Inlägg från: The Kittycats |Visa alla inlägg
  • The Kittycats

**Den stora feta LCHF-tråden**

organa skrev 2012-02-10 15:32:17 följande:
    Vad äter ni till middag ikväll? :) inspiration!
    Grillad kyckling i ugn med coleslaw till. Ev någon sås till, men vi har inte kommit på vad vi vill ha för någon än. Blir att åka till affären efter dagishämtning
    (Vi delar en hel kyckling i vinge, klubba etc innan vi stoppar in den ugnen.)
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    organa skrev 2012-02-10 19:14:20 följande:
    Skulle du orka dela med dig av receptet i recepttråden eller här? Lät väldigt gott! Coleslaw som The Kittycats skrev var det riktigt länge sen jag åt, måste göras.
    Tror du inte att vi glömde att köpa vitkål...! Skrikandes  Åh jag som var så sugen!
    Har inte heller coleslaw på länge, typ sedan grillsäsongen.
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    mamman i skogen skrev 2012-02-10 21:10:40 följande:
    Det är ju precis det han sätter huvudet på spiken kring är det ok att göra personangrepp och varför är det så att politiker och veganer får göra det. Sen ja han generaliserar men jag förstår att han efter denna debatt där ingen har lyssnat till vad han egentligen säger utan gått till angrepp mot honom som förespråkar kött som är ekologiskt hållbart samt påpekar vikten av att äta protein.  

Självklart har han gjort detta för att lätta på trycket och få visa färg men det ligger mycket sanningshalt i detta för hur debattklimatet ser ut överallt inklusive familjeliv och säger ngn vegan så kommer bilden av en yngling med palestina rutigt runt halsen och redo att tända på pälshandlarens butik detta är inget som colting har skapat utan unga arga vuxna som vill rädda världen från lidande. Och vad anbelangar poltitiker så är de en klass för sig som sällan kan ens tänka tanken att det finns fler sanningar än deras egna.
    Jag har läst igenom hans inlägg igen, och jag tycker fort att det är onödigt att han genom att generalisera så mycket sänker sig till den nivå som han går till angrepp emot. Så uppfattar iaf jag det, och jag tycker att det gör att lite av hans poäng går förlorad.

Jag kan som sagt på ett mänskligt plan förstå att han är förbannad, frustrerad etc. Men jag tycker inte
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    Sigrid skrev 2012-02-11 07:14:06 följande:
    Här är receptet¨på saffransfisken:
    vardagfest.blogspot.com/2012/02/saffransfisk....

Otroligt god och lättlagad mat.
    Nu har jag bokmärkt sidan, receptet verkar jättegott Tungan ute Ska testa nästa vecka.

Den här veckan testade jag ett annat fiskrecept som någon här i tråden tipsade om: det var med dill, citron, grädde och creme fraiche. Så enkelt,men ändå supergott! T.o.m. superkräsna dottern åt
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    Helle04 skrev 2012-02-12 17:52:48 följande:
    Organa: Den var sur och hela tillrättniningen saknade socker....det kändes som ett sådant där alternativ som man tar till för att härma ngt annat som inte blir bra. *ryser* Måste hitta på ngt annat med den där yoghurten, men vad? 

Testa att ha i lite grädde i yoghurten samt lite vaniljpulver som du blandar ut, då blir det mindre surt och mer mild smak.
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    astro skrev 2012-02-13 09:52:50 följande:
    F-n vad arg jag blir!

Hittade följande idiotiska artikel:  www.lakartidningen.se/engine.php?articleId=15...

Bara att sätta rubriken att LC ger ökad dödlighet när gruppen de kollade på åt 43 energiprocent kolhydrater. Sedan NÄR är 43% på något vis lågkolhydratkost??

Det som studien bevisar visste vi ju redan - att det är absolut livsfarligt att kombinera vanlig blandkost med fet mat, d v s äta gräddig löksås till sina makaroner. Eller bea till pommes. Eller de där chipsen på lördagskvällen.

Det säger däremot ingenting om LCHF. ååååååh vad jag blir arg. Demon 
    Läste i Katrin Z:s blogg att hon ska till Kvällsöppet och debattera LCHF igen. Blir intressant att se om någon tar upp den här studien som ett argument då....
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    mimsan01 skrev 2012-02-17 08:49:46 följande:
    Såg i nya Buffé att Ica lanserar sitt eget Stevia strö. Min lokala Ica har också satsat på att ta in lowcarb bröd och pasta. Det gillar vi!
    Såg du, var då - början, mitten, slutet? Var det tillsammans med något recept?

Vårt ICA har tagit in LC-bröd och (dyyyyrt) mandelmjöl. Men det är ju bra att det händer något iaf.
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    Ninis skrev 2012-02-24 09:00:11 följande:
    www.max.se/hamburgare-delifresh_low_carbburga...

Har ni sett att Max har börjat med low carb-burgare? Jag har mailat Mc Donalds och frågat om det inte är på tiden att de också inför det. Jag låter aldrig barnen äta på MC Donalds, eftersom det inte finns något som jag kan äta där förutom den äckliga ceasarsalladen som innehåller alldeles för lite kyckling och fett för att man ska bli mätt. Blir intressant att se vad jag får för svar. Jag skickade med länken till Max    
    Bra initiativ!
    mimsan01 skrev 2012-02-24 09:14:15 följande:
    Och hur är det egentligen med soja-produkter, ska man inte undvika det?
    Sojaprodukter (processad soja) bör man helst undvika för hälsans skull. Det är ok att äta "ren" soja, exempelvis sojabönor.

Det finns studier som pekar på att soja är en stark allergen och det kan leda till allergi (barn under 5 år ska undvika sojaprodukter). LCHF:are brukar också peka på att sojan påvekar balansen mellan fettsyrorna Omega6 och Omega3 och det påverkar kroppen negativt (inflammationsframkallande och påverkar imunmförsvaret).

www.epochtimes.se/articles/2009/06/01/17244.h...
    Handlar exempelvis om att soja kan vara en av de produkter som gör oss mer benägna att bli allergiska.

Sedan finns det även den aspekten att många anser att storskaliga sojaodlingar skadar miljön, precis som att det skadar mijlön när man utfodrar djur med soja osv.

Googla soja i lite olika kombinationer, så kommer du att hitta massor att läsa
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    Ninis skrev 2012-02-24 09:19:20 följande:
    Jag vet inte hur länge low carb-burgaren funnits. Sist jag käkade på Max var förra våren och då fanns den inte för då beställde jag GI-burgaren.
    Jag beställde LC-burgaren på Max förra året, men de kanske kan välja lokalt vilka hamburgare de vill ha i utbudet beroende på efterfrågan?
    ♥ Skruttan född 10-07-15
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**