• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • ciccile

Vi har varit på IKEA och handlat massa grejer till lillen och nu ska jag beställa vagn och babyskydd... Älskar att göra av med pengar och speciellt till lillen

• Fru R
    Myrangbg skrev 2011-05-11 20:30:42 följande:
    Vi har varit på IKEA och handlat massa grejer till lillen och nu ska jag beställa vagn och babyskydd... Älskar att göra av med pengar och speciellt till lillen
    Oh, vad har ni köpt?!? Vill också åka dit, men jag förstår verkligen inte hur kroppen ska klara av det just nu...

Blondie: Men gisses, det låter verkligen inte kul eller bra... Ska du inte ringa in till förlossningen och höra med dem? Bättre att vara på den säkra sidan!

Stoltcissi: akta ryggen och hela dig! Finns det verkligen ingen du kan be om hjälp?

TantKerstin: Lycka till! Håller tummar och tår. Tycker du ska fira morgondagen med lite mangoraja!

Tack för alla grattis! Stor dag att bli moster på! E jättestolt över syrran  och vill bara snuffsa på lill-tjejen! <3 Ska nog gå på stan och handla lite present till det lilla underverket imorgon!
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • ciccile

Fru R: vi köpte säng och allt man behöver till, känns skönt att det är gjort. En fråga till dig eller någon annan med erfarenhet... Den enda kudden som fanns på Ikea stod det från 12 månader på, ska mindre barn inte ha kudde eller vad ska det vara för någon?

• Capa
    Myrangbg skrev 2011-05-11 22:15:28 följande:
    Fru R: vi köpte säng och allt man behöver till, känns skönt att det är gjort. En fråga till dig eller någon annan med erfarenhet... Den enda kudden som fanns på Ikea stod det från 12 månader på, ska mindre barn inte ha kudde eller vad ska det vara för någon?
    Jag har hört att spädbarn ska ha en kudde som är i stort sett platt, eller om man bara viker en tunn filt en gång. Men det verkar som det ändras från år till år..... Har dom INTE kudde kan dom få platt bakhuvud och OM dom har kan dom få nackproblem haha Dessa "regler" alltså. Jag har haft en tunn kudde till Leonora som liten som jag köpte i en babyaffär och stod att det var för bebisar 0-12 månader och hon har varken fått nackskador eller platt bakhuvud Drömmer
    TantKerstin skrev 2011-05-11 20:07:00 följande:
    Fru R: Grattis x 2!!!! Vad härligt med en liten systerdotter Man längtar ju ännu mer efter sin egna lilla bebis när man ser andra små goingar. Härligt med bärselen också..!

Ayla: Hejhej! Välkommen Var i stan bor du?

stoltcissi: Ta det lugnt nu! Det är bättre om du ber någon om hjälp, man får vara aktsam om sig själv..

Åhh..mangoraja, har fortfarande inte testat det, men har kvar suget..

Haha..jag tror jag är den enda här som faktiskt gillar mina Niferex Min mage funkar kanon av dem och lite illa mår jag men inte speciellt farligt (tar dem på kvällen innan jag går och lägger mig).

Återgår till mina böcker nu, har examination i kliniska färdigheter imon och jag är NERVÖS Skrikandes
    Håller tummarna superhårt nu att det går bra idag!! Skål
    Blondie82 skrev 2011-05-11 16:54:25 följande:
    Grattis!! Kul att vinna något sånt Glad Själv "ropade" jag in en BB active på tradera för 500 kr så den har kommit med posten idag, ligger nere på Coop konsum precis över gatan så gissa om jag är ivrig över att Jonas skall komma hem och gå och hämta den Skrattande. Vågar själv inte ta mig utanför dörren idag Rynkar på näsan har haft så himla täta sd hela dagen, eller ja sen i går kväll rättare sagt så jag vågar knappt andas. Det är ju rädlan för att något skall hända som gör att man blir orolig... Man blir ju lätt kluven också när ens BM säger att man skall kolla upp det så fort det blir tätt och regelbundet samtidigt som läkarna inne på ANT bara tittar på en och undrar vad man gör där och menar på att detta är något "man bara får leva med". Har insett att jag blivit värdelös på att fatta beslut och det är med att besluta när det är läge att åka in är sjukt jobbigt!
    Hur är det med dig!!?? Missade helt igår detta inlägget, yikes Rynkar på näsan Tycker helt klart att du ska åka ut om du är så orolig, sen skit i vad läkaren tycker, om du nu har oturen att få den ragatan igen vill säga...... Hur har natten gått??
    Inatt vaknade jag av kraftiga sd, det var nåt nytt...... har du gjort det någon gång?? Kändes väldigt obehagligt att vakna av det, hade ju inte ont när jag somnade Obestämd Hoppas du mår bättre idag!!
  • Devotion

