Inlägg från: spökplumpen |Visa alla inlägg
  • spökplumpen

**Den stora feta LCHF-tråden**

Såphia skrev 2012-09-10 07:33:57 följande:
    Minus 300 g denna veckan. Inget jättebra resultat men det är dag två på mensen så jag hoppas på mer nästa vecka. Fick dra in bältet ett hack till. Alltid nått! :)

Jag befinner mig också på dag 2 av mensen och här visar vågen upp 800 g upp senaste veckan. Hihi det är alltid någon annan som är värst. Men mensvikten räknas inte för den försvinner ju sen.
  • spökplumpen
    RebornEve skrev 2012-09-10 08:28:33 följande:
    Skrivit tidigare att jag och min nya kärlek ska köra en Challange ihop i oktober! Han föreslog att vi skulle göra en fettmätning innan.. Jag skrattade lite och sa att om du betalar så gör vi det! Sagt och gjort så den 1 oktober blir de en kroppsanalys :) Och sen är de 28 dagar strikt lchf-paleo som gäller för mig ! Efter de blir de en ny mätning så vi får se vem som vinner haha

Vad häftigt...och kul! Är det extra träning som gäller också då under oktober? Hoppas du vinner!
  • spökplumpen
    Yosa skrev 2012-09-09 20:11:54 följande:
    Ja det är nog sant att jag sk aminska fettet något denna vecka då cellerna är öppna av allt insulin som kolhydraterna ger. Hoppas det är som du skriver att desserterna smakar illa. Har varit på samma ställe förra året och då smakade desserterna skamligt bra. Men de kanskende inte gör nu när jag ätit LCHF. Frukost känns lätt med alla stekta ägg, korv, stekt tomat etc, frukostfrallor kan jag klara mig bra ifrån. Men som du sa all färsk frukt såsom tex melon kommer jag ju äta. För att ibte tala om chokladglassen eller chokladfontänen ( blue village) . Vin och drinkar blir det också. Men jag får helt enkelt äta med måtta och ibte äta " onödiga " kolhydrater såsom ris, bröd, strips etc.

Ja det är verkligen ris och bröd som är onödig kolhydrater om man jämför med socker!
  • spökplumpen
    tiiitti skrev 2012-09-10 10:59:38 följande:
    oj oj, efter denna helgen va det inte roligt att ställa sig på vågen. Upp 2 kg. Jag fyllde 25 i helgen, och några vänner tog med mig ut. först på restaurang. Där jag höll mig till lchf mat. men två glas vin. Sen gick vi vidare till ett uteställe. där det blev diverse drinkar å shots Hade väldigt trevligt, så får väll vara värt det, men så tråkigt viktmässigt!! :(  Idag blir de stenhårt. närheten till fakir      

Grattis i efterskott!
  • spökplumpen

Äsch, lite avslappnad får man väl vara även med vikten? Det är ju samma grej när man mäter sig, varje mm man sätter måttbamdet "fel" får jättestora utslag. Och inte tatuerar man in streck för att mäta på exakt samma ställe varje gång. Så länge trenden går åt rätt håll har man väl ingen anledning att vara annat än glad?

• spökplumpen

Jag är inne på mensdag 3 och som vanligt vände det neråt imorse, 0,5 sen igår. Fast jag är lite nöjdare än vanligt över det för i lördags blev det både vin och en bit tårta på festen. Duktiga, fina, snälla kropp!

• spökplumpen
    Tessa606 skrev 2012-09-11 15:17:47 följande:
    Ringde vårdcentralen för att boka hälsokontroll, 1600 spänn kostar det Bokade en tid om ett par veckor, har då kört LCHF i 10 månader så det borde ju bli ett rättvist resultat.. Sköterskan var ju inte positiv till LCHF, sa att det finns INGA läkare som rekomenderar den kosten, jag svarade att där är vi inte överens.. Ska bli spännande att se "hur jag mår!

Jag som precis hade tänkt att fråga vad sånt kostade. Då blir det inget för mig med andra ord.
  • spökplumpen

För oss går det också åt astroniomiska summor, 6000-10 000/månad. Vi är 2vuxna och 2barn (2,5 och 1,5 år). I summan ingår mat, hygien, blöjor och apoteksvaror. Men grabbarna är allergiska så det har gjort att det skenat iväg ytterligare. Innan jag la om kosten och grabbarna fick specialmat så handlade vi för ca 3-4000/ månad. Fördelen som jag ser det är iaf att vi numera äter bra mat, och så ofta som möjligt helt utan tillsatser.

• spökplumpen

Titti: Jag tycker du ska släppa allt med dessa evinnerliga kurer hit och dit. Din kropp litar uppenbarligen inte på dig, och får jag gissa så tror jag att den är på svältläge. Börja äta god mat, lägg dig på en bekväm nivå och njut av att äta god mat. Börja acceptera att det kommer ta tid för dig och fokusera på hälsofördelarna. Du kommer INTE vara tjock hela livet, men det kommer ta tid att minska i vikt. Jag tror på dig!

• spökplumpen

Jag köper också brödet på Ica ibland, men jag tycker det är lite farligt. Det smakar och ser ut som vanligt bröd och för egen del är jag rädd för att steget till vanligt bröd då riskerar att bli lätt. Därför äter jag bara en skiva då och då. Jag skulle aldrig kunna göra som innan lchf och äta mackor till frukost, just för att jag inte riktigt litar på mig själv.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**