• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Blondie82
    Myrangbg skrev 2011-03-28 10:19:45 följande:
    I vilka situationer är det du får sammandragningar? Jag har i två veckor haft mycket sammandragningar men bara när jag är fysiskt aktiv och min barnmorska sa att det var okej så länge det släppte när jag satte mig ner. Blev skickad på akut ultraljud förra veckan när jag hade haft sammandragningar i princip en hel dag men allt såg bra ut.
    Mina kommer bara när jag tar det lung, alltid i sittande eller liggande läge som ex på kvällen när jag ligger i soffan eller på morgonen när jag vaknar... vilket får en att undra hur många det kommer på nattetid när man sover.

Fick tag i min BM och hon sa att det kan vara så att man har så pass många per dag utan att det är någon fara. Men hon skulle göra lite extra koller på torsdag när jag har min bokade tid och jag hoppas allt allt ser bra ut. Det de eventuellt blir oroliga för är tydligen att livmoder skall börja öppna sig tidigt. Och det är ju lite oroväckande att de kommer när jag är helt lugn som ex när man saknar på morgonen. Men jag försöker lugna ner mig lite nu och i väntan på torsdag.

Hon pratade också om eventuell sjukskrivning men hon sa att det var lite upp till mig. Ex sjukskriven 25% och jobba kortare dagar. Typiskt att man skall börja nytt uppdrag nu denna vecka bara får det kan vara svårt att få ihop det. Vill verkligen ha detta uppdrag men de vill ju ha någon på heltid. Men helt klart går bebisen före allt annat så jag får se vad de säger!!
  • ciccile
    Blondie82 skrev 2011-03-28 11:05:10 följande:
    Mina kommer bara när jag tar det lung, alltid i sittande eller liggande läge som ex på kvällen när jag ligger i soffan eller på morgonen när jag vaknar... vilket får en att undra hur många det kommer på nattetid när man sover.

Fick tag i min BM och hon sa att det kan vara så att man har så pass många per dag utan att det är någon fara. Men hon skulle göra lite extra koller på torsdag när jag har min bokade tid och jag hoppas allt allt ser bra ut. Det de eventuellt blir oroliga för är tydligen att livmoder skall börja öppna sig tidigt. Och det är ju lite oroväckande att de kommer när jag är helt lugn som ex när man saknar på morgonen. Men jag försöker lugna ner mig lite nu och i väntan på torsdag.

Hon pratade också om eventuell sjukskrivning men hon sa att det var lite upp till mig. Ex sjukskriven 25% och jobba kortare dagar. Typiskt att man skall börja nytt uppdrag nu denna vecka bara får det kan vara svårt att få ihop det. Vill verkligen ha detta uppdrag men de vill ju ha någon på heltid. Men helt klart går bebisen före allt annat så jag får se vad de säger!!
    Det är ju säkert ingen fara men förstår att du tycker det är obehagligt... Jag hatar när jag känenr att det börjar. Min barnmorska sa också att det för vissa blev mycket sammandragningar när magen började växa ordentligt och att det sen lugnade ner sig, å mina sammandragningar började när magen satte fart så hoppas att det lugnar sig snart...
  • Capa
    Blondie82 skrev 2011-03-28 11:05:10 följande:

Åh fy vad obehagligt, hoppas det inte är någon fara!! Pröva med sjukskrivning då och se om det kanske blir lite bättre. 25% lär du ändå få en hel del uträttat på jobb väl??
    L86 skrev 2011-03-28 09:13:11 följande:
    Låter som ni hade trevligt på fikan! Var kan man köpa denna fantastiska sallad som alla pratar om? Flört

Funderar också lite på hur jag ska känna igen er utanför yogan!? Löser sig nog Glad Läste i mailet man fick att man ska ha med sig en kudde! Ska ni andra ha det? Och vilken sorts kudde då, en vanlig "sovkudde" eller?
    Jag tar med mig en vanlig kudde ja, har ju inga andra hemma haha Glad
  • Capa

Tillbaka från bm. Fick lyssna på den lilles hjärta, 145 slag/min hihi Men han ville inte vara med precis som på ul, sprattlade iväg ett antal ggr så fort hon hittade hjärtat. Bm bara skrattade och sa att det här är en rackarunge, jotack det har jag märkt med alla turer jag haft redan haha Fick ett intyg med som jag ska skicka till FK, får väl ta några kopior med då dom har en tendens att slarva bort mina papper vareviga gång jag skickar in något Skrikandes
    Vecka 20 idag iaf, känns suuuperskönt att man gått halva tiden Skrattande hihi
    Nästa besök blir i april för nya blodvärden, lyssna på hjärtat och börja mäta magen.