Hej tjejer!

Vad jobbigt med era sd...

Man får verkligen vara glad att man mår så bra som man gör så länge man gör det! Mitt största problem just nu är att jag måste gå på toa HELA tiden och det kan man ju leva med!!

Ska ni gå på yogan idag? Inte sugna på att ta en fika efteråt?!

• Jenric

God morgon! Har lyckats hålla mig från att kräkas idag, även om jag kände att det var på g ett tag där innan frukost.

Är så supertrött på morgonen och klockan ringer en miljon gånger innan jag orkar gå upp... Eric bara skrattade när han såg hur jag såg ut i morse, hahaha... Efter BM-besöket i måndags har jag börjat äta Duroferon varannan dag. Hoppas på att det ska få mig att piggna till lite. Har dock inte sett effekten på magen ännu, hoppas att det funkar bra, är ju redan lite hård som det är Obestämd Ni som äter Niferex och mår illa - har ni provar Duroferon istället?

Fru R: Grattis till BabyBjörn - så kul att vinna något!! Glad

Blondie: Grattis till ditt kap på Tradera Glad Och jag säger samma som Capa - åk in om du känner dig orolig. Bättre att kolla en gång för mycket än för lite... och strunta i surtanterna som inte tar dig på allvar. Konstigt tycker jag, att de inte har större förståelse. Jag tycker din BM resonerar rätt - att en orolig mamma är inte heller bra för bebisen, så även om undersökningen "bara" är till för att lugna ner dig är det ju värt det!! Ev. kan du ju köra med att din "BM tvingade dig att åka in" - så får de klaga på henne istället för dig.

TantKerstin: Lycka till med examinationen idag!!! {#emotions_dlg.flower}

Myrangbg: Så kul med IKEA! Längtar som bara den tills vi flyttat och allt är klart, så vi kan börja "boa" lite mer Glad Flyttgubbar/lastbil är beställt till 28 maj. Vi tänkte att vi (Eric) kan städa allt själva utom köket, som ju är så himla jobbigt... Är det någon som kan rekommendera någon bra firma att kontakta för städ av enbart köket. Några som jag ringt till vill enbart städa hela lägenheten... vi tänkte komma undan lite billigare om vi gör det mesta själva... mer pengar över till bebisprylar Glad 

• Jenric
    Devotion skrev 2011-05-12 08:57:12 följande:
    Hej tjejer!

Man får verkligen vara glad att man mår så bra som man gör så länge man gör det! Mitt största problem just nu är att jag måste gå på toa HELA tiden och det kan man ju leva med!!

Håller med, känner mig också lyckligt lottad att inte ha så mkt besvär än (peppar, peppar!)... kanske tur det med tanke på allt annat som hänt, hade varit jobbigt med ännu mer grejer att oroa sig för och tänka på...

