• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Blondie82

Tack {#emotions_dlg.flower}

Pratade med min bm idag igen (hon är den som verkligen förstår vilket känns bra) och han hade även pratat med mig läkare och tvingat honom att förstå allvaret och då plötsligt blev det fart på gubben! Jag ringde bm för att kolla hur jag skulle göra idag, känns så onödigt på ett sätt att åka in när sd är lugnare men de trycker på ett helt annat sätt nu och jag kan inte sluta tänka på tappen. Hennes svar var nästan med en gång innan jag hann prata klart att jag måste åka in och kolla det idag. Dels för om det är värre så måste jag läggas in under bevakning och få stoppande medicin och dels om det inte är någon påverkan så måste jag lugnas ner för annars kanske min oro sättet igång det.

komplicerat det här! Obestämd Man blir ju inte mindre orolig när man vet att ens oro kan göra det värre. Blir en ond cirkel. Men nu har jag i alla fall pratat med förlossningen och skall åka in till ANT. Försöker bara förjäves får tag i Jonas som är på jobbet. Han varken svarar på telefonen eller sms och jag vill inte behöva åka in utan honom. Är på tok för uppstressad och rädd för det!

• Devotion

Blondie: men gumman, vad jobbigt du har det... :(

Hoppas att allt ser bra ut nu så att du kan ha en lugn helg utan oro..

största kramen!!!

• Blondie82

Ett CTG senare fick jag äntligen efter 3 timmar kolla tappen också. Den var som tur var opåverkad och även hjärtat såg bra ut även om det hoppade upp lite vid sd. Läkaren tittade mest på mig som vad gör du här nr du inte haft blödning eller vattenavgång, men jag bryr mig inte. Jag är glad jag kollade så jag slipper oroa mig!!

• stoltcissi

va bra att allt såg okej ut blondie

• Jenric

Hej alla! Har inte haft så mkt tid/ork att kika in under veckan... har ju kämpat med förkylning, som nu är på bättringsvägen, så jag tror att det var just en förkylning och inte allergi. Skönt.

Har förstått att en del har det jobbigt med sammandragningar... men bra att ni varit och kollat upp det. När det gäller oro blir det ju lätt en ond cirkel (som jag tror Blondie skrev). Jag tror det är bra att försöka slappna av och tänka så positivt man kan, men ändå lyssna på sin intuition och åka in och kolla, eller ringa BM etc. när man känner att det är något som är fel. Så får man hoppas att man slipper mötas av sånna som Devotions BM (ni kanske ska byta!?), utan att man blir tagen på allvar. Blondies BM verkar ju himla bra med det.

Ibland när jag börjar oroa mig och tänka hemska tankar - så kan jag komma på mig själv och då försöka bryta de dumma tankarna genom att medvetet tänka riktigt positivt. Typ att "det här kommer gå jättebra och det kommer komma ut en frisk och glad bebis till slut"... Gissar också att det kan vara "lättare" att oroa sig om man tex är hemma hela dagen. När jag är på jobbet hinner jag ju inte oroa mig så mkt, för det är andra saker man måste tänka på och problem att lösa hela tiden. Men ibland, när man inte känt bebisen sparka på ett tag så kan man ju börja oroa sig. Men då brukar hon sätta igång strax efter, som för att säga "dont worry, mommy" hahaha...

Blondie: Vilken fantastiskt vacker klänning, hoppas verkligen att de håller vad de lovat!

På måndag är det dags för besök hos BM Glad ser fram emot detta, och att få mitt moderskapsintyg!

• lillahumla84

Hej på er!

Har inte heller vart så activ de senaste. Har svärmor på desök, så tiden går åt mycket att umgås med henne samt jobb och hemmet just nu. Igår va vi tvungna att avliva vår älskade lilla katt som vart vår i 3 år. Riktigt jobbigt, inte nog med de så åkte man på världens feberfrossa och illamående. Så igår var jag inte stor på jorden. Mår lite bättre idag vilket är rätt skönt med tanke på att man har en skövild liten busunge i magen.
    Hoppas allt är bra med er andra och att ni njuter av de härliga vädret som ser ut att titta fram igen.

Solig

• TantKerstin
    Blondie: Vilken underbart fin klänning!
    Vad bra att du åkte in och kollade upp det, man ska lita på sig själv och känns det inte bra eller att man är orolig; då åker man in! Hellre en gång för mycket än en gång för lite. Det finns så många måndagsexemplar inom vården och ibland känns det som om man bara träffar på dem när man åker in.
    Nu får du ta det lugnt så ska vi se på våra bästa år tillsammans sen när min skola är slut :-P

Capa: Jag är på den där idén om att bostta sig på en ö nånstans, speciellt efter att härom natten hört skottlossninegn på friskväderstorget, mindre trevligt
    Fy vad obehagligt med den killen som kom fram till ditt ex, vad har hänt här egentligen? Tycker det har vart så oerhört mycket de senaste 2 åren bara, tänk om man är ute med barnvagnen och hamnar mitt i någon uppgörelse.
    Skönt att höra att allt var bra hos BM också!! 

Fru R: Hoppas det inte är något allvarligt Tänker på dig!

lillahumla: Nej usch :( har du åkt på det som C hade?
  • Blondie82

Sandra: vi betalade 1200 för 8 gånger. Då går man en gång i veckan!

Humlan: lider med dig! För två år sedan var vi tvungen att avlida vår älskade häst. Det var verkligen jättejobbigt att behöva ta det beslutet :( hoppas det känns bättre idag!

Kerstin: ja vi får kolla ihop sen :) Jag ser nästan varje dag och det är lite rörigt nu, haha som vanligt med andra ord :P

Hoppas ni alla njuter i solen idag! Själv har jag det gott på en filt på innegården. Skickade iväg Jonas att handla glass precis ;) sen bär det av en kortis till syster för hennes sambo har fest. Bättre med sd idag men det får bara bli en snabbvisit ändå så bebisen inte blir ansträngd!!

• TantKerstin

Haha, tror jag tillbringade några timmar vid lekplatsen i solen med alldeles för lite solkräm (typ ingen alls..) ser ut som en kokt kräfta..

Blondie: Men jag är ändå lite förvirrad nu, Carries mamma, Anna, dog inte hon i en bilolycka när Carrie var typ 4?

Hoppas alla haft en underbar dag!

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011