jeng skrev 2011-05-10 21:11:02 följande:
Nej det är egentligen inte fel... Men jag önskar att jag kunde få ihop kolhydraterna från grönsaker tex istället för att ta till mjölprodukter. Min mage hade uppskattat det också. Det tar emot att ta en knäckemacka, trots att det egentligen vore helt tillåtet. Man är så van att undvika den typen av produkter helt enkelt.
Men jucea jag kan bara inte
fatta det här. Det övergår mitt förstånd. Hur kan du behöva ta till knäckebröd och ljus choklad (!!!) för att "få ihop tillräckligt med carbs"???
Gillar du inte tomater, paprika, lök, purjolök, hallon osv osv, sånt som är NÄSTAN ok på LCHF men som de som försöker hållas sig under 20 gram carbs per dag får akta sig
jättemycket så det inte blir för mycket av???
(Och visst TYCKER du fortfarande att low carb är bra för kroppen...? även om lite mer GI och "kaloriräkning" visade sig funka bättre för dig nu när du är nära din målvikt?)
Det låter jättemysko, sorry. Tur att jag vet att du är öppen för frågor och kommentarer så det inte låter som om jag ifrågasätter dina val.
Jag undrar hur stor skillnad det är i
mitt intag nu när jag har ändrat lite på proportionerna så jag äter lite mer fritt av grönsaker under 5/100, standardmjölk i kaffet, hallon/rabarber på helgen lite mer/oftare osv. ?
K