Jag ska på yogan, och fika efteråt var en jättebra idé - men jag har lovat Eric att vi ska ut och övningsköra lite ikväll, så jag måste direkt hem. Den 24 maj har han sin uppkörning och det är ju bra att köra så mkt man bara kan tills dess...!
  • Blondie82
    Capa skrev 2011-05-12 08:10:20 följande:
    Blondie82 skrev 2011-05-11 16:54:25 följande:
    Grattis!! Kul att vinna något sånt Glad Själv "ropade" jag in en BB active på tradera för 500 kr så den har kommit med posten idag, ligger nere på Coop konsum precis över gatan så gissa om jag är ivrig över att Jonas skall komma hem och gå och hämta den Skrattande. Vågar själv inte ta mig utanför dörren idag Rynkar på näsan har haft så himla täta sd hela dagen, eller ja sen i går kväll rättare sagt så jag vågar knappt andas. Det är ju rädlan för att något skall hända som gör att man blir orolig... Man blir ju lätt kluven också när ens BM säger att man skall kolla upp det så fort det blir tätt och regelbundet samtidigt som läkarna inne på ANT bara tittar på en och undrar vad man gör där och menar på att detta är något "man bara får leva med". Har insett att jag blivit värdelös på att fatta beslut och det är med att besluta när det är läge att åka in är sjukt jobbigt!
    Hur är det med dig!!?? Missade helt igår detta inlägget, yikes Rynkar på näsan Tycker helt klart att du ska åka ut om du är så orolig, sen skit i vad läkaren tycker, om du nu har oturen att få den ragatan igen vill säga...... Hur har natten gått??
    Inatt vaknade jag av kraftiga sd, det var nåt nytt...... har du gjort det någon gång?? Kändes väldigt obehagligt att vakna av det, hade ju inte ont när jag somnade Obestämd Hoppas du mår bättre idag!!
    Än så länge känns det faktiskt bättre idag vilket är skönt! Fick ladda ur mig totalt i en vild gråtattack där många spänningar fick komma ut. Kanske var det som gjorde det. Blev för mycket med den ekonomiska pressen nu när jag gått 2 månader utan pengar och sen allt med sommaren och att det känns jobbigt att åka till Gotland när hjälpen jag kan behöva finns här... osv allt bara bygde på. Hoppas på att kunna ta det lugnare idag och inte stressa upp mig!

Angående att vakna av sd på natten, har gjort det några gånger och det är rikgit obehagligt tycker jag Rynkar på näsan Det kanske är så att man har det nattetid också utan att man märker av det men när man vaknar av dem så är det ju för att de gör så ont. Gick dom över sen? Jobbiga är att man kan ju inte vara i mer "vilande" tillstånd än när man sover så man kan ju inte göra så mycket mer för att dämpa dem. Dina kanske har kommit nu för att stanna precis som mina Rynkar på näsan du kanske skall ta upp det med din BM och se vad hon säger?
    Jenric skrev 2011-05-12 09:02:41 följande:
    God morgon! Har lyckats hålla mig från att kräkas idag, även om jag kände att det var på g ett tag där innan frukost.

Är så supertrött på morgonen och klockan ringer en miljon gånger innan jag orkar gå upp... Eric bara skrattade när han såg hur jag såg ut i morse, hahaha... Efter BM-besöket i måndags har jag börjat äta Duroferon varannan dag. Hoppas på att det ska få mig att piggna till lite. Har dock inte sett effekten på magen ännu, hoppas att det funkar bra, är ju redan lite hård som det är Obestämd Ni som äter Niferex och mår illa - har ni provar Duroferon istället?
    Fy det där med trötthet är så jobbigt! Jag är imponerad mäktar med det och att gå till jobbet, visst man har ju inte så mycket att välja på men ändå jag tycker det är bra kämpat! Antar att det är fler än jag som sover taskigt på natten och man kan ju vakna mer död än vad man var på kvällen när man gick och la sig. Förutom att tabletterna ni äter ställer till det med magen så hoppas jag ni piggnar på er. Mitt järnvärde hade givetvis sjunkigt när jag var där sist men hon sa ändå att det såg bra ut och trodde inte jag behövde äta något tillskott på hela graviditeten, vilket jag är såå tacksam för!
    Devotion skrev 2011-05-12 08:57:12 följande:
    Hej tjejer!

