• Bordeaux

**Den stora feta LCHF-tråden**

Fiaz skrev 2011-05-26 09:16:14 följande:
    Måste köpa lunch idag, ingen lunchlåda idag :( meten jag är sugen på grillad kyckling, Ica har sjukt god, förslag på färdiga tillbehör? Som inte är bara sallad alltså
    Finns väl coleslaw och sådant i kyldisken. men det kanske räknas som sallad
  • Bordeaux
    Maddisen80 skrev 2011-05-26 10:07:59 följande:
    Hej jag har gått ner 3 kg på en vecka är ganska stolt :)
    Grattis! Det känns väl bra att vågen nu börjar ge resultat och inte bara måttbandet
  • Bordeaux

Verkar finnas många olika recept på ägglattar/äggmjölk.
    Jag gör något liknande men använder 2 hela ägg och ca 15g kokosfett ist för smör.

Varför används bara äggulan?

• Bordeaux

Jag går upp lite inför ägglossningen sen ytterligare lite inför mensen. Men sen går jag också ner de kilona ganska snabbt efter mensen. SÅ jag tror det är ganska vanligt, inbillar mig och hoppas iaf

• Bordeaux
    Maddisen80 skrev 2011-05-26 17:18:04 följande:
    idag har jag stekt hamburgare till min sambo men jag ska äta köttfärsås och grönsaker min sambo gillade inte tomatsåsen jag köpte och j ag kan ju inte kasta mat
    Har han ändrat sig angående din kost eller är han fortfarande ostöttande?
  • Bordeaux
    Maddisen80 skrev 2011-05-26 17:20:08 följande:
    Han är väldigt ostöttande och han säger att de inte syns att jag har gått ner men dem andra märker det iaf.
    20cm bör ju synas såeciellt tillsammans med -3kg. Dina kläder måste ju ha växt eller?
    Han låter som en sån som aldrig kommer erkänna att de fungerar för dig utan att han måste ha rätt hela tiden. (min bild av honom baserat på det du berättat här)
  • Bordeaux
    helene306 skrev 2011-05-26 18:21:29 följande:
    Du har helt klart bevisat att det funkar både viktmässigt och förlorade centimetrar. Vad mer behöver han? Antagligen är han bara avundsjuk innerst inne och då kan han självklart inte erkänna att han har fel. Man behöver inte tro på olika dieter och kurer men har ens sambo/käresta bestämt sig för att göra en förändring i sitt liv då är det minsta man kan göra är att vara stöttande. Din sambo verkar ha missat hela alltet i detta. Om han körde någon viktminskningsgrej, skulle han inte vilja att du peppade honom då? Undrar vad han läser för tidningar för det ploppar mer och mer upp om att fett inte är farligt och bidrar till förbättringar. Det är bara vissa fettskrämda professorer och träningsgurun som anser att fettdiet är farligt (tup Rössner, Hellenius och denna där Olga)
    Rössner har inte han ihop det med itrim eller xtravaganza? Har för mig att många av tidningarnas "kostrådgivare" har egna kostintrssen.
  • Bordeaux
    Nessima skrev 2011-05-27 10:32:23 följande:
    Är det någon här inne vars vikt nu har stabiliserat sig på vad kroppen verkar tycka vara rätt nivå? Är du nöjd med den vikten själv och vad ger det dig för BMI?

Funderar på vad som är rimligt att vänta sig som nedgång, har trots allt "bara" ett BMI på 24, det vill säga mest kosmetiska kilon/cm att tappa.
    Jag misstänker att min kropp har nått sin jämvikt har legat runt 68kg ganska länge nu. Men jag ska kämpa på och se det kan ju vara en platå också. Jag är 175cm väger ca 68kg(ibland 2hg mer ibland 2hg mindre) Bmiet är mellan 22.1 och 22.2.
    Jag är ganska still ska försöka att börja röra på mig, men antingen är det 35grader och sol vilket är alldeles för varmt för mig att jogga i. Eller så är det ca 15 grader och hällregn, vilket inte heller duger som joggingväder för mig.
  • Bordeaux
    Nessima skrev 2011-05-27 10:53:23 följande:
    Då är det kanske något liknande jag kan vänta mig, är lika lång som du nämligen. Helst vill jag ner till 65, vägde det för 1,5 år sedan och då kände jag mig riktigt nöjd med mig själv. Har tappat nästan 4 kilo på två veckor, vet att det mestadels är vätska som varit bunden av kolhydrater, men känns ändå bra!
    Jag vill helst ner till 62-63 kg som jag vägde innan jag blev sambo och började äta för mycket. Eller egentligen vikten spelar mindre roll vill minska några centimeter så jag kan komma i typ alla mina jeans igen. Har 5-6cm kvar innan jag kan knäppa dem liksom
    I juli efter "semestern" så ska jag skaffa gymkort och förhoppningsvis minska lite i storlek där. Men nu ska vi åka till Sverige och jag ska stanna där minst 3v så det kändes dumt att skaffa otroligt dyrt gymkort och sen resa bort ganska länge.
    4kg måste ju ändå kännas väldigt bra även om det bara är vatten har väl magen plattat till sig lite och man blir peppad av att vågen går neråt.
  • Bordeaux
    Enensammamma skrev 2011-05-27 11:16:36 följande:

Fast en sund kost ska väl inte innebära att jag måste ta tillskott?

Har aldrig haft detta problerm med "vanlig" kost ju

Jag har haft det mer med vanlig kost än jag har nu. Jag hade ofta kramp under fötterna, liksom att tårna krullades och drog ihop samtidigt som de drar under fotsulan och det är obehagligt och gör lite ont.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**