• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Greta
    Capa skrev 2011-04-11 13:18:40 följande:
    Måste passa på att fråga dig då vi ändå går hos samma bm ju Flört
    När du ska dit nästa gång, ska du träffa bm OCH ta prover??
    Jag minns inte om jag bara skulle ta prover eller om jag skulle träffa bm med...... Skäms
    Nästa gång är det BM + prover. Hon ska ju börja mäta magen då och det är ju BM som gör det. Inte lätt att komma ihåg allt Glad

För er som har planer på att köpa en BabyBjörn bärsele så säljer dom Active modellen nu på Nids 4 Kids för 899 kr (ord. 1200 kr). Min kompis köpte en till sig där idag och jag passade på att också göra en beställning.
  • Blondie82

Mmm Jordgubbssäsong ser jag verkligen fram emot Skrattande tänk att små röda godsaker också kan vara så nyttiga! Byter gärna ut godis och andra onyttigheter mot jordgubbar!!

Har äntligen blivit med skötbord! Blev en leksvik från IKEA och jag är supernöjd att jag hittade en fin begagnad på blocket Glad Jonas åkte iväg med en kompis och hämtade den ikväll. Skulle också följt med men haft lite mycket besvär ikväll så jag tänkte att magen nog mådde bättre om jag lag hemma. Nu går jag här och tittar på mitt fynd och drömmer mig bort till augusti när den skall invigas Hjärta

• L86

Hej på er! Är fortfarande kvar hos familjen i Uppsala. Ser inte fram emot bilresan hem till Gbg imorn. Fy så ont det gör i fogarna när man åker bil och sitter stilla länge! Åh så sugen jag blev på jordgubbar nu! Verkligen underbart gott! :)

• Blondie82

L86: Nej fy jag är inte avundsjuk på dig :( Du får bunkra upp med sötsaker som kompensation! Och om du har badkar hemma så får det bli ett långt och skönt bad när du är framme!! Och glöm nu inte att sjunga dina "ong" högt och tydligt i bilen!!

• lawendel
    Blondie82 skrev 2011-04-11 17:55:41 följande:
    Åh vad härligt det låter med att handla massa saker i usa. Blir extra roligt då :) Hur har ni haft det?? Hoppas du mått bra under hela resan och att allt varit toppen! Yogan är bra. Har själv bara varit med en gång och det tar nog någon gång till innan man kommer in i rätta andningen. Men det var väldigt skönt för man blev avslappnad efteråt Glad
    vi har haft det toppen!! lite kallt dock....var faktiskt ganska skönt att komma hem ändå...bli ganska påfrestande eftersom att man går så mycket, men det var det ändå värt. var inne sista dagen på toys r'us på times square. där inne fanns det en enorm bebis avd med hur mycket saker som helst. hade kunnat shoppa ihäl mig men det blev iaf en baby björn bärsele, ett lite varmare skydd till det för kallare dagar, salva till magen och fyra mössor för 1000 sek. hur billigt som helst. vi köpte även en super fin puma skötväska för 200 sek. som hittat!! =)
  • Jenric
    Blondie82 skrev 2011-04-12 10:28:14 följande:
    L86: Nej fy jag är inte avundsjuk på dig :( Du får bunkra upp med sötsaker som kompensation! Och om du har badkar hemma så får det bli ett långt och skönt bad när du är framme!! Och glöm nu inte att sjunga dina "ong" högt och tydligt i bilen!!
    Hahaha... ja, det är bara att "onga" på :) Jag gillar yogan också, ska bara försöka komma underfund med meditationsdelen på slutet, men det verkar gå bättre gång för gång. Bara man fattar lite mer vad det går ut på, så har man säkert nytta av det sen.

Såg tips om Iphone-app för att komma in billigare på mässan i helgen. Har man inte nån Iphone så kunde man även få rabatt om man hade MedMera-kort. Det verkar som att Eric var lite intresserad av att gå också, så vi kommer nog gå dit någon av dagarna, vet inte vilken än. Tänkte främst kolla lite på de olika barnvagnarna för att få en känsla av vad det är man gillar. Eric gillar trehjulingarna (de är ju smidiga att vända på) medan jag lutar mer åt fyrhjulingarna (de känns mer säkra..?). Och så kunde man köpa den där havandeskapsoljan från Weleda lite billigare... med tanke på hur snabbt den går åt hemma kan det ju vara idé att köpa en sån :)

Mycket prat om jordgubbar och öl :) Man blir ju inte liiiite sugen av att läsa i den här tråden! Det enda jag har inom räckhåll för tillfället är en banan :( Kanske kan köpa nåt gott på väg hem från jobbet idag...

Ikväll kommer det någon som ska titta på vår lägenhet. Hoppas att de vill flytta in redan 1 juni, så slipper vi dubbla hyror... önska kan man ju alltid :)
  • Blondie82

Ja det där med sången hade jag lite svårt att komma in i. Jag höll mig till att inte sjunga utan satt mest och fokuserade på min bebis som bökade runt under tiden ;) men övriga yogan var toppen!!

Längtar mig bort till helgen nu. Skall bli kul på mässan! Hoppas på lite bra erbjudanden. Men det är nog bäst att ta ut en begränsad summa i kontanter och sedan ge kortet till Jonas som han bara får överlämna i nödfall :P

• ciccile

Jag skulle så gärna vilja gått på mässan länge och drömmt och gjort av med pengar men ska jobba hela helgen. Hade som plan att försöka flexa ut tidigt på fredagen för att åka dit men nu har jag varit sjuk hela veckan så vet inte hur passande det är... Brukar det vara långa köer för att komma in?

• ciccile

Jag kan tyvärr inte komma ihåg vem men vet att någon här i tråden beställde en Joolz vagn direkt från Holland... Vår plan är att göra det, tänte bara höra om allt fungerade med leveransen och om du/ni gillar vagnen ännu så länge?

• Blondie82

Vanligtvis på mässorna så brukar det gå fort att komma in. Har du köpt biljett redan innan så går du bara rakt in annars en liten kö. Sen brukar det ju vara mindre folk som är på väg in ju längre dagen går så om du kommer på eftermiddan går det nog snabbt och smidigt!

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011