• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Capa
    Blondie82 skrev 2011-04-08 14:00:24 följande:
    Jag var helt fast i detta spel när jag studerade. Låt mig säga som så att jag fick inte mycket skolarbete gjort Tungan ute livsfarligt när man väl börjat. Men oj så skoj det är Skrattande

Capa: Jättesöta grejer!! Jag börjar bli sugen på att handla spjälsängen nu faktistk när jag äntligen bestämt mig för vilken det blir!
    Hihi jaaaa jag känner samma sak, har så svårt att hålla fingrarna i styr nu!! Har hittat en spjälsäng som jag ska visa Daniel när jag kommer hem ikväll, gillar han den så blir det nog till att köpa den direkt Tungan ute Vad är det för nån du hittat??
  • inda

Blondie82: Skönt att höra med sjukskrivningen... När det börjar krypa i kroppen så är det bara till att säga till så ordnar vi en fika eller annat trevligt Flört

Längtar till mässan nästa helg, vill också börja shoppa... Har inte lyckats få tummen ur och köpa present till 1 åringen som vi skall på kalas för nästa helg *suck*... jaja får väl bli till att åka in en sväng till stan eller allum nu i helgen och spana runt

Trevlig fredag!

• Blondie82
    Capa skrev 2011-04-08 14:45:26 följande:
    Hihi jaaaa jag känner samma sak, har så svårt att hålla fingrarna i styr nu!! Har hittat en spjälsäng som jag ska visa Daniel när jag kommer hem ikväll, gillar han den så blir det nog till att köpa den direkt Tungan ute Vad är det för nån du hittat??
    Ja det tycker jag ni skall göra i så fall Glad. Den jag spanat in mig på är en vit spjälsäng från Troll. Sån som går att höja och sänka ena sidan. Okej den kostar lite extra men det känns som det är värt det. Har man fastnat för något så vet Jonas att jag inte kommer sluta vilja ha just den så han var lättövertalad Tungan ute Nu är det bara skötbordet som jag skall hitta ett jag trivs med. Viktiga grejer det här Flört

Ja trevlig helg nu tjejer!!! Vi får hoppas på mycket sol och skön värme Solig
  • Capa
    Blondie82 skrev 2011-04-08 15:46:55 följande:
    Ja det tycker jag ni skall göra i så fall Glad. Den jag spanat in mig på är en vit spjälsäng från Troll. Sån som går att höja och sänka ena sidan. Okej den kostar lite extra men det känns som det är värt det. Har man fastnat för något så vet Jonas att jag inte kommer sluta vilja ha just den så han var lättövertalad Tungan ute Nu är det bara skötbordet som jag skall hitta ett jag trivs med. Viktiga grejer det här Flört

Ja trevlig helg nu tjejer!!! Vi får hoppas på mycket sol och skön värme Solig
    Ja trollsängar är jättesöta!! Är den liksom "ribbad" runt hela?? Jag vill ha en säng som är ribbad på långsidorna bara sen liksom en fast planka utan "hål" i ändarna haha Mina beskrivningar alltså...... Har hittat en som jag är sugen på.... men det går bara att beställa från nätet.... får nog göra det för kan inte sluta tänka på den o Daniel gillade den med, han sa ju tom naaaaaw haha
    inda skrev 2011-04-08 15:01:10 följande:
    Blondie82: Skönt att höra med sjukskrivningen... När det börjar krypa i kroppen så är det bara till att säga till så ordnar vi en fika eller annat trevligt Flört

Längtar till mässan nästa helg, vill också börja shoppa... Har inte lyckats få tummen ur och köpa present till 1 åringen som vi skall på kalas för nästa helg *suck*... jaja får väl bli till att åka in en sväng till stan eller allum nu i helgen och spana runt

Trevlig fredag!
    Jisses ja mässan nästa helg hade jag helt glömt bort Förvånad Det måste ju bokas in såklart!!
  • Jenric
    Blondie82: Bra att du harklade upp dig Glad sjukskrivning en månad är kanske precis vad du behöver för att kunna vara hemma och känna att det är OK att bara slappa. Passa på att göra en massa mysiga saker och ta hand om dig och Liten! Och fortsätt med yogan, den verkade ju hjälpa Glad

Capa: Jättefin sänghimmel!! Jag börjar också bli sugen på att fixa och köpa lite bebisprylar nu. Men Eric sa nåt smart (fast inte så kul) att det är bäst att vi flyttar först - och sen handlar vi det vi behöver... ingen idé att köpa så mkt innan, då blir det bara mer att flytta ju. Så efter 1 juni kommer jag sätta full fart, haha... Sängen kommer vi att få ärva från min syster, och vagn funderar vi på att köpa från en kollega till mig. Kläder vet jag att jag kommer få ärva i överflöd från släkt och vänner, men det är ju ändå kul att köpa några egna också... Känner mig lite osäker på vad man faktiskt behöver inhandla och vad man kanske inte måste ha från start... Någon som har en bra "lista" över det viktigaste, så man inte missar nåt?

Föresten så kikade jag runt lite på arbetsförmedlingens webbplats idag och enligt vad jag kan läsa har Eric förmodligen rätt till ett sk. "Nystartsjobb". Vi har bott mindre än 3 år i Sverige och då verkar man kvalificera sig för detta.

