• Bordeaux

**Den stora feta LCHF-tråden**

Att översätta CV och personliga brev till, engelska, tyska och franska gör att jag börjar fundera om det inte ligger något i påståendet att hjärnan behöver kolhydrater. Jag är så trött i huvudet och värmen gör det inte bättre. Varför kan man inte bli rik på att ligga vid poolen med ett glas iskallt vatten och sova hela dagen?!?

• Bordeaux
    Lisen08 skrev 2011-08-24 17:40:27 följande:
    Fler med IBS? (dum fråga kanske)

Har ätit LCHF i en vecka nu och magen blev bättre redan andra dagen, inte uppsvälld alls i stort sett.

Men igår och idag känner jag av det lite igen, vakande i natt av att jag var lite uppsvälld.

Kan det vara den lilla skivan Finn Crisp jag åt till lunchen igår?

Kan man verkligen bli så känslig, någon som vet???
    Jag har inte IBS vad jag vet. Men magen svullnar upp och jag ser gravid ut om jag äter för mycket kolhydrater. Ju mer kolhydrater desto närmare födsel ser jag ut att vara
  • Bordeaux
    Lisen08 skrev 2011-08-24 18:52:33 följande:
    Men en Finn Crisp??
    Jag ser också lätt gravid ut, fick frågan tre gånger förra året och då kan tilläggas att jag väger 55 kg och är 159 cm lång, en liten normalviktig människa med andra ord.

Jag var på en föreläsning om barn för ca 4 år sedan, föreläsningen filmades av SVT som sände den flera gånger på dagtid. Plötsligt ser man hur kameramannen/kvinnan zoomar in min mage i bild (satt längst fram)!! Den putade givetvis lite extra när jag satt ner, och lite rester från graviditeten halvåret innan, men ändå :-0

Fler som reagerar på små mängder kolhydrater? Typ en FInn Crisp...om det nu är därför jag blev lite bubblig...
    Jag har aldrig ätit Finn Crisp så jag vet inget
    Det kan ju ha varit FinnCrispen i kombination med lite högre kolisantal än normalt samt mens eller ägglossning på det.
    Nu spekulerar jag bara lite, kroppen är ju inte alltid logisk det ska man ju komma ihåg.
  • Bordeaux
    Allrona skrev 2011-08-25 13:21:40 följande:
    Ghhaaaa, 3 veckor med LCHF och idag mitt sötsug är enormt! Tyst Sötsugen försvann ju efter bara någon dag med LCHF men nu är det tillbaka!!! Funderar starkt på att vräka en påse godis i helgen, men nej det ska jag inte göra. Jag SKA hålla mig. Meeeen åååå godis känns mer lockande nu än någonsin. Jag är absolut inte hungrig men har ändå tagit några nötter och några oliver i hopp om lindring men det hjälper inte! Det var likadant igår och då tog jag en bit mörk choklad på kvällen men inte heller det funkade!
    Chokladmousse, pannacotta, bountys, paj, glass, och mycket mer gott går ju att göra lchf-style. Du kan ju också inbilla dig att lchf-chokladmoussen är en äkta kolis mousse. Jag försöker lura mig så ibland och det lyckas oftast, men jag kan ju vara ovanligt korkad också
  • Bordeaux
    Allrona skrev 2011-08-26 10:48:11 följande:
    Hur mycket kokosfett har ni i kaffet? Fick hem kokosfett i veckan och började med ca 1 kryddmått eftersom jag läst att visa får ont i magen i början, nu har jag ca en tsk. Ska jag öka mer eller är det lagom?
    Jag har <3msk beroende på vad jag dricker och hur mycket.
  • Bordeaux
    Dissan skrev 2011-08-26 11:57:29 följande:
    Har fått så dålig andedräkt sen jag började med den här kosten:( funderar på att köpa sb 12 ( heter det väl?!?) tuggummi. Eller är de lika mkt no no som vanliga tuggummi?
    Ketosen gör att man får dålig andedräkt har jag hört. Kolla vad tuggummina innehåller är ett tips
  • Bordeaux
    Dissan skrev 2011-08-26 12:19:20 följande:
    Har inte riktigt fattat det här med ketos men visst kan jag ta det som ett positivt tecken:)??
    Alltid ngt:)
    Jag skulle nog göra det om du inte ätit för mycket mejeri. Min man får hemsk andedräkt när han dricker mjölk och han lchf.ar inte. Har även hört om fler som kan få dålig andedräkt av det.
  • Bordeaux
    Runi skrev 2011-08-26 22:14:48 följande:
    En snabb fråga igen, Blue Keld vattnet, är det godkänt? står att det bara ska va <0,1g/100g.
    Iså fall är det okej om du inte dricker typ 2000 liter eller så
  • Bordeaux
    BeccaStina skrev 2011-08-28 15:00:10 följande:
    guuud har världens dilemma här hemma, vi behöver åka och handla och sambon är suuuper sugen på kött, hellst entrecote, men jag vet inte vad jag ska göra till det!

Tidigare har vi ätit entrecote med potatisgratäng och en sås på creme fraich (lätta alternativet), soltorkade tomater, basilika och timjan.. men det passar ju inte nu!!!!

vad har ni till erat kött??
    svampsås eller bea. Riven vitkål eller broccoligratäng.

Brukar lägga lite broccoli i delar i en form, blandat med bacon bitar och champinjoner sen häller jag över ost och lite grädde sen får de stå i ugnen tills den får fin färg.
  • Bordeaux
    BeccaStina skrev 2011-08-29 10:36:20 följande:
    Förresten har ju glömt tacka för alla tipsen igår, super gulliga e ni :D
    Vad blev det till köttet sen?
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**