Inlägg från: spökplumpen |Visa alla inlägg
  • spökplumpen

**Den stora feta LCHF-tråden**

hoppitossan skrev 2012-08-23 21:22:09 följande:
    Någon som har några tips på hur jag ska bära mig åt för att tappa de sista 5? gjorde ett försök med LCHF i tre veckor men jag mådde kasst och slutade. Jag har dock lite svårt att slita mig för jag gillar LCHF tänket

För mig tar omställningen en månad istället för en vecka som för de flesta andra...
  • spökplumpen

Vad bjuds det för middag idag i stugorna? Här blir det kräftsmör med lax till mig och barnen får även ugnsbakad sötpotatis.

• spökplumpen
    LokesMammi skrev 2012-08-26 13:53:41 följande:
    Tack alla! Känns så skönt! Började med lchf 9april! Har gått ner runt 20kg! Är så sjukt nöjd! Nu säger mamma o sambon åt mig att jag inte får gå ner mer o att jag ska sluta med lchf! Hallå?!?! Nixpix! Tänker införa mera KH men inte fullt ut! Då kommer jag må piss o gå upp i vikt igen! =) Kanske köra på GI eller som vanligt fast mera KHsar! =)
    11/1-11 kom världens bästa bebis till oss <3

Jättegrattis till dig, starkt jobbat! . Hur mycket väger du nu och hur lång är du?
  • spökplumpen

Jag brukar pendla i vikt ca 3 hg från dag till dag. Men nu...nu har jag senaste vecka istället gått upp 100 g om dagen! Idag åker matvågen fram för att ta reda på vilken som är den stora boven. Eller ska man ha lite is i magen och ge det en vecka till? Funderar på om det är kroppens svar på min misshandel med fakir,som ju kroppen inte alls tålde?

• spökplumpen

Är det någon här som kör ren mat, dvs utan tillsatser? Och som kanske kan tipsa om det finns färdig buljong att köpa?

Eftersom grabbarna står under allergiutredning och jag hela tiden hittar nya saker som de reagerar på har jag fått lägga om deras kosthållning helt. Och ju mer man läser på innehållsförteckningar desto mer mörkrädd blir man, fy vad vi stoppar i oss dagligen. Jag som i normala fall inte gillar att laga mat (gränsar på att hat det) har nu börjat tycka att det är ganska kul. Men väldigt trixigt att försöka komma på mat som de kan äta och som även passar mig med lite tillägg.

Idag ska jag laga korv med raggmunk (utan allt) till grabbarna, sista gången det äts korv här hemma. Sen kommer det bara bli korv som nödföda om vi är ute någonstans, förutsatt att de tål ingredienserna i korven. Slänga mat har jag svårt för så idag äter vi som sagt upp de sista korvresterna.

• spökplumpen

Har ni förresten märkt att era smaklökar har förändrats? Jag som tidigare avskydde makrill i tomatsås smakade på det igår när sambon åt det, och tyckte det var jättegott! Lustigt det där...  

• spökplumpen
    skånetös78 skrev 2012-08-27 17:50:30 följande:
    Spökplumpen: Renè Voltaire har bra buljonger som det inte är något "skit" i. Testa dem!

Jag såg det på Ica, men där fanns bara grönsaksbuljong. Finns det fler smaker? Främst är jag på jakt efter en fiskbuljong eller fond som även grabbarna tål. Hittade en köttbuljong som de kunde äta och som var utan smakförstärkare, färgämnen eller härdat fett, alltid något.
  • spökplumpen
    Hannathu skrev 2012-08-27 22:20:28 följande:
    ang urinstickor så verkar de inte stämma alls.... Tar bara mig själv som exempel. När jag var gravid och inte åt LCHF var stickan mörklila flera gånger men värdena i blodet var  låga. 0,2 -0,5

Varför mätte du när du var gravid? Hade du graviddiabetes? Förlåt, men jag är så nyfiken.
  • spökplumpen

Här blev det kokt sej, sparris och portabello stekt i kokosolja och skirat smör till middag. Minstingen ratade det totalt så jag fick slänga hans mat och istället ställa fram lite ris och majs. Storebror åt sparrisen men ville inte ha svampen. Han är så gulligt knasig den ungen med vad han gillar. Han älskar kantarelltoast med gräddstuvade kantareller men den här svampen gick inte hem alls.

• spökplumpen

Jag läste på Anna hallens sida att hon åt mycket fisk och skaldjur när kläderna började sitta åt. Och eftersom jag redan tycker att vi äter för lite sånt så försöker jag nu införa mer av den varan. Men eftersom jag sällan lagar fisk vet jag inte vad jag ska göra och särskilt inte om det dessutom ska passa grabbarna. Vad lagar ni för fisk och skaldjursrättwr?

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**