• Postis

**Den stora feta LCHF-tråden**

Och jag får nästan ångest av att läsa om hur lite mat ni alla äter. Jag verkar aldrig bli mätt och stå mig på det jag äter.

• Postis

Dagens skratt bjöd min mamma på: "Är det G 1 du äter?". Hon har alltid trott att det heter G1 istället för GI.

• Postis

*gillar när det blir vettiga diskussioner*

• Postis
    Loreena skrev 2011-08-31 20:25:04 följande:
    Idag åkte vi ut till Björlanda gård och köpte närproducerat kött från glada, gräsbetande highland cattle. Köttet var gott, extra nyttigt (innehåller Omega 3 eftersom att djuren föds upp på gräs) och det kändes bra att veta att djuren haft det bra och var köttet kommer ifrån. :)
    Vad är kilopriset på köttet ni köper?

Grattis till er som gått ner i vikt! Skål  
  • Postis

Jag har ju då mitt ständiga problem med en kropp som inte fattar att den ska bli mätt. Rynkar på näsan Snart ger jag upp. Lade in på matdagboken idag. Har inte mätit maten, så visst, det är bara gissning. Hamnade såhär:

Fett 213g (80,55 E%)

Protein 104g (17,16 E%)

Kolhydrater 14g (2,29 E%)     

• Postis
    jagäraf skrev 2011-09-06 13:57:53 följande:
    Jag får i mig 1700-2000 kalorier på en dag och då är jag ändå inte mätt för jämnan. Tycker kalorierna far iväg till tusen när man äter en massa fett.
    Samma här (eller jag ligger nog oftast lite över 2000 kcal/dag). Inte går jag ner i vikt heller.

Håller på och skolar in barnen på förskolan och shit vad kolhydrater det bjuds på där! Frukt på fm (mkt frukt i mitt tycke), pasta, skinksås (gissar att den är redd på mjöl), majs, pizzasallad och fetaost (DET gillar jag ) till lunch, med frukt till efterrätt, och till frukost och mellis så står det att de serverar gröt, smörgås och/eller fil. De dricker lättmjölk till maten. Gah!    

• Postis

Idag hamnade jag på (ca, höftar ju lite när jag lägger in i matdagboken):

Fett: 226g  82,12 E%

Protein: 96g 15,4 E%

Kolhydrater: 14g 2,48 E%

Är inte det ganska bra? Lite mycket fett kanske (blev 2453 kcal), men vad fan, jag är vrålhungrig annars. Skrikandes Borde kanske minska på kolhydraterna, men jag vet inte riktigt hur jag ska göra det.         

• Postis
    Allrona skrev 2011-09-09 08:18:38 följande:
    Tänkte låna matrevolution på biblioteket men det var 11 personer före mig i kö på boken!!! Det är tydligen en väldigt poppis bok Blir till att köpa den själv istället.
    Det märks att det händer grejer ute i samhället. Hopplöst att få tag i smör tex. Igår fick de hem ett lass till vår Ica-affär så sambon var där och köpte på sig ett rejält lager.
  • Postis

Idag är jag lite hängig och därmed sugen på allt möjligt onyttigt. Det jag kan sakna mest när jag äter LCHF är vitlöksbaguett och coca cola, och idag är jag sugen på McFlurry också. Tänkte i ett svagt ögonblick att jag skulle ge efter och åka och köpa det, men så kom jag på att jag kunde ju baka "vitlöks-pones-baguett" och göra LCHF-glass. Orkade dock inte vänta på att glassen skulle stelna så det blev som smoothie istället, men gott var det, och så brödet till. Känns skönt att jag stod emot att åka och köpa, för det hade ju varit så himla onödigt. Blir såklart för många kolhydrater idag, men bra mycket färre än om jag ätit baguett och druckit cola.

• Postis

Vi har vid ett par tillfällen gjort "omelett-pizza" och det rekommenderas! Gör en ugnsomelett i långpanna, ha på valfri fyllning och gratinera en stund. Klart!

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**