• Bordeaux

**Den stora feta LCHF-tråden**

viggooden skrev 2011-06-08 22:20:12 följande:
    Konserver känns lite tungt att packa, jag ska bära tält, sovsäck, liggunderlag, stormkök, så maten ska helst väga lite. Vilka krav jag har;)
    Har inte läst alla tips du fått så jag kanske upprepar, men ett par paket bacon kan du ta med. Det går faktiskt väldigt bra och håller sig någon vecka. En kompis till mig brukar altid ta med bacon när de ska vandra i fjällen.
  • Bordeaux
    ofrivilligbonusmamma skrev 2011-06-14 09:26:43 följande:
    Snälla tjejer, hjälp mig! Rynkar på näsan Sedan mitt avsteg för några veckor sedan har jag inte riktigt kunnat hitta tillbaka..
    Och inte nog med det så är psyket just nu inte det bästa (typ åt helvete) vilket gör att självdiciplinen och viljan är typ.. bortblåst.
    Har så mycket tankar i huvet att jag inte riktigt orkar tänka på det här med maten också ..

Men jag kan inte fortsätta att svulla kolhydrater för hetsätningen sätter igång, och sockermissbruket blommar också upp. Köpte ett halvt kilo naturgodis igår och idag är det slut, bara en sån sak.. När jag kom hem från affären tryckte jag i mig det, även fast suget försvann efter några bitar och jag verkligen kände mig mätt så tryckte jag likt fan i mig en till näve, och en till. Jag kunde inte sluta!
    Finns ju så mycket annat gott du kan ta till istället för naturgodiset. Ostar t.ex. finns ju väldigt många som är hur goda som helst med ett glas vin till, känns dyrt, lyxigt och som man äter något förbjudet
  • Bordeaux
    Maddisen80 skrev 2011-06-14 09:39:40 följande:
    Hej så ni vet ska jag åka till Timrå imorgon men kan sitta vid datorn emellanåt , jag ska till mina föräldrar och släkt . Vi ska grilla på midsommaren :=))
    Åker du själv eller med sambon? Var det den här resan som du skulle fundera över om du vill ha sambon kvar?
  • Bordeaux
    Maddisen80 skrev 2011-06-14 09:51:30 följande:
    Hej precis de var de, jag ska åka själv de är skönast med så kanske förhållande bli bättre när man åker hem om man har tur, de har gått ganska bra dem här 2 dagarna
    Okej, vill bara påminna dig om att det finns underbara killar som stöttar en och behandlar en som "en prinsessa" Det har låtit i trådens om att din sambo inte stöttar dig och är ganska egoistisk ibland.
  • Bordeaux
    nelina skrev 2011-06-17 12:12:59 följande:
    Vi ska ut och tälta i sommar med familjen, vi åker från Sundsvall och ner till Danmark där vi ska gå på Legoland. Sedan ska vi åka ner mot Tyskland och ta färjan tillbaka till Sverige från Sassnitz. Frågan är hur man löser det med lchf mat efter vägen? Jag tror att det kan bli svårt, speciellt inne på Legoland. När vi är i tältet bör jag ju kunna göra äggröra och sånt till frukost. Jag vill försöka vara så strikt som möjligt men samtidigt vet jag hur jag brukar tänka i såna situationer: jag kan ju ta en liiiten glass, jag börjar om imorgon, osv... Men efter att ha syndat i helgen så VET jag att jag mår bäst om jag håller mig till lchf.

