**Den stora feta LCHF-tråden**
Bär äter jag inte, och tål inte speciellt bra, så det går bort.
Många kolhydratrika grönsaker går bort (tex tomat) pga min IBS och magkatarr.
Samma sak gäller ju mejeriprodukter, och nu när jag ligger lägre på kalorierna så äter jag i princip inga mejeriprodukter alls (alltså grädde och CF)
Javisst äter jag lowcarb, det är det ju ingen tvekan om. Jag ska upp i 30 gram per dag har jag sagt, för attjag inte vill ligga i full ketos och vara så kolhydratkänslig som jag blev då jag låg på 10 gram per dag.
Jag borde äta mer av tex mandlar, nötter och såna saker, men det är ju inte allt jag tål där heller, och speciellt så är jag lite försiktig nu under pollenperioden!
Jag vill inte lägga till frukt, lägger hellre till lite bröd då och då. Och då pratar vi ju alltså EN skiva eller kanske 2 knäckebröd, så har jag ju nått mitt dagliga mål. Jag tycker inte att det är fel att ta ett knäckebröd såvida det är en kolhydrat som jag tål, och det ryms inom min kolhydratbudget och inte triggar. Men det kanske inte du menade heller? Ljus choklad sitter jag ju såklart inte och äter på kvällen för att få upp mina kolhydrater, däremot så är det nåt jag kan fuska med vid enstaka tillfällen. Men ja, då menar jag ljus á la Lindor lindt svart, dvs typ 60% eller nåt.... men det är ju det jag menar. Jag vill inte vara tvungen att ta till sånt för att nå mitt mål. Det känns skitknäppt att jag ska tycka det är svårt att komma upp i 30 gram per dag!
Wow, jag är bara liksom lite avis att jag ska vara en sån "storätare" så jag lätt spräcker alla kolhydratgränser som finns bara på grönsaker som ligger runt 5/100...

Det som framför allt verkar göra att det funkar för dig att äta lite mer fritt och mest titta på nivåer av fett-carbs-protein och totalmängd är att t ex bröd inte är en sån där sak som för dig triggar igång ett ohejdat kolhydratätande. Jag har nog ganska mycket såna där hang-ups kvar i mig, saker som jag liksom inte KAN begränsa om jag väl börjar: bröd, frukostflingor, popcorn osv.
K