Inlägg från: spökplumpen |Visa alla inlägg
  • spökplumpen

**Den stora feta LCHF-tråden**

Sen jag gav upp mina älskade ägg till frukost har vågen och jag haft olika uppfattningar om åt vilket håll den ska gå.   Först åt jag rysk yoghurt med grädde, brie eller 1-2 mackor, till detta en mbt och ändå kände jag mig hungrig. Vågen gick uppåt.

Efter 3 dagar bytte jag och började äta middagsrester till frukost, fortfarande med en mbt till. Mbt enbart för att hålla den vrålande hungern borta medan jag gav grabbarna frukost. Vågen stod kvar på de höga siffrorna men steg inte nämvärt mer iaf. Efter 3 dagar med middagsfrukostar så började hungern avta och jag känner mig nu härligt mätt efter frukosten. 

En dag klarade jag mig tom på en mbt och 2 rostade mackor (hade klarat mig på en men suget vann) och kände mig mätt. Helt otroligt för att vara jag...att vakna och inte känna som att jag håller på att dö av hunger! Kommer fortsätta med mina nya frukostvanor och hoppas att kroppen kan börja släppa på kilona av en vecka eller två när den vant sig.

Mera glädjande är att jag handlade nya byxor idag igen. Köpte slim på hm för typ 3 veckor sen, i storlek 29/32. Det var en helt galet stor grej för mig som aldrig ens tänk tanken att jag skulle ha mindre byxor än 30. Men de kändes lite stora när jag haft dem på ett par dagar så jag misstänker att jag kunde ha köpt 28, men det fanns inte ens i min tankevärld så jag provade inte ens dem i affären. Men så idag var jag inne på hm igen och  provade byxor och med mig hem kom ett par slim i 27/32...HELT galet!  

• spökplumpen
    Dixiechick skrev 2012-09-25 00:33:22 följande:
    Vad väger du spökplumpen? Grattis till att kunna ha slimjeans! Längtar också efter det!! 5 kg tills dess!!

Imorse stod vågen på 63,4 efter att envist stått på 63,7 i snart 2 veckor. Hihi det ser så lite ut när man skriver det, men de där 300 grammen känns oändligt mycket när det slår åt fel håll.
  • spökplumpen
    Loreena skrev 2012-09-25 08:27:43 följande:
    Jag bedrar mig själv... Jag vill ju äta liberal LCHF, med lite rotfrukter, frukt och nötter och just nu för att magen ska funka så vill jag dra ner på mejeri... Men om jag äter kokta rotfrukter och potatis så kommer sötsuget som ett brev på posten och så går jag lös på sambons kladdkaka och glass sen (Det först efter att jag ätit upp allt LCHF-vänligt fika här hemma) Mitt prio ett är ju att få magen i balans... och då tycker jag att lax, kokta grönsaker och smör är perfekt. Men jag kan inte äta broccoli och blomkål för då får bebisen här hemma magknip. Jaja, jag ville väl mest skriva av mig. Om jag ska tänka på magen så borde jag väl skippa kaffet å... men jag tycker att det behövs efter jobbig natt med många uppvak för amning. Jag kanske skulle trappa ner kaffet och mixa hett vatten, smör och lite kakao ist. Det kanske skulle funka som substitut. Nej, nu blir det en beställning från Bodystore.. Lite D-vitamin och kokosfett och en ny rosencreme inför vintern. Ha en bra dag! Just det.. Jag är så glad! :D Jag har äntligen fått ja på en ansökan och ska få ställa ut akvareller på Folkets hus här i Säter! :D "Vallmo i gryningsljus"

Grattis, vad häftigt med utställning! När det gäller grönsaker så ta det som en chans att testa nya grönsaker, kanske får du några nya favoriter?
  • spökplumpen
    huldaskarin skrev 2012-09-25 13:20:37 följande:
    Bakar bröd. Ställde in det mumsiga lchf-brödet i ugnen klockan 11 och i vanliga fall brukar det ta ca 80 minuter tills brödet är klart och har en innertemperatur på 97 grader. Nu har brödet stått inne 2 timmar och 20 minuter och har uppnått en temperatur på 94 grader. Nog kan jag väl ha skäl att misstänka att ugnen är liiiite trasig?  Min sambo verkar tycka att jag gör alltför snabba antaganden  *s*
    It wasn't me!

Åhhh, det låter som vår ugn tycker jag. Den stämmer aldrig mot recepten. Och det är ändå en ny ugn, 6månader när vi flyttade hit. Skittrist, men betala dyra pengar för att byta...nej de pengarna kan vi ha roligare saker för.
  • spökplumpen
    stjierna skrev 2012-09-25 15:16:29 följande:
    Jag är så jääävla stolt över mig själv! Var på vårt gamla Maxi o handlade och där har dom minichipspåsar. Mitt gamla jag hade tagit en (okej, tre...) påse och mölätit i bilen på vägen hem, men mitt nya jag gjorde en deal med mig själv - om jag ff var sugen om 10 minuter så fick jag lov att stanna på vårt nya Maxi o handla. Detta är bra av flera anledningar: 1. Mitt minne suger, och jag hade glömt dealen 1 minut senare och således även när jag körde förbi nya Maxi. 2. Jag gick inte o våndades o tänkte på chipsen resten av shoppingrundan och 3. Nu är jag så jävla NÖJD.

Bra jobbat!!
  • spökplumpen

Jag har en köttgryta på spisen, men jag lagar aldrig grytor så kan ni inte ta och tipsa om smaksättningar? Så kanske jag kan använda något även om jag måste göra den allergivänlig.

• spökplumpen
    stjierna skrev 2012-09-25 15:31:35 följande:
    Spökplumpen: kryddpeppar! (kallops)

Ursäkta mig medan jag går och kräks lite. Jag har så dåliga matminnen av kalops. Men tack för tipset!
  • spökplumpen
    tiiitti skrev 2012-09-27 13:15:50 följande:
    Nu när jag fortfarande inte kommit under 80, som va mitt första delmål (och som jag trodde jag skulle nå till sonens dop i april) börjar jag tappa intresset och de senatse dagarna börjat äta vad som. Precis som huvud inte tycker de spelar nån roll för jag går ändå inte ner mina kilo ändå. Tråkigt de blivit så.. Jaja.. får bli nya tag. behöver nog bara en liten paus..    

Jag tror att du behöver äta liberal lchf och bara njuta av att få äta god mat. Din kropp måste bli galen på dig med alla olika varianter som du kört med! Ät liberalt och tillåt dig äta lite rotfrukter nu när det är säsong för det. Själv har jag lagt till mycket kolhydrater i form av grönsaker de senaste dagarna och nu börjar det släppa lite med vikten. Är tillbaka på mitt delmål igen på minus 15 kilo.
  • spökplumpen

Idag hade jag ny lägsta notering! 62,8 kg, minus 15,3 kg! Fan vad härligt det är att komma ner på en ny siffra!

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**