• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Capa
    Blondie82 skrev 2011-04-08 11:38:09 följande:
    Hemkommen från läkaren med en sjukskrivning på en månad, pustar ut!!
    Fick en skum läkare. Modell äldre. När jag kom dit så frågade han hur det var och när jag började prata så avbröt han mig efter en minut och började skriva. Men pekade han mot stolen så det var bara att hoppa upp där. Han konstaterade att jag hade baketerier som irriterade livmodern. Han kollade också et vaginalt ul och konstaterade att livmodertappen var helt stängd och av det lilla han såg kunde han tydligen se att bebis mår bra och att det fanns gott om vatten... hur han nu såg det på de 2 cm som han visade på skärmen man jag antar att det bara är att lita på honom.

Sen skrev han ut antibiotika som jag skall ta i fem dagar och ville avsluta mötet där. Så jag harklade upp mig och sa men hallå hur är det med alla sammandragningar då? Och att jag knappt kan gå ett par hundra meter utan att det krampar i magen. Då som först började han intressera sig LITE för sammandragnignarna och jag bubblade på hur ofta de kommer och hur de är i styrka. Han sa inget utan började bara skriva på sin dator. Grrr prata med mig läkare!! Men så kom det ut några papper där det stod att jag skall vara sjukskriven i 100% i en månad. Men jag läste hans förklaring på pappret till fkassan så han har ju förstått i alla fall. Återkoll om 14 dagar och övriga frågor skall jag ta med min BM... jaja hon ger mer pedagogiska svar i alla fall så det är väl bättre. Men varför kan läkare aldrig ta sig tid att lyssna eller ge ordentliga svar??

Jaja nu är det bara att blicka frammåt. Ta hand om bebis, vila mycket och förhoppningsvis massa fikor med mina härliga augistimammor {#emotions_dlg.flower}
    De där äldre läkarna är helt otroliga (tro mig jag jobbar med ett par) haha Men skönt du blev heltidssjukskriven iaf och att du inte öppnat dig!! Hem o vila nu ja och fikor framöver ska det väl bli ett par till Flört
    Åååh så glaaad jag är!! Har beställt denna sänghimmel

Och detta skydd + påslakan... Längtar tills man får hem det!! hihi 
  • Fru R
    Fick en skum läkare. Modell äldre. När jag kom dit så frågade han hur det var och när jag började prata så avbröt han mig efter en minut och började skriva. Men pekade han mot stolen så det var bara att hoppa upp där. Han konstaterade att jag hade baketerier som irriterade livmodern. Han kollade också et vaginalt ul och konstaterade att livmodertappen var helt stängd och av det lilla han såg kunde han tydligen se att bebis mår bra och att det fanns gott om vatten... hur han nu såg det på de 2 cm som han visade på skärmen man jag antar att det bara är att lita på honom.

Sen skrev han ut antibiotika som jag skall ta i fem dagar och ville avsluta mötet där. Så jag harklade upp mig och sa men hallå hur är det med alla sammandragningar då? Och att jag knappt kan gå ett par hundra meter utan att det krampar i magen. Då som först började han intressera sig LITE för sammandragnignarna och jag bubblade på hur ofta de kommer och hur de är i styrka. Han sa inget utan började bara skriva på sin dator. Grrr prata med mig läkare!! Men så kom det ut några papper där det stod att jag skall vara sjukskriven i 100% i en månad. Men jag läste hans förklaring på pappret till fkassan så han har ju förstått i alla fall. Återkoll om 14 dagar och övriga frågor skall jag ta med min BM... jaja hon ger mer pedagogiska svar i alla fall så det är väl bättre. Men varför kan läkare aldrig ta sig tid att lyssna eller ge ordentliga svar??

Jaja nu är det bara att blicka frammåt. Ta hand om bebis, vila mycket och förhoppningsvis massa fikor med mina härliga augistimammor {#emotions_dlg.flower}
    Han skulle behöva gå på charmkurs han!! Shit. Men va skönt att du fick antibiotika och att du fick en sjukskrivning och ett återbesök!! Nästan jackpott det där ju.

Capa: Gud så söt säng!!!

För er som har tråkigt hemma så bjuder jag på  bubbleshooter.net/
    Skitkul, kommer att sitta halva dagen!!
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Capa
    Fru R skrev 2011-04-08 12:37:15 följande:
    Han skulle behöva gå på charmkurs han!! Shit. Men va skönt att du fick antibiotika och att du fick en sjukskrivning och ett återbesök!! Nästan jackpott det där ju.

Capa: Gud så söt säng!!!

För er som har tråkigt hemma så bjuder jag på  bubbleshooter.net/
    Skitkul, kommer att sitta halva dagen!!
    Neeeeej inte sånt beroendeframkallande saaaatan nu kommer jag inte få nåt gjort!! hahaha
  • Fru R
    Capa skrev 2011-04-08 12:44:01 följande:
    Neeeeej inte sånt beroendeframkallande saaaatan nu kommer jag inte få nåt gjort!! hahaha
    Moahahahah!
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Capa
    Fru R skrev 2011-04-08 12:49:02 följande:
    Moahahahah!
    Om jag inte svarar här på hela helgen nu så vet ni vad jag gör iaf Flört
  • L86

suck! Dumma doktor! Bra att du fick medicin! Hoppas det och sjukskrivningen hjälper!! Ta hand om dig! {#emotions_dlg.flower}
  • Liisaan

Neee nu har jag också suttit och spelat, haha bra tidsfördriv, nästan lite för bra för tiden gick väldigt snabbt och nu är det dags att gå till dagis. Om man inte blåser bort vill säga...

• Blondie82

Jag var helt fast i detta spel när jag studerade. Låt mig säga som så att jag fick inte mycket skolarbete gjort Tungan ute livsfarligt när man väl börjat. Men oj så skoj det är Skrattande

Capa: Jättesöta grejer!! Jag börjar bli sugen på att handla spjälsängen nu faktistk när jag äntligen bestämt mig för vilken det blir!

• Devotion

Blondie82: knepig läkare men åh så skönt att du blev sjukskriven! det är ju ändå en helt ok månad att bli sjukskriven! Tänk att bara sitta på en uteservering och gotta sig en em!

Jag har massor att göra här så jag ska inte ens klicka på den där länken...

• Fru R
    Devotion skrev 2011-04-08 14:29:54 följande:
    Blondie82: knepig läkare men åh så skönt att du blev sjukskriven! det är ju ändå en helt ok månad att bli sjukskriven! Tänk att bara sitta på en uteservering och gotta sig en em!

Jag har massor att göra här så jag ska inte ens klicka på den där länken...
    Gör inte det! Det är helt otroligt beroendeframkallande.

Dags för mig att hoppa hemåt. Eller rättare sagt till mamsen min som fyller år. Ska handla lite lösgodis först bara! Trevlig helg tjejer!!
    ~ Alicia 26/2-08 ~
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011