• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Capa
    inda skrev 2011-04-13 21:22:29 följande:
    onsdagar och torsdagar passar mig bäst.
    mmmmm mangoraja *smask*, nästa gång kanske man kan sitta utomhus och njuta av salladen, om inte nästa gång så snart =) 
    Åååh så mysigt det lät med att sitta ute och mumsa på sallad!! Jag kan tyvärr inte fika förrän nästa vecka, busy woman Flört haha Bestäm ni så försöker jag få tummarna loss den dagen Skrattande
    Sippann79 skrev 2011-04-13 21:59:02 följande:
    Hahaha, inser att huvuvdet inte är med mig. Skrev att jag är 30 år, men det är jag ju inte  . Kom ju på att jag fyller 32 i maj. Kanske önsketänkande att vara 30 igen...
    Haha, vet hur det känns, jag har slutat fylla år efter 25 och får ibland tänka efter hur gammal jag är hahaha

Frågar en sista gång nu, alla med på listan, nu åker den UPP!! Solig 
  • Sippann79

Nu har jag lagt till mig.

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

• Devotion

Sippann79: haha! Jag känner igen det där!! Jag fyller också 32 i maj men har liksom inte förstått det än...

• L86

Nu är jag tillbaka i Gbg en liten sväng innan det bär iväg igen för lite påsklov hos släkten. Oj, så fort tiden går när man är bortrest! Och ni har skrivit massor som vanligt!

Myrangbg: Hur går det med vagnsköpet??

Träffar flera av er ikväll på yogan skoj! Men innan blir det en svänf till BM för akupunktur mot både huvudvärk och foglossning.

• Jenric

Yoga-time idag Glad Var stel i ryggen och hade huvudvärk förra helgen... funderar på om det var gamla spänningar som släppte på yogan som utlöste detta? Tror jag är ganska svag i nacke och axlar och några övningar (tex. när man ska stå med armarna rakt ut) är ju rätt jobbiga... Hoppas bli starkare vecka för vecka!

Myran: Skönt att allt var som det skulle ändå, förstår att det är jobbigt att vara orolig hela tiden. Som jag tror Blondie sagt tidigare, så hade inte jag heller förväntat mig att graviditeten skulle innebära så mycket oro...! Och jag har ju ändå inte haft speciellt mkt att oroa mig för, peppar peppar. Är 22+4 idag och känner att jag längtar till vecka 26-30 nånstans, då det ändå verkar vara ganska "safe" om nu bebisen beslutar sig för att komma tidigare. Samtidigt sa ju min BM till mig att jag skulle förvänta mig att bebisen inte tittar ut förrän i slutet av augusti, jag har ju BF 13 aug men har tider bokade hos henne fram till 22 aug Tungan ute Är det vanligare att man går över tiden, som förstagångsföderska eller?

Greta: Köpte ni sängen igår, den såg ju jättefin ut, gillade att den var rundad!

Greta och Devotion: En trehjuling med tre stora hjul känns ju bättre än en fyrhjuling med små hjul där framme. Och en såndär Bugaboo med terränghjul låter ju riktigt bra. De är ju tyvärr riktigt dyra om man ska köpa ny, men såg att de även fanns på Blocket för halva priset. Det här med att vagnen inte ska väga för mkt har jag inte tänkt på innan, men det är klart att det underlättar. Kanske är sådant som skiljer en äldre modell från de nyare. Jag ska försöka få chans att prova olika vagnar på mässan, annars kan man ju även gå till någon butik och känna på dem... Den enda barnvagn jag kört är den som min syster har, en trehjuling (som Eric gillar). Har inte koll på vilket märke det är. Den är smidig att köra och båda barnen (2 och 4 år) kan sitta i den samtidigt. Men jag tror jag gillar de med fyra hjul bättre. Får se om Eric kan övertyga mig om nåt annat, hehe... Flört

• TantKerstin
    Jenjen: Alla BM verkar påstå att det är vanligare för förstföderskor att gå över, men majoriteten av de jag känner har faktiskt fått för tidigt

Humlan: Weee, hemma! När kommer du hem sen igen?

