Inlägg från: spökplumpen |Visa alla inlägg
  • spökplumpen

**Den stora feta LCHF-tråden**

Jag blir lite nyfiken på det här med ketonerna. När jag har testat på morgonen med urin så har jag generellt fått låga utslag, men efter frukosten får jag 1-2 snäpp högre utslag. Vad innebär det? Kan tillägga att jag alltid vaknar utsvulten och har taskigt morgonhumör, om det har någon betydelse i sammanhanget.

• spökplumpen
    Martina 76 skrev 2012-09-06 21:20:27 följande:
    Ska köra nuvarande koncept månaden ut (med undantag för lördag då det är kräftskiva). Ska bli intressant att se hur mycket man hinner ändra kroppen på en månad. Jag har tagit mått också och har redan tappat 2 cm i midjan!

Vad häftigt med så snabba resultat från en som redan är smal och tränar massor!!
  • spökplumpen

Jag var och handlade lite kläder igår. Köpte ett par slim på hm i storlek 29 i midjan. Jag har aldrig ens tänkt tanken om att jag skulle kunna ha så små kläder, 30 har alltid varit min skinnysize. Köpte även nya trosor eftersom alla gamla håller på att hasa av. Nu när jag har tvättat dem och hängt upp dem på tork så tyckte jag att de såg ut som docktrosor så små de var.

• spökplumpen
    Fru Blomdahl skrev 2012-09-07 08:52:49 följande:
    Fy fasen vad kokosolja smaka illa:(

Vilken olja är god att äta från sked? Använd den att steka i och ev ha lite i te/kaffe.
  • spökplumpen
    Fru Blomdahl skrev 2012-09-07 09:34:40 följande:
    Tyckte inte om den men tänker tvinga i mig den där skeden för det ska tydligen sätta fart på förbränningen

Den sätter fart på förbränningen även om du har den i dryck eller mat.
  • spökplumpen
    Fru Blomdahl skrev 2012-09-07 09:55:45 följande:
    Dricker varken kaffe eller te och äter kokt ägg till frukost så bättre att tvinga i mig den skeden så har man det avklarat sen:)))

Du kan ju ha oljan på äggen. Eller ta en kopp varmt vatten med kokosfett i, det blir en helt annan grej än att ta det naturellt. Jag brukar ta varmt vatten och lite grädde de gånger jag vill ha något varmt men känner att jag redan druckit för mycket koffein.
  • spökplumpen

Igår var det kräftskiva och vilken tur att jag hade med mig egen mat i form av västerbottenpaj (tack för receptet förresten!) för det serverades varm smörgåstårta. Nästan så att jag blev lite äcklad av tanken på att äta allt det ljusa brödet. Till efterrätt hade sambons gammelfarmor bakat tosca, min absoluta favorit, och den luktade som vanligt ljuvligt....MEN jag var inte sugen på en bit! Gud så långt jag har kommit! Jag åt istället min nedhavda chokladbakelse med vispgrädde. Idag är det 60-årsfest och jag hade egentligen tänkt att frångå lchf idag, men nu börjar jag fundera på om jag inte ska ta med mig lite paj istället. Efterrätten blir samma som igår och ligger på köksbänken och tinar.

• spökplumpen
    TomMon skrev 2012-09-09 08:46:55 följande:
    Tack för tipset Nollåtta! Är priserna skäliga på dessa nätsidor om man jämför med era stormarknader?

Var glad för det, det är mycket billigare att beställa från nätet iaf. Och receptet kommer senare, gissningsvis imorgon.
  • spökplumpen

Missboring: Jag fick också hjärtklappning i början och om jag kommer ihåg det rätt så är det för att man äter mycket fett. Det är dock övergående, men det är jobbigt så länge man dras med det. Det dåliga humöret känner jag också igen allt för väl. Om jag inte äter 4-5 gånger om dagen och/eller drar ner på kolhydraterna för mycket så är jag så hemsk och otrevlig att jag riktigt skäms för mig själv.

• spökplumpen

60-årsfest igår, som var sååå rolig. Maten var jättegod, tog bara kött och massa goda röror. Fast sen när tårtorna kom fram så blev det en bit, men med tanke på att jag ursprungligen hade tänkt att äta allt så är jag nöjd. Nu är det bara att vänta till mån-ons för att se helgens kilon komma som ett brev på posten, men det är det värt ibland. Nu ska jag dricka upp mitt te, duscha och sen åka och handla mat innan vi får hem en laddning folk på middag. Trevlig söndag på er!

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**