Devotion, Ring och hör med din bm för det låter verkligen konstigt att du ska dit först i maj igen!!
    Det tyckte min förvirrade bm med, du måste ju ha ditt intyg till FK iaf!!

• Devotion

Hej tjejer!

Tack för igår! det var jättekul att träffa er! jag pratade precis med BM och hon sa att de hade tagit bort besöket direkt efter RUL. Om jag hade några särskilda frågor kunde jag få komma ändå, men annars är det v 25 som gäller! Eftersom de flyttat mitt datum och pga att jag ska gå till en annan BM fick jag tid en vecka tidigare! När det gäller intyget sa hon att det räcker att skicka in det v 25, men jag ska skicka det direkt när jag varit där!!

Så länge allt känns bra får jag väl vänta nu då...

• ciccile
    Devotion skrev 2011-03-28 13:22:10 följande:
    Hej tjejer!

Tack för igår! det var jättekul att träffa er! jag pratade precis med BM och hon sa att de hade tagit bort besöket direkt efter RUL. Om jag hade några särskilda frågor kunde jag få komma ändå, men annars är det v 25 som gäller! Eftersom de flyttat mitt datum och pga att jag ska gå till en annan BM fick jag tid en vecka tidigare! När det gäller intyget sa hon att det räcker att skicka in det v 25, men jag ska skicka det direkt när jag varit där!!

Är jag den enda som tycker det är rätt tråkigt att gå till barnmorskan och är glad för att det inte är så ofta..?
  • Capa
    Devotion skrev 2011-03-28 13:22:10 följande:
    Hej tjejer!

Skönt att du pratat med din bm iaf så slipper du grubbla över det mer Glad 
    Myrangbg skrev 2011-03-28 13:25:22 följande:
    Är jag den enda som tycker det är rätt tråkigt att gå till barnmorskan och är glad för att det inte är så ofta..?
    Det blir roligare besök ju längre gången du är då man får lyssna på hjärtat och mäta magen. Vänta du bara Flört
  • Fru R

Capa: härligt med en liten rackarunge. Vad är det nu man säger om hjärtslag? Hög siffra =pojke eller? T'änke se om det stämmer på er som vet vad ni väntar.

Devotion: Hmm, ja ja om hon säger det så. Lika bra kanske om du inte har några speciella frågor.

Myran: alltså jag gillar min BM! Skulle inte ha något emot att träffa henne och prata om min graviditet oftare. Men annars visst, nej det finns egentligen ingen anledning så länge man mår ok eller inte har några frågor.

Nu har jag ätit mig till en palt-koma. Sova en stund hade varit skönt.

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Blondie82

Jag ser fram emot varje besök hos min BM, hon är hur go som helst. Tycker det är spännande med hjärtljuden och alla mätningar. Det var till och ed så att det var lång med en och en halv vecka mellan rul och BM besök Flört

• Capa
    Fru R skrev 2011-03-28 13:34:12 följande:
    Capa: härligt med en liten rackarunge. Vad är det nu man säger om hjärtslag? Hög siffra =pojke eller? T'änke se om det stämmer på er som vet vad ni väntar.

Devotion: Hmm, ja ja om hon säger det så. Lika bra kanske om du inte har några speciella frågor.

Myran: alltså jag gillar min BM! Skulle inte ha något emot att träffa henne och prata om min graviditet oftare. Men annars visst, nej det finns egentligen ingen anledning så länge man mår ok eller inte har några frågor.

Nu har jag ätit mig till en palt-koma. Sova en stund hade varit skönt.
    Jag har hört högt flickor, lågt killar. Men vet inte.... Leonora låg alltid på 145-152, lillebror nu 145.... så det verkar iaf inte stämma på MIG, men klart kul att se på er andra om skrocken stämmer Skrattande
    Mmm så gott med mat!! Jag sitter fortfarande och trånar efter mangoraja haha
    Blev bjuden på havskräftor och räkor till lunch men jag vill ju ha mangorajan, så mumsigt!! Tungan ute
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011