L86: Funkar akupunturen mot foglossningen? Känner du stor skillnad?

Ang fika så är det lättast på helgen, men om det ska bli på en vardag kan man kanske ta det lite senare, typ vid halv sju eller nåt sånt?
     Fast senare tid på vardagar kanske blir goare när det är mer sommar ute och man kan sitta på nån uteservering o gotta till det
  • TantKerstin

Fast halv sju kanske är lite sent, bestäm nån tid så försöker jag lösa det istället

• ciccile
    L86 skrev 2011-04-14 09:25:23 följande:
    Nu är jag tillbaka i Gbg en liten sväng innan det bär iväg igen för lite påsklov hos släkten. Oj, så fort tiden går när man är bortrest! Och ni har skrivit massor som vanligt!

Myrangbg: Hur går det med vagnsköpet??

Träffar flera av er ikväll på yogan skoj! Men innan blir det en svänf till BM för akupunktur mot både huvudvärk och foglossning.
    Jag måste nog ligga lite lågt med vagninköp, tänkte ta tag i det efter min påskresa. Jag har en tendens att fastna för något och sen tjata hål i huvudet på min sambo . Först tjatade jag bara om vagn och sen fick jag för mig att jag behövde en bil och då tjatade jag bara om det och nu är det i hamn men tror min sambo behöver lite lugn . Fast förr eller senare ska vi beställa en, det är vi överrens om.

Hoppas akupunkturen hjälper dig idag... Är det din BM som ger det?
    JenJen80 skrev 2011-04-14 09:32:36 följande
    Myran: Skönt att allt var som det skulle ändå, förstår att det är jobbigt att vara orolig hela tiden. Som jag tror Blondie sagt tidigare, så hade inte jag heller förväntat mig att graviditeten skulle innebära så mycket oro...! Och jag har ju ändå inte haft speciellt mkt att oroa mig för, peppar peppar. Är 22+4 idag och känner att jag längtar till vecka 26-30 nånstans, då det ändå verkar vara ganska "safe" om nu bebisen beslutar sig för att komma tidigare. Samtidigt sa ju min BM till mig att jag skulle förvänta mig att bebisen inte tittar ut förrän i slutet av augusti, jag har ju BF 13 aug men har tider bokade hos henne fram till 22 aug Tungan ute Är det vanligare att man går över tiden, som förstagångsföderska eller?
    Jag tror inte jag varit så orolig om det inte varit för att jag haft ett MA innan. Det var ju visserligen tidigare men har ändå vetskapen av att något kan ligga dött inne i mig utan att kroppen märker det. Idag hoppas jag att jag kan vara lugn, när jag låg i sängen imorse och han hade morgongymnastik i magen tänkte jag iaf, bra han lever och har det bra va nu glad för det och skit i om han sen sover resten av dagen... Vet dock inte hur många timmar det fungerar...

Längtar också otroligt mycket till man har kommit så långt att han klarar sig utanför mig och tills dess de inte kan säga på antenatal att det finns ju inte så mycket vi kan göra för det är ändå för tidigt...

Oj vad långt ni har bokat tider, fast det måste ju iof vara rätt bra så kan du planera din sommar. Men det är ju ingen som vet om det blir juni, juli eller augusti egentligen...

Är det någon som varit i butiken på Övre husargatan och kollat in utbudet på mammakläder??? Jag börjar känna panik över att inte ha mer och sätta på mig och måste nog ta en liten tur dit idag...
  • ciccile
    TantKerstin skrev 2011-04-14 10:01:48 följande:
    Fast halv sju kanske är lite sent, bestäm nån tid så försöker jag lösa det istället
    Jag kan tyvärr inte denna gången heller... Jobbar som en tok från imorgon för att sen kunna vara ledig över påsken och njuta av solen i Frankrike
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011