• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • ciccile

Får helt enkelt hoppas på flex på fredagen... Vill ju så gärna dit!

Fick precis ett brev från försäkringskassan på posten, jag blev nervös när jag såg det men de ville bara meddela att jag fått graviditetspenning godkännt Glad.

• Liisaan
    Myrangbg skrev 2011-04-12 15:09:25 följande:
    Får helt enkelt hoppas på flex på fredagen... Vill ju så gärna dit!

Fick precis ett brev från försäkringskassan på posten, jag blev nervös när jag såg det men de ville bara meddela att jag fått graviditetspenning godkännt Glad.
    Ååh vad bra, mitt godkännande kom också idag så nu kan man pusta ut lite :)
  • ciccile

Det verkar som om de jobbade hårt igår . Jag ringde i fredags och då fanns det inget beslut taget men sen gick det fort... Vad jobbar du med? Känns så skönt att veta när sommarlovet börjar som min sambo kallar det

• Jenric
    Blondie82 skrev 2011-04-12 14:12:06 följande:
    Ja det där med sången hade jag lite svårt att komma in i. Jag höll mig till att inte sjunga utan satt mest och fokuserade på min bebis som bökade runt under tiden ;) men övriga yogan var toppen!!

Längtar mig bort till helgen nu. Skall bli kul på mässan! Hoppas på lite bra erbjudanden. Men det är nog bäst att ta ut en begränsad summa i kontanter och sedan ge kortet till Jonas som han bara får överlämna i nödfall :P
    Ja, det kan nog blir svårt att hålla i slantarna där inne... men vi har ju ändå "inköpsstopp" fram till flytten 1 juni, så för oss blir det inga större inköp ändå... men sen kommer det att bli full fart på shoppingen :)
  • Liisaan
    Myrangbg skrev 2011-04-12 15:19:14 följande:
    Det verkar som om de jobbade hårt igår . Jag ringde i fredags och då fanns det inget beslut taget men sen gick det fort... Vad jobbar du med? Känns så skönt att veta när sommarlovet börjar som min sambo kallar det
    Antagligen haha :) Jag jobbar på santa maria, i tacofabriken :) Ja verkligen, dock är jag sjukskriven nu och kommer att vara det fram tills graviditetspenningen börjar. Verkligen skönt att kunna planera lite med dagis m.m. samt ansöka om den första föräldrapenningen :) Vart jobbar du någonstans? :)
  • ciccile
    Liisaan skrev 2011-04-12 17:02:52 följande:
    Antagligen haha :) Jag jobbar på santa maria, i tacofabriken :) Ja verkligen, dock är jag sjukskriven nu och kommer att vara det fram tills graviditetspenningen börjar. Verkligen skönt att kunna planera lite med dagis m.m. samt ansöka om den första föräldrapenningen :) Vart jobbar du någonstans? :)
    Ja verkligen skönt att kunna planera lite... Jag är redan nu helt slut efter en dag på jobbet så känns skönt att veta att det faktiskt är mindre än två månader kvar. Jag är sjuksköterska på östra, står och går hela dagarna och det känns i mina svullna fötter.
  • Devotion

Jenjen: hoppas att de vill ha er lgh!!! Lycka till!!!

Jag har precis varit och känt lite på barnvagnen som vi vill ha! Den är såå fin! Hoppas att de har lite rabatt på mässan! Jag ska gå dit med min granne (fick reda på i helgen att våra närmsta grannar ska ha barn i okt) på lördagen! Om det är något att ha går jag nog dit med min sambo på söndan också!!

• inda

Hur länge väntade ni på era beslut från försäkringskassan?

När har ni tänkt gå på ledighet? (har kanske redan diskuterats, gravidhjärnan hänger inte riktigt med idag : S )

Va hos sjukgymnasten idag, som konstatera att min huvudvärk är en spänningshuvudvärk som sätts igång pga av en muskel som jag fel belastar hela tiden : ( fick även några stretch övningar och liknande som jag ska börja med eftersom jag börjar få problem med ryggen, inte så att jag blir liggandes med smärta utan blir otroligt stel vilket i sig är väldigt obehagligt.

• ciccile
    inda skrev 2011-04-12 18:07:48 följande:
    Hur länge väntade ni på era beslut från försäkringskassan?

När har ni tänkt gå på ledighet? (har kanske redan diskuterats, gravidhjärnan hänger inte riktigt med idag : S )

Va hos sjukgymnasten idag, som konstatera att min huvudvärk är en spänningshuvudvärk som sätts igång pga av en muskel som jag fel belastar hela tiden : ( fick även några stretch övningar och liknande som jag ska börja med eftersom jag börjar få problem med ryggen, inte så att jag blir liggandes med smärta utan blir otroligt stel vilket i sig är väldigt obehagligt.
    Jag tror mitt beslut tog knappt fyra veckor. Om jag inte har helt fel för mig så har de en månad på sig inan besked ska lämnas. Jag går på graviditetspenning 7 juni, 2 månader innan BF.

Hoppas övningarna kan hjälpa dig, otroligt jobbigt att ha huvudvärk...
  • L86

Myrangbg: det var vi som köpte joolz direkt från Holland! Den står hemma nu och väntar :) än så länge har jag endast gott att säga. Snabb leverans (dryg vecka), smidigt då de kom hem med vagnen till dörren, lätt att montera ihop och det blev verkligen mycket billigare!

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011