Faile skrev 2011-07-24 19:46:36 följande:
Jag stoppar in smöret under skinnet och smetar ut över ( i ) hela kycklingen.
Såg nåt matprogram om kalkoner där de gjorde så, så tänkte att det funkar nog lika bra på kyckling

Fungerar utmärkt på kyckling med gör alltid det. Ett bra tips om man vill a den riktigt kriskig med är att sätta den på galler över långpannan och ösa med jämna mellanrum.
Här går det strålande med maten trots strömavbrott på flera dagar är i stugan och efter fredagens åskväder som var det värsta jag var med om är vi utan vatten och har halvkraft på strömmen. Vår stuga ligger högst i området och blixten slog ner på tomten inte mindre än 5 gånger det är i stort sett bara berg så det var vidrigt hela huset skakade och blixtarna drog utmed marken. Känner att vi var ganska lyckligt lottade som bara fick nedslag i ledningen mellan elskåpet och huset och en fas slogs ut.
Nåväl jag får massor med motion när jag cyklar och hämtar vatten från gamla handpumparna och grillat kan man leva på och sallad och grönsaker har vi i landet så vrje gång jag går och hämtar mig en bunke spenat eller sallad så ler jag och tänker 19.90 för det är vad en kruka med plocksallad kostar på ica...dessuotm garanerat ekologiskt att odla själv. tar dock lite tid att kokoa ägg då jag får göra det på kaminen i gässtugan bara att elda och se glad ut för kokta ägg klarar vi oss inte utan i familjen..
Imorgon ska lektrikern komma och då kavlar vi upp ärmarna och börjar gräva upp den gamla kabeln och lägger ner en ny...vardagsmotion är bra skit antar att jag får gräva en del själv föv vi håller på att byta ut och renovera hela köket med så karln står fast med tapetsering, golvläggning och få in det nya köket...Semester är väl när man har så förbannat mycket att göra så man stupar i säng helt utmattad