Kayla skrev 2012-05-30 14:11:44 följande:
Tack för era rader! Snällt av er

Det är ju inte varje kväll jag äter ngt och finn crisp har jag bara ätit några gånger. Tycker att jag har koll på det där som är "farligt" och slösar inte med kolhydraterna, men ska tänka ännu mer på det där. Jag måste ändå berätta att det minskat i cm här och var på kroppen. Tex 2 cm runt midjan, 1,5 cm vid rumpan etc. Det måste väl ändå tyda på något bra? Jag tycker dock att allt blir så ensidigt... Får väl skylla mig lite själv då jag inte älskar matlagning och har tvillingar på snart två år så tiden är inte alltid på ens sida om man säger så! Till frukost vill jag gärna äta ngt lätt så som yoghurt men verkar ju inte bra för mig

Jag vet precis hur det känns att inte hinna med.

Jag har själv svårt att sluta med all grädde och creme fraiche även om jag vet att det skulle få mig att gå ner snabbare i vikt. Men det är ju så gott med gräddiga såser.
Det kanske skulle räcka för dig att ta bort den turkiska yoghurten ett tag för att se om du får någon effekt. Själv dricker jag ägglatte med kanel varenda frukost. Vet att det inte låter gott men det är det. Jag gör kaffe med kanel i och sen knäcker jag två ägg, tar en skiva smör (ca 20-25gr) och häller i kaffet och blandar med stavmixern. Det mättar länge. På helgen kan jag ta en lchf macka med smör till.
VIkten kan pendla upp och ner, ibland mer upp men det kommer att gå ner igen. Om det inte gör det så gör man något fel och då får man utvärdera hur man äter. För mig kommer det att ta tid men jag har accepterat det nu. Och jag får ju ändå äta god mat.
Läs Anna Halléns blogg. Där finns det mycket bra info. För goda recept så vill jag rekommendera bloggen
56kilo.