• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Greta

Shit vad ni skriver... jag hinner verkligen inte med. Jag känner fem andra gravida utöver mig + en som fick bebis för en månad sedan så jag har tyvärr tappat suget på att lusläsa FL. Det är så mkt gravid och bebissnack att jag blir alldeles snurrig i huvudet. Har ni fått den känslan någon gång att man pratar så mycket om något med många att det tillslut blir på automatik? Man blir som en robot! Det är inte rätt forum att gnälla på, men iaf en orsak till att jag inte är lika aktiv här längre. Men jag håller koll och jag har inte försvunnit Glad

Det är mycket tråkigheter här i tråden har jag förstått. Hoppas ni alla mår bättre snart! Försök att samla mycket energi medans ni kan, det är ändå ett tag kvar.

Ni som kommer ihåg minns kanske att jag är insnurrad på oljor. För er som är intresserade kan ni läsa lite om oljor för graviditet, förlossning och barn. Jag hoppas att ni precis som jag kommer fram till att inte köpa några babyoljor.
    www.shenet.se/ravaror/gravid.html

Såg också att ni pratade om tvättmedel att tvätta babykläderna i. Något jag starkt kan rekommendera är tvättnötter. Det funkar verkligen jättebra och man behöver varken tvättmedel eller sköljmedel. 100 % naturligt. Har t o m provat på svettiga träningskläder här hemma och även det funkade.

Ha en bra dag! Några ser jag på yogan ikväll {#emotions_dlg.flower}

• L86
    Capa skrev 2011-05-05 11:08:44 följande:
    Blondie82 skrev 2011-05-05 10:45:30 följande:
    Skönt att du kollar upp det!! Hör av dig när du är klar så vi får veta hur det går!! {#emotions_dlg.flower}
    Redan färdig!! :D Blev lite nervös när jag såg hur många där satt men antar att det var en bra dag idag att få sammandragningar för bm satte mig på förtur. Började med att lyssna på hjärtat som lät jättebra. Bebisen ligger med huvudet neråt och trycker vilket kan förklara varför jag känner det så "tugnt" där nere. Livmodertappen var jättebra iaf, 3,8 lång Blondie82, du hade väl liknande??
    Fick order att hålla mig hemma en vecka för att se om det blir bättre men vet inte om jag har lust med det, jag sitter ju ändå bara ner på röva på jobbet. Tänkte pröva mig fram, släpper det inte åker jag hem bara.
    Känns iaf väldans skönt att ha det tittat på så man vet att allt verkligen är bra Solig

Vi ses på yogan ikväll!!
    Åh så skönt att allt var bra!!!{#emotions_dlg.flower}
  • L86

Har precis varit hos BM på rutinkontroll. Allt såg bra ut. SF var 26, perfekt för veckan och hjärtljuden låg på 150/minut. Järn, socker och tryck såg också fint ut så det känns skönt.

Pratade en del med BM om sammandragningarna. Hon sa precis som jag misstänkte att det inte var någon fara så länge de inte fortsatte vid vila. Om de fortsätter vid vila skulle jag ringa spec förlossningen direkt. Hon trodde att sammandragningarna berodde på en mycket känslig livmoder som reagerar på förändringar. Nu ska jag försöka att inte oroa mig mer angående det här... kommer det sd så är det vila som gäller och försvinner de inte då ska jag alltså ringa. Hon tyckte det var bättre att ringa en gång för mycket än för lite.

• Devotion

Capa: såå skönt att allt var bra!

Vi har varit på Mvc idag. Alla värden var bra och hjärtljuden låg på ca 150. Ganska vanligt eller?

• Greta
    Devotion skrev 2011-05-05 11:57:46 följande:

Vi har varit på Mvc idag. Alla värden var bra och hjärtljuden låg på ca 150. Ganska vanligt eller?
    Hjärthjuden brukar ligga på 145-150 så det är helt normalt. Jag har haft 145 två gånger.
  • L86
    Devotion skrev 2011-05-05 11:57:46 följande:

Var också där idag och hjärtljuden låg på ca 150 för oss med Glad
  • Blondie82

Magen mätte 24 och hjärtat slog i 145 samt alla prover såg bra ut! Skönt det i alla fall :) Fick dock lite "skäll" Att jag inte åkte in igår. Hon sa att tappen kan variera men om den sjunkit mer nu är det oroväckande (även om måttet är bra i sig). Om sd sätter igång igen fick jag order att åka in med en gång och då kanske behöva stanna kvar ett tag för medicinering. Man blir alltid lite skakis när man hör sånt! Men det är skönt att de tar det på allvar och vill ha koll.

• Devotion

Blondie: ojdå! Men bra att de tar dig på allvar!!!

Jag kommer inte på yogan idag! Är fortfarande krasslig o hängig som bara den! Enligt BM var ju allt bra och hon ryckte mest på axlarna o sa att jag kanske åkt på en infektion! Så jag åkte hem o satte mig o jobbade men blev så trött så jag la mig och vilade lite - sov nästa två timmar! Inte så vanligt för mig så ngt fel är det väl.. Jaja, Jag mailade iaf till Clara men ni får gärna säga till också!

• SandraP1990
    Devotion skrev 2011-05-05 15:45:24 följande:
    Var det på tisdagar man kunde ta igen? Vilken tid?
    vart går ni på yoga??
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011