• Allrona

**Den stora feta LCHF-tråden**

Nikhita skrev 2012-04-10 14:22:31 följande:
    Min tjejkompis vill komma i form efter graviditet och vill ha råd.
    Jag vet inte hur strikt jag råda henne att äta? Kanske så som jag själv äter?
    Jag äter ju tex bär o räknar inte så noga på mejerievarorna jag stoppar i mig.
    Men skulle jag inte gå ner alls så skulle jag köra striktare.
    Hon ammar.. det ska väl gå bra ändå?
    Jag tycker att du ska råda henne att börja med en liberal lchf när hon ammar. Det är bättre att börja lite liberalt då och sen strikta till det om det behövs. Så tycker i alla fall jag
  • Allrona
    Carolinalovetobias skrev 2012-04-11 07:58:54 följande:
    Nån som har köpt expressens lchfs bilaga?
    Ser ut å va mkt goda recept =)
    Jag testade mandelbrödet igår, det blev faktiskt riktig gott!
  • Allrona

Det går bra med periodisk fasta. Inte alls så jobbigt som jag trodde det skulle vara! Nu är det snart lunch och visst är jag lite hungrig men inte så farligt. Hade bestämt för att köra bara 14 timmar idag men kl. 10 när jag skulle få äta var jag inte hungrig så då var det lika bra att fortsätta till lunch Igår tog jag en PW innan lunchen men idag ösregnar det så då blir det ingen promenad. Annars ska jag försöka köra 30 min PW innan lunchen för att få någon slags träning. Har inget gymkort och eftersom jag jobbar hela dagarna är det väldigt svårt att få till någon ordentlig träning innan lunch, men PW lär ju vara bättre än inget

Det bästa med den periodiska fastan är ändå att jag sparar en massa till på morgonen  

• Allrona
    Carolinalovetobias skrev 2012-04-11 13:09:03 följande:
    Gör ni hamb. På nötfärs eller blandfärs för att få upp fetthalten?
    Olika, men jag tycker de blir saftigare på blandfärs
  • Allrona
    mammelie1891 skrev 2012-04-11 15:23:47 följande:
    Vad är "grana padano" som det ska vara i pizzadegen?
    Jag hade hälften vanlig ost då jag hade köpt för lite grana padano och det funkade det också
  • Allrona

Stijerna - även Anna hallen har startat utbildning till lic kostrådgivare inom lchf.

• Allrona
    mammelie1891 skrev 2012-04-12 12:15:02 följande:
    idag har jag skrivit i bloggen om min dotter och hennes sjukdom om nån är intresserad av att läsa.
    Usch vad jobbigt med hennes sjukdom och allt runt om. Hoppas det läker snabbt och att blir frisk och orkar gå snart {#emotions_dlg.flower}

Har du sett den här bloggen? Den tjejen är också från Strängnäs (vilket det såg ut på bilderna som att du är http://josefinlchf.wordpress.com/
  • Allrona
    EEE skrev 2012-04-12 22:45:35 följande:
    Oj så mycket det skrivs här i tråden. Tar en stund att läsa igenom alla inlägg.

Har kört 16/8 nu i 3 dagar och det har inte varit några problem för mig. Det enda jag inte fått till än är träningen. Jag och barnen har drabbats av en riktigt envis förkylning som framförallt satt sig i halsen. Kanske kan räkna nätternas konstanta hostattacker som träning.Flört  Var och tittade på en begagnad crosstrainer idag men den verkade kass, mejlade på yttligare en som verkar vara bättre så jag hoppas den finns kvar! Så fort jag är frisk ska det tränas eller i "värsta fall" promeneras.

RebornEve : Beklagar sorgen! Tycker du ska följa Martinas råd och avstå från lchf tills du känner dig stark nog att hålla igång med det. 

Vet inte om Stadium fortfarande har kvar sitt 25-års erbjudande, de hade nämligen en crosstrainer för 2500:- med magnetiskt motstånd. Hade kostat typ 7-8000 innan.
  • Allrona

4:e dagen med Jonas fasta och idag är jag hungrig, har inte alls varit det de andra dagarna. Får dricka massor med vatten och hoppas på att det går över... Bara två timmar kvar till lunch  

Vågen står still! Har iof haft mens precis. Hur fort brukar er mensvikt försvinna? Jag går alltid upp lite vid mens men eftersom jag inte väger mig så ofta vet jag inte hur fort de brukar försvinna. 

• Allrona
    NornaB skrev 2012-04-13 12:09:33 följande:
    Hallå! Får man hänga på här? Är på min tredje dag med LCHF och tycker det går bra! Lätt att hålla! Hur mycket kolhydrater äter ni på en dag? Jag yR legat på 22-23 dom första dagarna. Mitt mål är att gå ner 25-30 kg. Första delmål är 15 kg till augusti då jag fyller 35.
    Hej och välkommen! Man brukar säga att för viktiminskning ska man ligga under 20 gram kolhydrater per dag. Men 22-23 gram är inte hela världen det heller om du mår bra av det. I början kan man behöva äta lite mer för att man är hungrigare än vanligt och då kan kolhydraterna hamna lite högre. Kolla igen om ett par veckor när kroppen har ställt om sig, då kommer du troligen behöva äta mindre och hamnar lättare under 20 gram.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**