• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Greta
    Devotion skrev 2011-04-06 20:19:12 följande:
    Min craving är glasstrutar - såna som man fyller med glass själv... Med en massa kolasås på! Mmm....

Jag gillar ju att träna men nu när man inte orkar lika mycket funderar jag på att börja simma lite. Det är så svårt att komma iväg själv bara. Är det någon som vill hänga på nån gång i veckan? Man behöver ju inte bestämma en speciell dag utan ta det när det passar..
    Jag har faktiskt börjat simma på Valhalla, har köpt ett 10-kort där. Har vart där två gånger nu, senast idag. Jag har ingen fast dag än så länge utan kommer köra på lite när det passar. Köp du ett också så kan vi se om vi kan hitta en tid som passar :)

Jag älskar också att träna och försöker nu hitta alternativa grejer att göra. Har lite panik över att graviditeten medför vissa begränsningar när det gäller just träning. Det är tråkigt! Är just nu extra peppad till allt möjligt, bara för att jag inte kan. Lätt ångestfylld sålde jag faktiskt idag mina startplatser till både Göteborgsvarvet och NY Marathon :(
  • Devotion

Greta: säg till nästa gång så kanske jag hänger på! jag har ju spinnat åtminstone en gång i veckan det senaste och det funkar nog ett tag till. Igår fick jag dock höja styret lite så att magen skulle få plats!

Tråkigt med platserna till Gbg-varvet etc, men det kommer ju fler år! Jag är så sugen på att åka Vasaloppet någon gång men man har förhoppningsvis några år på sig!

• Capa
    Min craving är glasstrutar - såna som man fyller med glass själv... Med en massa kolasås på! Mmm....

Jag gillar ju att träna men nu när man inte orkar lika mycket funderar jag på att börja simma lite. Det är så svårt att komma iväg själv bara. Är det någon som vill hänga på nån gång i veckan? Man behöver ju inte bestämma en speciell dag utan ta det när det passar..
    Haha, glass är jag också beroende av, hemmagjorde gäller här med haha Päronglass med kolasås mmmm Tungan ute Har faktiskt tänkt på att börja simma lite, tycker inte om att sitta still och känner mig som en pluffsig val nu haha Men vet inte riktigt var man kan simma i Gbg??
    Jenric skrev 2011-04-06 23:22:49 följande:
    Ja, men det vore ju alldeles fantastiskt bra om du hade möjlighet att kolla det med din pappa! Vi har inte bott i Göteborg så länge än, så vi har liksom inte hunnit få några bra kontakter (som ju alltid är en fördel!). Eric är färdigutbildad (studerade på Adveta på Lindholmen) och letar alltså efter ett företag som vill ta in honom som lärling. Den 3 maj kör han dessutom upp och får förhoppningsvis körkort, vilket vi tror är ett "plus".

Vore toppen om han kunde få in en fot någonstans...!
    Ok ja man jag ska höra med honom Glad Fixade in en annan för en månad sen så går går det säkert, läste också på Lindholmen Flört Det var iofs också lärlingplats så vet inte hur många lärlingar dom kan ha på samma gång.... men att fråga skadar ju aldrig!! Är Eric med i arbetsförmedlingen förresten?? Han jag la in ett ord för nu var nämligen med och då betalar ju arbetsförmedlingen en viss procent av hans lön vilket gjorde att det inte var några som helst problem för min pappa att anställa honom som lärling, annars kanske han hade fått vänta lite längre tills en tjänst blev fri. Men jag ska höra med honom i helgen, absolut!! Glad
    Blondie82 skrev 2011-04-06 19:43:48 följande:
    Tack själv!! Efter en tung vecka hemma så sa till och med Jonas när jag kom inför dörren att "vad skönt att se dig såhär glad igen" Skrattande Tänk att så ölite kan göra så mycketGlad och mangorajan gör ju  livet lite lättare också!!
    Jasså ni kunde inte hålla er ifrån mangorajan längre hihi Visst var den bara suuuupergooood!! Får tacka FruR som kom med det gooooda tipset hihi Tungan ute
  • Devotion

Det finns många simhallar att välja på. Själv har jag mest varit på Åby simhall i Mölndal. Sen finns ju valhalla som Greta nämnde, lundbybadet, Lerum m.m. Jag åker även till Borås ibland.

