nelina skrev 2011-06-17 12:12:59 följande:
Vi ska ut och tälta i sommar med familjen, vi åker från Sundsvall och ner till Danmark där vi ska gå på Legoland. Sedan ska vi åka ner mot Tyskland och ta färjan tillbaka till Sverige från Sassnitz. Frågan är hur man löser det med lchf mat efter vägen? Jag tror att det kan bli svårt, speciellt inne på Legoland. När vi är i tältet bör jag ju kunna göra äggröra och sånt till frukost. Jag vill försöka vara så strikt som möjligt men samtidigt vet jag hur jag brukar tänka i såna situationer: jag kan ju ta en liiiten glass, jag börjar om imorgon, osv... Men efter att ha syndat i helgen så VET jag att jag mår bäst om jag håller mig till lchf.
Har ni tips på bra campingmat? Vi är inga rutinerade campare, vi var ute en sväng i somras men då hade vi all mat i våra kompisars husbil, den här sommaren är vi själva utan lyxiga husbil

Vi kommer nog att ha en kylbox som vi kan koppla in i bilen men det ryms ju inte så mycket i en sån. Vi kommer att ha med en liten grill och ev en gasolplatta.
Du kan göra matlådor med stekt ägg och lite ost och bacon, det håller sig hyfsat bra någon dag sådär i rumstemeratur. Ett paket med otillagad bacon håller sig i rumstemp ca en vecka, vi har ibland med det, men ni ska campa det kommer finnas butiker om ni inte ska bo i skogen.
Du kan göra egen sallad eller beställa sallader finns ju ofta på nästan alla ställen och så lägger man till och tar bort något för att få lchf.
På vägkrogarna i Tyskland iaf kan man be att få maten utan potatis men med lite extra sås, inga problem alls. När vi passerade med bil genom tyskland så kom ehec smittan från deras gränsaker så därför åt vi inga sådana och jag struntade i om såsen var redd med mjöl eller inte, för det är en diskussion jag inte kan ta på tyska än.
Jag rekomenderar att ta med mat på färjan, jag fick äta pistach nötter och cola light. Deras buffe var skitdyr och man fick inte se maten innan man betalade så jag vet inte vad den innehöll. I deras taxfree butik fanns kolhydrater i många olika former och färger, nätterna och colan var det bästa som fanns.