**Den stora feta LCHF-tråden**
Blomkål=3,9
Blomkål fryst 2,1
Tack för kommentar!
Nu blev det ju inte riktigt som jag trodde igår... lite mindre fett (pga att jag skippade en stor del av fläsket), lite mer carbs (mer spetskål) och lite mer protein (några skivor 10% ost fick avsluta dagen för jag behövde verkligen något mer efter ischokladen). Så balansen mellan fett, protein och carbs kanske blev lite bättre än jag först skrev ner (i alla fall om man vill dra åt GI/Atkins snarare än strikt LCHF) - men det är möjligt att 2000 kcal är mycket kalorier, trots att en väldigt liten del är kalorier från carbs och trots att jag är en stor tjej som tränar?
Jag tycker ju liksom INTE att jag äter mycket nu...
Men jag kan nog inte säga NÅNTING om NÅNTING förrän jag tar mig i kragen och verkligen väger allt jag äter under ett par dagar. Jag bara drog ju till med olika antal gram igår och det är inte alls säkert att jag träffade det minsta rätt.
Dagens frukost var mystisk. Äggröra + smörstekt skinka (sån där lufttorkad, mums) + lite rucola smakade himmelskt. Men äggmjölkslatten smakade URK! Helt surt smakade det! Jag hällde ut den och tog en ny omgång kaffe med lite Mellangrädde i = nästan lika illa! Det måste alltså vara smaken av själva kaffet som jag inte "tålde" idag... hmmm mysko. Något är det med denna kost som påverkar smaklökarna på mystiska sätt...!
Idag snöar det och jag ska strax iväg och vaxa benen. Hmmm... känns bakvänt, borde ha gjort det för ett par veckor sedan när det var sommarvärme! Nu känns det som typ, spelar roll, jag kan lika gärna ha långbyxor och långkalsonger på mig forever...
K
PS. men det kanske behövs lite sötningsmedel? rabarber är ju lite, ähum, syrligt...?
Idag har jag:
-börjat dagen med näskanna och morgonyoga (10 solhälsningar)
-ätit superb LCHF-frukost (äggröra o smörstekt lufttorkad skinka + rucola)
-promenerat SNABBT till stan och tillbaka
-ignorerat snö, blötsnö, snöblandat regn och +2 grader
-vaxat benen m fl ställen (aj!)
-gjort ansiktsbehandling och fått beröm av min hudterapeut för mycket bättre/lugnare hy!!! (najs!)
-knipit en drop-in-tid hos frissan och klippt bort allt det slitna (yes!)
-köpt proteinpulver (Triple Whey med jordgubbssmak) och testat en portion till mellis
-bakat ett jättegott valnötsbröd och ätit det till sen lunch med Bregott och 10% ost
-promenerat SNABBT till gymmet och tillbaka
-dansat en timme (intensivt! och roligt!)
-testat shira... vad-de-nu-heter-nudlar till köttfärssås när familjen åt lasagne, helt OK!
-läst godnattsagor för båda mina barn
-förberett surdegsbrödet som jag ska baka åt familjen imorgon
-OCH fått undan en hel del jobb!!!
PUST!
Nu är jag ganska trött och har huvudvärk (fick nog dagens koffeinshot för sent och hann få abstinens...) men känner mig rätt nöjd med denna dag. Desperate Housewives, rooibos och LCHF-ischoklad hägrar!
K