• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Blondie82
    L86 skrev 2011-04-06 19:38:08 följande:
    Tack för en mysig fika idag tjejer! Nu kan även jag räcka upp handen för mangorajaFlört
    Tack själv!! Efter en tung vecka hemma så sa till och med Jonas när jag kom inför dörren att "vad skönt att se dig såhär glad igen" Skrattande Tänk att så ölite kan göra så mycketGlad och mangorajan gör ju  livet lite lättare också!!
  • Fru R

L86: ok, hoppas jag inte tappat tråden helt nu...
    Egentligen är det viktigt att du får kontakt med en sjukgymnast tycker jag för då kan du få lite övningar som du kan göra hemma för att stärka din rygg och bäcken utan att det gör ont eller gör mer illa. Ta hjälp av de som kan detta och vet vad som kan göras.

Det är viktigt att känna av kroppen, som vanligt. Gå inte uppför trappor om det gör ont och uppförsbackar suger!!

Nu tjatar jag, men det är viktigt att du pratar med din bm och får ett nummer till sjukgymnasten, det är ovärderligt.

Som avslutning: MANGORAJA RULES!!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • L86
    Blondie82 skrev 2011-04-06 19:43:48 följande:
    Tack själv!! Efter en tung vecka hemma så sa till och med Jonas när jag kom inför dörren att "vad skönt att se dig såhär glad igen" Skrattande Tänk att så ölite kan göra så mycketGlad och mangorajan gör ju  livet lite lättare också!!
    Kul att du piggades upp lite! Samma här!Glad
    Fru R skrev 2011-04-06 19:54:47 följande:
    L86: ok, hoppas jag inte tappat tråden helt nu...
    Egentligen är det viktigt att du får kontakt med en sjukgymnast tycker jag för då kan du få lite övningar som du kan göra hemma för att stärka din rygg och bäcken utan att det gör ont eller gör mer illa. Ta hjälp av de som kan detta och vet vad som kan göras.

Det är viktigt att känna av kroppen, som vanligt. Gå inte uppför trappor om det gör ont och uppförsbackar suger!!

Nu tjatar jag, men det är viktigt att du pratar med din bm och får ett nummer till sjukgymnasten, det är ovärderligt.

Som avslutning: MANGORAJA RULES!!
    Jo, det där med sjukgymnast skulle vara bra. Ska prata med bm om det. Tack igen!
  • ciccile

Hoppas ni hade en trevlig fika..?

För någon dag sedan var det mycket snack om försäkringskassan här. Jag skickade in för några veckor sedan en ansökan om graviditetspenning. Behöver jag skicka in moderskapsintyget en gång till för att få startbrevet eller vad det kallas eller fattar de att jag även vill ha det..?

• Devotion

Min craving är glasstrutar - såna som man fyller med glass själv... Med en massa kolasås på! Mmm....

Jag gillar ju att träna men nu när man inte orkar lika mycket funderar jag på att börja simma lite. Det är så svårt att komma iväg själv bara. Är det någon som vill hänga på nån gång i veckan? Man behöver ju inte bestämma en speciell dag utan ta det när det passar..

• inda

Tack för det trevliga sällskapet idag, det får göras om snart igen. Somnade inte på vagnen hem men slocknar snart framför tv:n =)

Myrangbg: Ring till försäkringskassan för säkerhetsskull och be om papper, lika bra.. Skall själv ge mig på ett försök imorgon för att få lite grepp om saker och ting som har med föräldrapenning och graviditetspenning att göra =S

• Blondie82
    inda skrev 2011-04-06 20:36:42 följande:
    Tack för det trevliga sällskapet idag, det får göras om snart igen. Somnade inte på vagnen hem men slocknar snart framför tv:n =)

Myrangbg: Ring till försäkringskassan för säkerhetsskull och be om papper, lika bra.. Skall själv ge mig på ett försök imorgon för att få lite grepp om saker och ting som har med föräldrapenning och graviditetspenning att göra =S
    Tack själv :) Skönt att du får slockna i soffan, själv är jag förvånandsvärt pigg för en gång skull. Men jag antar att det hör ihop med att man sover mer nu när man inte skall upp tidigt på morgonen.
    Devotion skrev 2011-04-06 20:19:12 följande:
    Min craving är glasstrutar - såna som man fyller med glass själv... Med en massa kolasås på! Mmm....

Jag gillar ju att träna men nu när man inte orkar lika mycket funderar jag på att börja simma lite. Det är så svårt att komma iväg själv bara. Är det någon som vill hänga på nån gång i veckan? Man behöver ju inte bestämma en speciell dag utan ta det när det passar..
    Åh sånna glassar är ju så goda! Blev väldigt sugen på det nu. Har strutar hemma och glass men ingen kolasås tyvärr. Blir ju alltid godare med kolasås Skrattande
  • Fru R

Allting blir godare med kolasås på!!

Dags att stryka morgondagns skjorta och sedan nana dags!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Jenric
    Capa skrev 2011-04-06 15:26:13 följande:
    Är Eric färdigutbildad?? Jag har nämligen en kär liten pappa som är chef på ett stort elektrikerföretag (har själv jobbat som lärlig hihi), kan höra med honom om dom behöver folk nu inför sommaren, det brukar ju va krisigt då Flört
    Ja, men det vore ju alldeles fantastiskt bra om du hade möjlighet att kolla det med din pappa! Vi har inte bott i Göteborg så länge än, så vi har liksom inte hunnit få några bra kontakter (som ju alltid är en fördel!). Eric är färdigutbildad (studerade på Adveta på Lindholmen) och letar alltså efter ett företag som vill ta in honom som lärling. Den 3 maj kör han dessutom upp och får förhoppningsvis körkort, vilket vi tror är ett "plus".

Vore toppen om han kunde få in en fot någonstans...!
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011