• Jenric
    Capa skrev 2011-04-07 08:02:11 följande:
    Ok ja man jag ska höra med honom Glad Fixade in en annan för en månad sen så går går det säkert, läste också på Lindholmen Flört Det var iofs också lärlingplats så vet inte hur många lärlingar dom kan ha på samma gång.... men att fråga skadar ju aldrig!! Är Eric med i arbetsförmedlingen förresten?? Han jag la in ett ord för nu var nämligen med och då betalar ju arbetsförmedlingen en viss procent av hans lön vilket gjorde att det inte var några som helst problem för min pappa att anställa honom som lärling, annars kanske han hade fått vänta lite längre tills en tjänst blev fri. Men jag ska höra med honom i helgen, absolut!! Glad
    Det verkar ju lovande! Glad Eric har inte anmält sig till arbetsförmedlingen, men jag ska säga till honom att gå dit idag, haha... De brukar ju tyvärr vara lite krångligt, men absolut värt det om det underlättar att få en lärlingsplats! Jättesnällt av dig att höra efter, det uppskattas verkligen {#emotions_dlg.flower}
    Capa skrev 2011-04-07 08:02:11 följande:
    Haha, glass är jag också beroende av, hemmagjorde gäller här med haha Päronglass med kolasås mmmm Tungan ute Har faktiskt tänkt på att börja simma lite, tycker inte om att sitta still och känner mig som en pluffsig val nu haha Men vet inte riktigt var man kan simma i Gbg??
    Glass är gott!!!  Glad Vaniljglass med krossad choklad och kolasås är min favorit just nu...

Vi bor ju inte långt från Lundbybadet, så jag har haft gym/bad-kort där. Brukar gå på vattengympan ibland och även simma då och då. Men när vi flyttar till Frölunda i juni blir det kanske Frölunda kulturhus (tror att det ska finnas en bassäng där, läste iaf om babysim tror jag). Det tycker jag verkar så kul, hoppas kunna gå på det sen.

Tråkigt att du inte kan vara med på yogan idag, men vi ses nästa gång! Ha det så kul på kalaset!
  • Jenric
    lillahumla84 skrev 2011-04-07 09:46:39 följande:
    Till alla er som går på yoga Flört

" target="_blank">

#at=83
    Hehehehe.... precis sådär ser vi ut Tungan ute
  • Fru R

Du blev gravid ungefär Tors 9 dec 2010 (ägglossningen).

Du är på dag 134 av 280. (47,9%).

Du är i vecka 20.
    Du har gått 19 fulla veckor och 0 fulla dagar (v19+0).
    Du är i 4:e kalendermånaden.
    Du är i 5:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
    Du är i trimester två.
    Beräknat förlossningsdatum Ons 31 aug 2011
    Du har 146 dagar kvar till beräknad förlossning.

Wiiiiiiiiiiiiiiiiiiii! Hjärta
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • TantKerstin
    Myrangbg skrev 2011-04-06 20:14:58 följande:
    Hoppas ni hade en trevlig fika..?

För någon dag sedan var det mycket snack om försäkringskassan här. Jag skickade in för några veckor sedan en ansökan om graviditetspenning. Behöver jag skicka in moderskapsintyget en gång till för att få startbrevet eller vad det kallas eller fattar de att jag även vill ha det..?
    Sist så gick jag och min chef igenom allt och då skickade jag in papper som havandeskapspenning och moderskapsintyget samtidigt (ska räcka att du skickar in det en gång). Sen så har jag för mig att alla papper kom hem automatiskt. MEN när det gäller FK så vet man aldrig (hade rätt mycket problem med dem förra gången för väldigt enkla saker) Så ring och fråga eller gå till kontoret vid hållplatsen lilla bommen

Jag är gärna på och simmar, gärna lite senare på kvällen så min käre sambo hinner hem för att ta hand om A. Finns det vuxenmotionsim nån kväll nånstans?

Tycker synd om er som mår dåligt nu Hoppas verkligen att ni mår bättre snart och lycka till hos läkaren imon Blondie!

Nej nu måste jag snart testa den där mangorajan haha
  • juliaa

hej tjejer vart är ni ni köper den här mangoraja salladen någonstans??
    Tänkte på det här med papprena till FK jag har inte fått dom än eftersom vi fick göra om ultraljudet och har inte varit hos BM efter det men ska dit om 2 veckor tror ni det blir sent o skicka dom då fyy hatar det här med papper o så rädd att man ska råka göra fel är egenföretagare också så känns som det blir ännu lite krångligare då men det fixar man väl=)=)

Hoppas yogan är toppen för er som går i det hur tycker ni det känns hittills???

ha en fortsatt trevlig kväll

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011