Inlägg från: spökplumpen |Visa alla inlägg
  • spökplumpen

**Den stora feta LCHF-tråden**

Äh nu tröttnade jag. Efter middagen är det jag som ska experimentera fram ett äggfritt bröd.

• spökplumpen
    EnsamMammaTillTvå skrev 2012-09-18 19:10:27 följande:
    Spökplumpen. Googla lchf bröd utan ägg så får du massa träffar!

Mm massa träffar men om man kollade recepten så var det ägg i nästan allt.
  • spökplumpen
    AmmiK82 skrev 2012-09-19 09:12:45 följande:
    Märker att vågen rör sig här också när jag drar av fettet och lägger till lite mer kolisar. Nu har jag iaf nått en av mina delmål, -31 kg (jag vet, ojämt nummer) och har nu ca 15 kg kvar. Snacka om att jag blir motiverad, även om vågen stod stilla nästan en vecka.

Härligt, grattis!
  • spökplumpen

Äggfritt bröd försök 1 blev helt okej. Utgick från ett recept med jäst, grahamnsmjöl och lite vetemjöl men uteslöt allt sånt mjöl och ersatte med andra grejer. Det blev ett lågt, dvs jäste inte alls, saftigt och smuligt bröd. Inte så att det föll ihop när man tittade på det utan den smulighet som glutenfritt bröd får. Men som allt annat man bakar inom lchf så får det en lustig konsistens. Det var luftigt och saftig men samtidigt kompakt. Det känns inte kompakt på något sätt men man får liksom ändå tugga massor för varje tugga. Det gillade inte riktigt mina käkar, som saknar lite brosk. Men smaken var god och jag kommer fortsätta att laborera med receptet.

• spökplumpen
    huldaskarin skrev 2012-09-20 07:55:01 följande:
    Tack för grattis standby och Ninis! Jag har som mål att stanna på 68, det är nu den verkliga utmaningen börjar, men jag SKA inte balla ur!
    It wasn't me!

GRATTIS!! Hur lång tid tog det dig att komma i mål? Åh vad avundsjuk jag blir, själv får jag inte till viktnedgången utan mina ägg.
  • spökplumpen
    Zvartaliljan skrev 2012-09-20 08:15:50 följande:
    Hej, Jag har nu ätit LCHF i två veckor o inte gått ner nånting vågen visar -0,3 ena dan för att visa +0,4 nästa dag. Jag äter ca. 20kh/dag och sammanlagt runt 1200kcal. Jag är mätt och inget direkt sötsug, t.o.m slutat med sötningsmedel i kaffet. ligger p runt 70-80% fett, 15-25% protein och 5-10% kolhydrater. Jag har MYCKET vikt att tappa, väger 104kg och är 178cm lång så det borde ju försvinna lite nu tycker jag...jag tappade 5kg på slanka en vecka så nu är jag ju mer frestad o fortsätta med svältdiet istället fast jag mår bättre med LCHF.... Någon som kan se om jag gör något fel? För lite/mycket kolhydrater? För lite/mycket kalorier?

Det låter jättebra, det du har på tok för lite av är tålamod!
  • spökplumpen

Jag ska skriva om mina erfarenheter ikväll, men jag ville bara dela med mig av ett tips redan nu. Sen jag började äta d-vitamin i de kraftiga doserna (kolla tex in kostdoktorn) har jag fått så mycket energi. Känner mig så pigg och glad! När burken tog slut blev jag trött igen, men med påfyllning så är jag åter pigg.

• spökplumpen
    Ninis skrev 2012-09-21 14:08:54 följande:
    Fast det var ägg i receptet, bara det att äggraden hade hamnat till höger om resten av ingredienserna.
    * Storasyster 7 mars 2006 och Lillasyster 4 juli 2008*

Jo, jag såg det sen. Attans...
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**