• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Fru R

Blondie: Men oj, vilket svar!! Förvånad Nej, fullständigt idiotiskt svar och att göra någon så upprörd också. Jag trodde ju då i min lilla naiva bubbla att man som bosatt i sverige får vård vart man än befinner sig i sverige...
    Skönt att förlossningen sa något annat. *mutter, mutter* Dumma tant!

Ska försöka läsa kapp allt som hänt, men om jag ska kommentera det så blir det nog lite spam-varnng på mig.

Hoppas alla mår bra!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Jenric

Jag har oxå tänkt att yoga ikväll, då jag var sjuk i torsdags!

Blondie: skönt att du fick bättre svar från förlossningen - men jobbigt att du fick prata med en sån surtant först, så man blir jätteorolig... Rynkar på näsan Klart de inte riskerar en liten bebis... man måste ju få den vård man behöver, så är det ju bara.

• TantKerstin
    Blondie: Vad bra att du ringde till förlossningen o kollade upp det! Tycker också det verkar konstigt om dom skulle neka dig vård, är väl som vanligt att allt handlar om pengar

Fru R: Kul o se dig igen
  • Blondie82

Äntligen har papprena från försäkringskassan kommit så jag kan fylla i dem och skicka in! Bara sådär en månad efter att jag blev sjukskriven Tungan ute Men det lustiga är att det faktiskt är min arbetsgivare som varit käppen i hjulen och dragit ut på att rapportera mig som sjukskriven.

Blir ingen yoga för mig idag tyvärr. På tok för trött efter en dag i solen! Tyckte det kändes lite jobbigt att den var så pass sent på kvällen. Så jenjen och capa om ni går ikväll behöver ni inte undra om jag sprungit vilse utan vi ses som vanligt på torsdag Glad

• L86
    Blondie82 skrev 2011-05-10 16:48:55 följande:
    Äntligen har papprena från försäkringskassan kommit så jag kan fylla i dem och skicka in! Bara sådär en månad efter att jag blev sjukskriven Tungan ute Men det lustiga är att det faktiskt är min arbetsgivare som varit käppen i hjulen och dragit ut på att rapportera mig som sjukskriven.

Blir ingen yoga för mig idag tyvärr. På tok för trött efter en dag i solen! Tyckte det kändes lite jobbigt att den var så pass sent på kvällen. Så jenjen och capa om ni går ikväll behöver ni inte undra om jag sprungit vilse utan vi ses som vanligt på torsdag Glad
    Jag är lika slö och trött efter solen jag med. Solig Ingen yoga för mig heller... Kommer med nya yogakrafter på torsdag.
  • Jenric

Nähepp! Jag kommer att gå ikväll... har oxå lyckats få lite sol på mig under fikarasterna, men inte så mkt att jag hunnit bli trött Tungan ute Åker från jobbet direkt till yogan om ca 30 min. Är stel i ryggen, så hoppas mjuka upp det lite ikväll...  Verkade som att Capa skulle få svårt att hinna ikväll också, dottern har dansuppvisning kl. 18 om jag inte läste fel. Kan nog bli svårt att hinna då. Men vi ses ju på torsdag om inte annat! Glad

• Blondie82

Jen: Hoppas yogan hjälpte dig med din stela rygg. Jag är glad jag var för trött för att gå för nu har jag så ont i höfterna/fogarna att jag inte vet vart jag skall ta vägen. Enda som funkar någorlunda är att ligga ner så yoga hade nog inte gått ikväll. Och så satte sammandragningarna igång också. Förstår inte varför de skall komma när man är som mest avslappnad och vilande. Lite jobbigt är det för det är ju då "de skall gå över".

Någon som vet vad som gäller med gravida och krockkuddar? Är det farligt att sitta i passagerarsätet om man har krockkudde där? Och hur skall man göra om man måste köra själv?

• Fru R

Blondie: Ja, det där med sjukskrivning och FK är ju ett helt kapitel för sig! Har suttit och skickat papper halva dagen idag. Det blir inte lättare heller när man som jag är sjukskriven deltid och blir sjuk, då tillkommer det en hel drös saker och papper till som man måste ta hand om.
    Hmm, ang krockkudde så vet jag inte säkert, men däremot så har jag skaffat ett gravid bälte till bilen så att om man är tvungen att bromsa hårt, att det inte spänner över magen. Väldigt nöjd!

TK: tack!

Capa: Skönt att dina skenor hjälper!!

Devotion: va skönt att ni beställt vagn! Gillar den vagnen skarpt. Hmm, undrar om jag ska ge mig på lite sabotage mot våran nuvarande vagn så jag också kan köpa en... Drömmer

Ego: nu har jag bokat ny läkartid den 17e. Det är dags att inse att kroppen inte orkar jobba 75% längre. Ska också låna en TENS apparat så jag får lite mer avlastning i ryggen. Ser på något konstigt sätt fram emot att ge mig själv elchocker!! Sjukt!?!? Nääää, bara gravid!!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Jenric

Suck, ännu en morgon med kräkningar... när ska det sluta?!

• Capa
    Jenric skrev 2011-05-11 07:37:10 följande:
    Suck, ännu en morgon med kräkningar... när ska det sluta?!
    Men stackarn då, kräker du fortfarande??!! Rynkar på näsan Har det börjat igen eller det har aldrig slutat??
    Blondie82 skrev 2011-05-10 20:09:40 följande:
    Jen: Hoppas yogan hjälpte dig med din stela rygg. Jag är glad jag var för trött för att gå för nu har jag så ont i höfterna/fogarna att jag inte vet vart jag skall ta vägen. Enda som funkar någorlunda är att ligga ner så yoga hade nog inte gått ikväll. Och så satte sammandragningarna igång också. Förstår inte varför de skall komma när man är som mest avslappnad och vilande. Lite jobbigt är det för det är ju då "de skall gå över".

Någon som vet vad som gäller med gravida och krockkuddar? Är det farligt att sitta i passagerarsätet om man har krockkudde där? Och hur skall man göra om man måste köra själv?
    Ojj, har inte ens tänkt så långt som med krockkuddar..... men det låter ju inte alltför bra iaf om den skulle utlösas..... yikes. Nu satte du griller i mitt huvud med Förvånad haha
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011