"För dig som vid årets start fyllt 26 år, lämnas stöd av ett belopp som motsvarar två
    gånger de arbetsgivaravgifter som betalas för dig som anställd."

Tyvärr sa tanten på AF som han fick prata med inte ett skvatt om detta när han skrev in sig igår...?! Ja, ja, det blir väl till att ringa och fråga på måndag.

Hoppas ni alla njuter av solen i morgon, jag tror jag ska be Eric att ställa ut utemöblerna på uteplatsen, så kanske man kan sitta där och mysa lite Solig Så himla skönt med helg, trodde aldrig denna veckan skulle ta slut... Tungan ute Längtar ordentligt efter semestern nu!
  • lillahumla84

Godmorgon alla glada.
    Usch va tidigt det är, men det är heeelt ok med tanke på vart jag är. Att vakna upp på landet hos pappa med den härliga utsikten så kan man ju inget annat än njuta. Idag bär det av till Eskilstuna för att hälsa på min bror, som vi sedan tänkte ta med oss hem för en vecka Skrattande. Ska ha 30års kalas för honom på tisdag och nästa helg blir det en redig fest. ( jag ska vara den som fixar maten) Flört 
    Hoppas alla kommer få en kanon härlig helg med mycket Solig 

• Blondie82
    lillahumla84 skrev 2011-04-09 06:34:47 följande:
    Godmorgon alla glada.
    Usch va tidigt det är, men det är heeelt ok med tanke på vart jag är. Att vakna upp på landet hos pappa med den härliga utsikten så kan man ju inget annat än njuta. Idag bär det av till Eskilstuna för att hälsa på min bror, som vi sedan tänkte ta med oss hem för en vecka Skrattande. Ska ha 30års kalas för honom på tisdag och nästa helg blir det en redig fest. ( jag ska vara den som fixar maten) Flört 
    Hoppas alla kommer få en kanon härlig helg med mycket Solig 
    Låter som du har en supermysig helt och veka framför dig Skrattande
    Capa skrev 2011-04-08 19:28:52 följande:
    Ja trollsängar är jättesöta!! Är den liksom "ribbad" runt hela?? Jag vill ha en säng som är ribbad på långsidorna bara sen liksom en fast planka utan "hål" i ändarna haha Mina beskrivningar alltså...... Har hittat en som jag är sugen på.... men det går bara att beställa från nätet.... får nog göra det för kan inte sluta tänka på den o Daniel gillade den med, han sa ju tom naaaaaw haha
    inda skrev 2011-04-08 15:01:10 följande:

Trevlig fredag!
    Jisses ja mässan nästa helg hade jag helt glömt bort Förvånad Det måste ju bokas in såklart!!
    Den är ribbad runt om, i alla fall den modellen vi sett på men vet inte om det finns med "hela" sidor också. Åh så han gillade den också Glad härligt då antar jag att det kommer bli en sån för er del Flört

Tips till er om har Iphone och skall på mässan, finns en app som heter baby och barn och om man har den får man gå två till priset för en på mässan!

Underbat väder i Göteborg idag, undra vad man skall hitta på för aktivitet men det är helt klart värt att gå ut i solen Solig
  • Devotion

Hej tjejer! Hoppas att ni har haft en skön dag i solen! jag har varit ute hela dagen! Nu blir det snart middag på glasverandan! Såå skönt med vår!

• ciccile

Får dåligt samvete när alla pratar om det fina vädret . Jag jobbade idag och efter jobbet var jag helt slut och somnade gott, nu är det nog dock dax att ta mig upp och se vad sambon har på grillen...

• Liisaan

Vilket gott väder vi haft idag!! har dock inte fått någon sol på mig då jag tillbringat större delen av att ränsa, alla bebissaker har jag nu gott igenom. Fick väl ihop en ikea påse med kläder till bebisen av alla dotterns gamla kläder, puuuh. Nu står även spjälsäng m.m längst ut så det är lätt att komma åt det nu :) sambons morfar har även köpt en barnvagn åt oss från en vän för ett par mån sen, dock visste han inte vad det var för någon utan vi fick sälja den om vi inte ville ha den. Han kom till gbg idag och sambon har sett den och nu kan vi pusta ut lite då det var en jättefin emmaljunga i kanonskick, har själv bara sett den på bild och den såg jättefin ut :) måste dock bara köpa en liggdel då den inte fanns med men det finns mkt på blocket :) dottern sover utan mig för första gången men har sin pappa med sig :) så jag är ensam här hemma, därför jag rensat och hållt på kanske :) får dock skylla mig själv för nu börjar det göra riktigt ont i höfter och rygg :( Bm besök på måndag och då är det dags att börja mäta magen :) spännande :( bebis har även flyttat sig lite högre upp och nu börjar sparkarna synas och kännas riktigt ordentligt :) han sparkar även ofta och mkt min lilla vilding :) Förlåt för ett väldigt rörigt inlägg men skriva på mobilen samt denna rastlöshet är ungen bra kombination :) Hoppas ni har gottat er i dag och jag hoppas vi får lika fint imorgon med :)

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011