Ninis skrev 2012-02-24 09:00:11 följande:
www.max.se/hamburgare-delifresh_low_carbburga...
Har ni sett att Max har börjat med low carb-burgare? Jag har mailat Mc Donalds och frågat om det inte är på tiden att de också inför det. Jag låter aldrig barnen äta på MC Donalds, eftersom det inte finns något som jag kan äta där förutom den äckliga ceasarsalladen som innehåller alldeles för lite kyckling och fett för att man ska bli mätt. Blir intressant att se vad jag får för svar. Jag skickade med länken till Max
Bra initiativ!

mimsan01 skrev 2012-02-24 09:14:15 följande:
Och hur är det egentligen med soja-produkter, ska man inte undvika det?
Sojaprodukter (processad soja) bör man helst undvika för hälsans skull. Det är ok att äta "ren" soja, exempelvis sojabönor.
Det finns studier som pekar på att soja är en stark allergen och det kan leda till allergi (barn under 5 år ska undvika sojaprodukter). LCHF:are brukar också peka på att sojan påvekar balansen mellan fettsyrorna Omega6 och Omega3 och det påverkar kroppen negativt (inflammationsframkallande och påverkar imunmförsvaret).
www.epochtimes.se/articles/2009/06/01/17244.h...
Handlar exempelvis om att soja kan vara en av de produkter som gör oss mer benägna att bli allergiska.
Sedan finns det även den aspekten att många anser att storskaliga sojaodlingar skadar miljön, precis som att det skadar mijlön när man utfodrar djur med soja osv.
Googla soja i lite olika kombinationer, så kommer du att hitta massor att läsa