• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • ciccile
    L86 skrev 2011-04-12 20:44:06 följande:
    Myrangbg: det var vi som köpte joolz direkt från Holland! Den står hemma nu och väntar :) än så länge har jag endast gott att säga. Snabb leverans (dryg vecka), smidigt då de kom hem med vagnen till dörren, lätt att montera ihop och det blev verkligen mycket billigare!
    Åh vad härligt det låter! Jag vill också beställa en nu... Beställde ni alla tillbehören också?
  • Jenric

Devotion: De gillade lägenheten, och de verkade vilja flytta in så fort som möjligt, så det var ju super! Får se nu hur snabb hyresvärden är med att lösa detta..... Vad är det för barnvagn som ni har spanat in? Det lutar åt att vi oxå åker till mässan på lördag, kanske vi ses vid barnvagnsbanetestet eller vad det hette... :)

• ciccile
    Jenric skrev 2011-04-12 22:49:48 följande:
    Devotion: De gillade lägenheten, och de verkade vilja flytta in så fort som möjligt, så det var ju super! Får se nu hur snabb hyresvärden är med att lösa detta..... Vad är det för barnvagn som ni har spanat in? Det lutar åt att vi oxå åker till mässan på lördag, kanske vi ses vid barnvagnsbanetestet eller vad det hette... :)
    Härligt om det löser sig med lägenheten tidigare!

Jag vill ha en Joolz day. I Sverige är det nästan bara storken här i Göteborg som säljer den, är från Holland så vi har pratat om att beställa den där ifrån för att spara lite pengar. Va helt inne på en bugaboo från början men denna är rätt lik och känns lite roligare när den inte är så vanlig.
  • Jenric
    Myrangbg skrev 2011-04-12 22:54:02 följande:
    Härligt om det löser sig med lägenheten tidigare!

Jag vill ha en Joolz day. I Sverige är det nästan bara storken här i Göteborg som säljer den, är från Holland så vi har pratat om att beställa den där ifrån för att spara lite pengar. Va helt inne på en bugaboo från början men denna är rätt lik och känns lite roligare när den inte är så vanlig.
    Ja, det vore kanon om det blev så, då kan vi lägga den månadshyran på flytthjälp och flyttstäd istället :)

Både Joolz och Bugaboo har sådana små hjul i fram, som jag är lite skeptisk till. Hur funkar det att köra i lite grus, snö eller på skogsvägar? Jag gillar nog mest de som ser ut ungefär som Kronans barnvagn. Eric gillar som sagt trehjulingar, då de är enkla och smidiga att svänga runt med. Min syster har en sådan, men jag är lite osäker på hur säkra de är, välter de inte lättare än en fyrhjuling?
  • Jenric

Det var någon som frågade hur lång tid det tog att få svar/beslut från FK. Jag har ju inte fått mitt moderskapsintyg än, så jag ringde BM och frågade om det var för sent att få/skicka in det i mitten av maj, när jag ska dit nästa gång. Svaret jag fick var att det inte alls var för sent, och att de som skickar in tidigt hamnar "längst ner i högen" då de arbetar utefter det datum man behöver besked senast. Men ponera att jag vill vara ledig med föräldrapenning 60 dagar innan BF, dvs. från 13 juni. Hinner de verkligen ge mig besked om jag skickar in moderskapsintyget i mitten av maj då? Känns lite tight. Men nu ska jag ju inte ta ut de 60 dagarna innan, utan jag ska ta 30 dagars semester, plus lite flextid som jag samlat på mig. Kommer nog att jobba min sista dag runt midsommar *längtar* Solig

Försökte boka in mig på en sådan föräldrainformation hos FK, men allt var fullbokat i Gbg... Hm. Jag har verkligen noll koll på hur allt detta fungerar, och man vill ju välja smart och inte missa nåt viktigt. Blir ännu mer förvirrad av deras info på webben, pust.

• Capa
    Greta skrev 2011-04-11 22:18:00 följande:
    Nästa gång är det BM + prover. Hon ska ju börja mäta magen då och det är ju BM som gör det. Inte lätt att komma ihåg allt Glad
    Haha, vilken tur att vi har samma bm!! Då sätter jag mig och väntar på ett bm-besök jag med då när det är dags igen om 2 veckor Skrattande 
  • Capa

Är alla med i BF-listan nu då så jag kan sätta upp den??

Vad jag minns (gravhjärnan har en tendens att spöka Spöke) var det bara lawendel vi väntade på.....??
    Nu när du är tillbaka från din härliga semester kan du väl skriva in dig Glad

• Capa

29 juli
    : Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
  • ciccile

Vet någon om alla gravida gör glukos-belastning, eller är det bara dem som har ett lite för högt blodsocker?

• Devotion

Jenjen: vi har spanat in Teutonias trehjuling med handbroms och höj o sänkbart handtag. Vi var inne på fyrhjulingen med svängbara hjul först men gick höra att de var helt värdelösa att köra med i lite terräng o snö.

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011