Har ni tips på bra campingmat? Vi är inga rutinerade campare, vi var ute en sväng i somras men då hade vi all mat i våra kompisars husbil, den här sommaren är vi själva utan lyxiga husbil Vi kommer nog att ha en kylbox som vi kan koppla in i bilen men det ryms ju inte så mycket i en sån. Vi kommer att ha med en liten grill och ev en gasolplatta.
    Du kan göra matlådor med stekt ägg och lite ost och bacon, det håller sig hyfsat bra någon dag sådär i rumstemeratur. Ett paket med otillagad bacon håller sig i rumstemp ca en vecka, vi har ibland med det, men ni ska campa det kommer finnas butiker om ni inte ska bo i skogen.
    Du kan göra egen sallad eller beställa sallader finns ju ofta på nästan alla ställen och så lägger man till och tar bort något för att få lchf.
    På vägkrogarna i Tyskland iaf kan man be att få maten utan potatis men med lite extra sås, inga problem alls. När vi passerade med bil genom tyskland så kom ehec smittan från deras gränsaker så därför åt vi inga sådana och jag struntade i om såsen var redd med mjöl eller inte, för det är en diskussion jag inte kan ta på tyska än.
    Jag rekomenderar att ta med mat på färjan, jag fick äta pistach nötter och cola light. Deras buffe var skitdyr och man fick inte se maten innan man betalade så jag vet inte vad den innehöll. I deras taxfree butik fanns kolhydrater i många olika former och färger, nätterna och colan var det bästa som fanns. 
  • Bordeaux
    Maddisen80 skrev 2011-06-17 16:45:15 följande:
    Vill unna miig när jag är här och sen får man inte ta med sig mat på flyget
    Du får visst ha med dig mat på flyget det är vätskor som är begränsade. Jag har iaf lyckats flyga med matsäck flera gånger.
  • Bordeaux

MAddisen
    Det brukar alltid finnas en butik efter säkerhetskontrollen där man kan handla en sallad med dressing. Det finns lösningar om man är villig att se dem.

• Bordeaux
    Bumpen1 skrev 2011-07-03 10:28:34 följande:
    Hur är lchf att äta som gravid. Jag försöker bli gravid men kom in i lchf tänkandet för snart 4 v sedan. Detta pga att jag kände att jag behövde lägga om min kost pga olika anledningar. Min fråga alltså är om lchf gör det svårare eller lättare för mig att bli gravid. Och även om jag skulle bli gravid hur bra är lchf för ett foster. Någon som vet eller har erfarenhet?
    Jag har hört att det kommer bli lättare men det är ryktesvägen jag hört det på. Att fler än ett par som försökt länge lyckades när de bytte till lchf kost. Men jag har ingen vetenskapligstudie eller liknande att hänvisa till.
  • Bordeaux
    plopp76 skrev 2011-07-16 12:14:57 följande:
    Jo det är väl så. Men det här var INTE värt det!

har varit sugen på pizza nån gång, men tänkt att jag blev alltid så satans mätt INNAN jag började med LCHF, vad blir jag inte nu då? Så jag har lyckats låta bli. Men pasta... det är min stora last!

Fast, så dåligt som jag mår nu... nej tack! Då "syndar" jag hellre popcorn eller kanske otillåten choklad :)
    På sätt och vis är det väl visst värt det, nu vet du hur du mår av makaronerna och att låta bli dem kommer bli så lätt.
    Så brukar jag se på saker när jag fuskar/syndar/äter vanligt. Hamburgare med bröd har jag väldigt svårt för det är så mycket godare med salladsblad istället så nu behöver jag inte gå och vara sugen på hamburgare med bröd

Nu är det drygt 6v sen jag var aktiv i tråden, semestern blev lite längre än jag tänkt. Åt som vanligt under semestern och känner att det verkligen inte är bra för mig så nu blir det lättare att hålla sig till lchf-maten. Gick upp knappt 4kg under de 6v som jag nu raskt ska gå ner, om jag får bestämma
    Köpte äntligen fiberhusk, det var det första jag gjorde när jag kom till Sverige det andra var att baka frökex som jag också fick med mig hem. Så underbart goda.

Yena hur har det gått med magen? gravid eller inte? Jupp jag är nyfiken
    hur gick det med Maddisen och hennes sambo? Slut eller ihop?
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**