solouniko skrev 2011-08-07 11:18:39 följande:
Är det bättre med kokosfett än med vanligt smör? Har läst att det helst ska vara osaltat, annars blir det äckligt? Men nu provade jag med normalsaltat och tyckte det var helt ok. Jag mixade ca 2dl kaffe, lite kokat vatten, typ 30gr smör och två äggulor, och lite kanel. Smakde gott när jag drack det men i efterhand kände jag mig alldeles snurrig
Blir det inte lika bra om man tar med äggvitar, eller kvittar det? Vad gör man annars med all överbliven äggvita?
Jag använder kokosfettet för att det är billigare och smaklöst. Dessutom inbillar jag mig att kokosfettet håller igång viktnedgången, den inbillningen skyller jag på Helene
Kanel har jag på ibland för kanel ska vara bra för huden om man inte överdoserar det
Jag använder hela ägget för att annars vet jag inte vad jag ska göra med vitorna och att slänga dem känns onödigt, jag är lite snål så. Yena hade försökt sig på att göra maränger men det misslyckades har jag för mig.
Om äggvitan inte kommer upp i 70grader tror jag det är kan man bli illamående på grund av något jag glömt. Jucea och Denebola har iaf koll på det.
Du få rprova dig fram till en version som passar dig helt enkelt