Inlägg från: spökplumpen |Visa alla inlägg
  • spökplumpen

**Den stora feta LCHF-tråden**

stjierna skrev 2012-08-20 13:42:37 följande:
    Jag äter när magen säger ifrån, hellre 5 små mål utpytsat över dagen än två stora mål för att huvudet inte är ikapp. Dessutom litar jag inte ett skvatt på mitt huvud när det kommer till mat, för det är där både hetsätningen och självsvälten har haft sitt fäste i alla år! En helt annan grej, som är precis det jag nyss kommit fram till med min kropp: www.annahallen.se/magic-bullet-coffee-eeeiiii...

Tack för länken! Strängt taget vore det nog bättre för mig att bara läsa hennes blogg och skippa fl helt. Känner mig iaf tacksam för min diarre efter att ha läst inlägget, jag har en kropp som funkar.
    F
  • spökplumpen

Jag vill minnas att det var ett par av er som hade allergiska barn, vad ger ni dem för mat? Vi ska testa 2 veckor helt utan alla spannmål (inkl druvsocker etc) förutom mjölkprotein, soja och ägg, men jag vet inte vad jag ska ge dem!? Alla frukostförslag jag kommer på går bort av den ena eller andra anledningen. Kan inte ens köpa korv eller leverpastej ju, varför måste de tillsätta e250 i allt för? Middagsmat har jag försökt hitta på idag, men kom gärna med förslag på det med.

• spökplumpen

Lovetove: Jag håller helt och hållet med stjierna. Om jag kunde gå tillbaka och göra om från början så skulle jag ha ätit gott, njutit och struntat att väga mig helt. Man märker efter ett tag att kläderna inte längre sitter bra och dessutom så är det så mycket bättre att gå ner i vikt långsamt för att kroppen ska hinna med. Men det är inte lätt att dra lärdom av andras misstag, men försök så långt du kan att ge kroppen tid. Vänta iaf tre månader innan du börjar mixtra med maten.

• spökplumpen
    LinneaEleonora skrev 2012-08-22 19:34:45 följande:
    Vad gör ni om ni blir sugen på något att äta på kvällen? Äter ni något då? Jag blir ofta sugen och är samtidigt trött och då orkar man inte göra något avancerat. Vill få bort suget men vet inte hur. 

Jag tar lite ost eller en macka beroende på hur hungrig jag är.
  • spökplumpen

Jag köpte mina magnesiumtabletter på bodystore och de rekommenderar jag inte heller. De är sträva och svåra att svälja. Hur det är med sötningsmedel i dem vet jag inte och jag är för lat för att gå till skåpet och kolla.

• spökplumpen

För att försöka tona ner viktdelen, vad ska ni äta till middag idag? Vi ska äta kycklingwok. Eftersom mina barn är allergiska ska jag testa att göra sås med smoothie (wish me luck) så jag kommer ta bort lite kyckling och grönsaker till mig själv innan jag blandar i det. Till det broccoli i någon form, ja och ris till övriga familjen.

• spökplumpen
    Kattdamen skrev 2012-08-23 10:59:28 följande:
    Smoothie?
    En kopp te, tack.

Ja, jag tänkte på att kyckling och apelsin brukar vara en bra kombination och eftersom vi har smoothie hemma så... Annars tar jag mer än gärna tips på hur man gör sås utan mejeriprodukter, soja, sädesslag och ägg.
  • spökplumpen
    NollÅtta skrev 2012-08-23 11:04:25 följande:
    Vi köper färsk torsk idag som vi kokar i buljong och äter med äggsås och lite sallad En av mina favvorätter. Har älskat det sen jag var liten.

Åhhh torsk med äggsås, det är en av mina absoluta favoriter med. Hoppas att grabbarnas allergier växer bort så att jag kan få laga det sen.
  • spökplumpen
    Kattdamen skrev 2012-08-23 11:05:54 följande:
    Är det någon färdiggjord smoothie?
    En kopp te, tack.

Ja, eftersom min stora grabb tvärvägrar att äta frukt som han sett. Hihi lite som en vegetarian som vägrar äta kött för det är så synd om djuren. Nävars, han äter banan och nektarin men utöver det vägrar han ens att smaka något annat. Fast jag är glad ändå för innan har han vägrat även det i 1,5 år.
  • spökplumpen
    PikkuMyy skrev 2012-08-24 11:16:43 följande:
    För mig funkar lchf som en diet...inget jag kommer köra "for life"...är jag den enda som känner så? Fast när jag är "klar" kommer jag aldrig att återgå till att äta som förut, men nog kommer jag äta potatis och till och med nån kanelbulle då och då  Men om jag inte faller tillbaka till gamla ovanor så blir det mycket mindre kh än förr o mer fett.... (=lchf liberal...?)

Jag äter också för att gå ner i vikt. Mitt långsiktiga mål är lågkolhydratskost men mer åt gi-hållet än lchf. Fortfarande fullfeta produkter men inte lika mycket och äta lite långsamma kolhydrater.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**