• Bordeaux

**Den stora feta LCHF-tråden**

Stora feta gruppen är hemlig och du måste bli inbjuden av skaparen till gruppen tror jag.

• Bordeaux
    memba skrev 2011-08-16 12:54:27 följande:
    Vad går ni efter egentligen? Jag hinner inte stå och läsa på allt när jag åker och handlar med 2 barn ...

Ska det vara 5g/100g kolisar som max på det man köper, eller bör man kolla innehållsförteckning på alla såser etc?

Eller kör ni max 20g kolisar per dag och räknar?

Någon som köper färdiga såser, och vilka?

Rökt fisk funkar väl?

Tack tack!
    jag kollar 5/100g och räknar så det inte blir för mycket. Dessutom gör jag som jucea använder lite av livsmedel med >5/100 men ser till så att det totalt inte blir mer än 20g/dag.
  • Bordeaux
    Adrastina skrev 2011-08-16 16:01:05 följande:
    Hjälp! Har ett extremt sötsug idag! Förvånad Är bara på dag tre så sötsuget är inte försvunnet än, som jag läst att det kommer att bli längre fram...

Nån som har några tips på vad jag kan göra/äta för att få bort det? (eller nåt "sött" som är tillåtet att äta) Det är när sötsuget kommer som det är svårast att låta bli äta annat...
    Jag gör ibland chokladmousse ala lchf, så den är ok. Men jag brukar intala mig att den inte är det för att jag inte ska äta varje dag

Vispad grädde med lite bär
    Lite cola light/zero

Ibland så köper jag lyxiga ostar för att unna mig istället för sockret. Bland det bästa jag vet när jag blir sötsugen är loka-vatten med massor av is.
  • Bordeaux
    Adrastina skrev 2011-08-16 16:13:37 följande:
    Hur gör du choklamoussen då?
    Jag använder det här receptet med en skvätt pepparmint.
    www.lchfrecept.com/ShowRecepy.aspx

Det finns fler olika versioner på sidan, och även andra efterätter. Men se upp även om det är OK så kan man inte äta hur mycket som helst, tyvärr.
  • Bordeaux
    Tezzan1981 skrev 2011-08-16 16:33:11 följande:
    ett tips, gör inte efterrätter med mörk choklad (från kakor alltså)
    de innehåller rätt mycket socker ändå, och man äter lätt "för mycket".
    använd kakao istället, blir lika gott och väger nästan inget
    Tack för tipset, stod tidigare idag i affärn och funderade på vilket som egentligen är bäst.
    Jag har fått förmig att Atkins är ganska stort i USA så det borde inte vara omöjligt att äta lchf. Jag har hört en hel del om tivolimaten och den ska du akta dig för, friterade snickers t.ex. Kräks
  • Bordeaux
    Postis skrev 2011-08-16 19:58:42 följande:
    Idag hade jag missat att ta med grädde till jobbet, så jag fick ha lättmjölk i mitt eftermiddagste. Uäk!!! Så vattnigt och smaklöst. Och jag som för bara ett par år sedan hävde i mig lättmjölk, lättfil, etc utan att blinka. Tungan ute

Jag har återigen lyckats få ont i nacken/skulderbladet. Tredje gången på 4 månader. Det har inte varit på samma sida alla tre gångerna dock. Någon som har något tips på vad man kan göra för att förebygga att det händer igen? Första gången kom det när jag headbangade (var ute och dansade, vilket jag inte brukar vara, och hoppla vad kul det var! Cool) . Andra gången sträckte jag till i duschen när jag schamponerade håret, och idag kom det när jag var på gymmet och använde en maskin för just överkroppen. Har haft något liknande tidigare också, men absolut inte såhär ofta.
    Jag skulle prova med att få maken att massera mig regelbundet
  • Bordeaux
    Linda5 skrev 2011-08-16 21:55:02 följande:
    Råa ägg behöver inte kyl, ölkorv, tokat kött, skinka på burk,
    Vi brukar ha en plastlåda m lock under husvagnen till svalgrejjer ex grönsaker, ost m.m
    Grönsaker går bra att förvara i rumstemperatur. Bacon går också bra att förvara i rumstemperatur ca en vecka pga att det är vakuumförpackat och kanske rökt eller på annat sätt behandlat.
    Babybel kan också förvaras i rumstemp de blir lite mjuka men smakar som de ska, jag glömde några i väskan och så hittade jag dem när jag var hungrig någon vecka senare.
  • Bordeaux
    Allrona skrev 2011-08-17 07:44:40 följande:

Jo för Brödinstitutets undersökning är ju säkert opartisk Drömmer

Underhållande iaf jag log brett när jag läste texten. Lite skrämmande att läsa folks kommentarer som inte tänkt på att brödinstitutet ligger bakom och vill att vi ska äta mer bröd.
  • Bordeaux
    memba skrev 2011-08-17 14:17:06 följande:
    Nutriletts bantningsdryck, är det godkänt?
    Skulle inte tro det men läs innehållet så får du se.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**