Haha ja jag har länge funderat på att slå upp ett tält i badrummet men nu har vi ju så litet badrum så jag är istället inne på att bädda med madrass och massa kuddar i duschen så blir det inte så långt att springa på nätterna Tungan ute

Jag är alltid intresserad av en fika Glad dock måste jag låta magen styra så jag får nog känna efter först hur det utvecklar sig idag innan jag kan ge ett besked!
  • Jenric
    Blondie82 skrev 2011-05-12 09:19:56 följande:
    Än så länge känns det faktiskt bättre idag vilket är skönt! Fick ladda ur mig totalt i en vild gråtattack där många spänningar fick komma ut. Kanske var det som gjorde det. Blev för mycket med den ekonomiska pressen nu när jag gått 2 månader utan pengar och sen allt med sommaren och att det känns jobbigt att åka till Gotland när hjälpen jag kan behöva finns här... osv allt bara bygde på. Hoppas på att kunna ta det lugnare idag och inte stressa upp mig!

Angående att vakna av sd på natten, har gjort det några gånger och det är rikgit obehagligt tycker jag Rynkar på näsan Det kanske är så att man har det nattetid också utan att man märker av det men när man vaknar av dem så är det ju för att de gör så ont. Gick dom över sen? Jobbiga är att man kan ju inte vara i mer "vilande" tillstånd än när man sover så man kan ju inte göra så mycket mer för att dämpa dem. Dina kanske har kommit nu för att stanna precis som mina Rynkar på näsan du kanske skall ta upp det med din BM och se vad hon säger?
    Jenric skrev 2011-05-12 09:02:41 följande:

Fy det där med trötthet är så jobbigt! Jag är imponerad mäktar med det och att gå till jobbet, visst man har ju inte så mycket att välja på men ändå jag tycker det är bra kämpat! Antar att det är fler än jag som sover taskigt på natten och man kan ju vakna mer död än vad man var på kvällen när man gick och la sig. Förutom att tabletterna ni äter ställer till det med magen så hoppas jag ni piggnar på er. Mitt järnvärde hade givetvis sjunkigt när jag var där sist men hon sa ändå att det såg bra ut och trodde inte jag behövde äta något tillskott på hela graviditeten, vilket jag är såå tacksam för!Haha ja jag har länge funderat på att slå upp ett tält i badrummet men nu har vi ju så litet badrum så jag är istället inne på att bädda med madrass och massa kuddar i duschen så blir det inte så långt att springa på nätterna Tungan ute

Jag är alltid intresserad av en fika Glad dock måste jag låta magen styra så jag får nog känna efter först hur det utvecklar sig idag innan jag kan ge ett besked!
    Ja, när problemen hopar sig kan det vara skönt att bara "få ur sig" all frustration... kan vara viktigt att komma ihåg att försöka släppa sådant som man ändå inte kan påverka. Men det är ju lättare sagt än gjort, jag vet Flört

Blev lite peppad där när du skrev att du blev imponerad av att man kämpar på och går till jobbet... tack {#emotions_dlg.flower} För de flesta dagar önskar man att man bara kunde få ligga kvar i sängen och viiiila... Än så länge behöver jag inte springa på toa på nätterna, men jag sover ju verkligen inte bra... vaknar många gånger och drömmer mycket. Man borde automatiskt få sovmorgon och kortare arbetsdagar när man blir gravid! Med bibehållen lön - för jag känner igen mig när du skriver om den ekonomiska pressen. Vi lever ju enbart på min lön för närvarande, och det kan kännas tufft att veta att det "hänger på mig".

Förstår att onda sammandragningar på nätterna måste vara väldigt obehagligt och jobbigt. Som du skriver går det ju inte att vara med "vilande" än när man sover... Rynkar på näsan
  • inda

Låter inte roligt med alla sd : (
    själv har jag precis bokat tid till sjukgymnast för att prova foglossningsbälte.

Någon som kan rekommendera någon mysig babyaffär i stan? Är på jakt efter filtar, kläder etc men vill inte handla allt på lindex,kappahl, hm, Åhléns... Tyckte om Tilda och Melker som låg vid grönsakstorget men tyvärr har dom nu stängt.

Tantkerstin: håller tummarna för dig : )

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011