**Den stora feta LCHF-tråden**
Äh nu tröttnade jag. Efter middagen är det jag som ska experimentera fram ett äggfritt bröd.
Äh nu tröttnade jag. Efter middagen är det jag som ska experimentera fram ett äggfritt bröd.
Men jag har en limpa i ugnen nu, ska bli spännande att smaka.
Äggfritt bröd försök 1 blev helt okej. Utgick från ett recept med jäst, grahamnsmjöl och lite vetemjöl men uteslöt allt sånt mjöl och ersatte med andra grejer. Det blev ett lågt, dvs jäste inte alls, saftigt och smuligt bröd. Inte så att det föll ihop när man tittade på det utan den smulighet som glutenfritt bröd får. Men som allt annat man bakar inom lchf så får det en lustig konsistens. Det var luftigt och saftig men samtidigt kompakt. Det känns inte kompakt på något sätt men man får liksom ändå tugga massor för varje tugga. Det gillade inte riktigt mina käkar, som saknar lite brosk. Men smaken var god och jag kommer fortsätta att laborera med receptet.
Jag ska skriva om mina erfarenheter ikväll, men jag ville bara dela med mig av ett tips redan nu. Sen jag började äta d-vitamin i de kraftiga doserna (kolla tex in kostdoktorn) har jag fått så mycket energi. Känner mig så pigg och glad! När burken tog slut blev jag trött igen, men med påfyllning så är jag åter pigg.