**Den stora feta LCHF-tråden**
7 kg är ju jättebra, grattis!

Ikväll ska jag testa att laga en kolapaj till grabbarna och man ska då ha i den gräddersättning som man tål, vilket för oss innebär kokosgrädde. Men eftersom vi inte gillar kokosmjölk så måste jag få lite hjälp. Vilken sort är krämig och tål att kokas? Jag har en 500 ml tetra med Santa Marias extra creamy coconut milk hemma, är den bra? Jag har bara använt kokosmjölk en gång tidigare och då skakade jag inte burken utan tog bara det tjocka vita ner i såsen, räknas den delen som grädden? Sen har jag en öppnad förpackning med blue dragons coconut cream uht, den har gräddkonsistens och den har grabbarna fått på pannkakor. Men jag har fått för mig att den inte kan kokas...är det något ni vet? Kan inte testa själv eftersom den har blivit dålig (åker i soptunnan bums).
Vi ska också ha kalas snart för sonen, men det kommer inte att bli lchf. Varför? Därför att jag vill bjuda på saker som mina gäster uppskattar och bakverk à la lchf är generellt inte gott. Det är något jag bakar själv en gång och sen aldrig mer. Jag har bara ett recept som jag har gjort flera gånger och tycker är gott. Men jag ska testa stjiernas recept på cheesecake, för det lät gott på riktigt och dt skulle jag kunna tänka mig att bjuda på. Men att gästerna säger att lchf-bakverk är gott beror inte på att det är gott utan på att de är väluppfostrade. Vilka gäster säger att maten värdparet har lagt ner tid och omtanke på smakar skit? Nej, det har med helt vanligt folkvett att säga att det som det bjuds på smakar gott. Om någon ber om recept så gillade de verkligen det eller om man har brutalt ärliga vänner/släkt som inte hymlar, annars ska man inte lita på vad som sägs. Enligt mig.