• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Devotion

Jenjen: stackare.. :( hoppas att du mår bättre snart...

Ang. Krockkuddar så har jag inte heller tänkt på det men det är nog ingen fara! Jag har också köpt ett gravidbälte dock!

• Blondie82
    Jenric skrev 2011-05-11 07:37:10 följande:
    Suck, ännu en morgon med kräkningar... när ska det sluta?!
    Jobbigt Rynkar på näsan Hoppas det går över snart!! {#emotions_dlg.flower}
  • Fru R
    Jenric skrev 2011-05-11 07:37:10 följande:
    Suck, ännu en morgon med kräkningar... när ska det sluta?!
    Nej men fy!! Ska det aldrig ta slut?! Hoppas verkligen det för din skull.

Själv blev jag moster inatt! En liten flicke, söt som en liten docka!! Nalle Vill bara få träffa dem alla så jag får gulla lite med den lilla!

God morgon tjejer!! Känner på mig att den här dagen kommer att bli super!
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Blondie82
    Fru R skrev 2011-05-11 09:29:38 följande:

Själv blev jag moster inatt! En liten flicke, söt som en liten docka!! Nalle Vill bara få träffa dem alla så jag får gulla lite med den lilla!

Åhh vad kul Glad Hoppas allt har gått bra! Måste vara extra roligt att få kusiner så nära inpå. Bor hon också här i (eller i närheten av) Göteborg?? Hoppas du får träffa dem snart och mysa med dem lilla Skrattande
  • L86

Åh, grattis!! Så roligt!
  • Jenric
    Capa skrev 2011-05-11 07:58:15 följande:
    Men stackarn då, kräker du fortfarande??!! Rynkar på näsan Har det börjat igen eller det har aldrig slutat??
    Blondie82 skrev 2011-05-10 20:09:40 följande:
    Jen: Hoppas yogan hjälpte dig med din stela rygg. Jag är glad jag var för trött för att gå för nu har jag så ont i höfterna/fogarna att jag inte vet vart jag skall ta vägen. Enda som funkar någorlunda är att ligga ner så yoga hade nog inte gått ikväll. Och så satte sammandragningarna igång också. Förstår inte varför de skall komma när man är som mest avslappnad och vilande. Lite jobbigt är det för det är ju då "de skall gå över".

Någon som vet vad som gäller med gravida och krockkuddar? Är det farligt att sitta i passagerarsätet om man har krockkudde där? Och hur skall man göra om man måste köra själv?
    Ojj, har inte ens tänkt så långt som med krockkuddar..... men det låter ju inte alltför bra iaf om den skulle utlösas..... yikes. Nu satte du griller i mitt huvud med Förvånad haha
    Devotion skrev 2011-05-11 08:56:45 följande:

Ang. Krockkuddar så har jag inte heller tänkt på det men det är nog ingen fara! Jag har också köpt ett gravidbälte dock!
    De första 12 veckorna mådde jag lite illa till och från men kräktes bara kanske totalt 3 gånger. Sedan har det kommit i perioder. Runt vecka 18-19 kräktes jag varenda morgon i 2 veckor. Sedan lugnade det ner sig och jag mådde kanske lite illa då och då utan att kräkas. Men sen går det en vecka eller mer utan att jag kräks, sen plötsligt kommer det igen... mycket underligt... På morgonen när man nyss vaknat har man ju inget att kräkas heller, så det går ju rätt bra, tills magsaften börjar komma upp... Kräks *ryyyys* Man blir ju helt slut efter en sån tur till toaletten... men efteråt kan jag äta frukost som vanligt och mår bra resten av dagen. Antar att det är hormoner som spökar lite?

Utan att veta säkert så tror jag att det är bra att koppla ur krockkudden när man börjar bli riktigt stor om magen, för löser den ut rakt på magen kan det väl inte vara bra för bebisen...? På nyare bilar brukar man bara kunna trycka på en knapp för att koppla ur. Men på den bilen vi kör f.n. måste man dock först skicka läkarintyg till tillverkaren i Tjeckien, för att de ska godkänna att krockkudden kopplas ur, och eftersom bilen inte står skriven på mig, kan det tydligen bli svårt att få igenom... de rekommenderade istället att jag satt minst 25 cm från ratten med magen... så nu får jag sträcka på tårna för att kunna koppla ur... Tungan ute haha, vet inte om detta är optimalt men...
  • Jenric

Ja, det är lite jobbigt, men det tar väl slut när bebisen kommer ut - om inte förr Flört

Ååååh GRATTIS - vad kul!!! *myyyys*
  • stoltcissi

jenjen80 stackare:( krya på dig
    fru r grattis:)

e det nån mer än ja som tar niferex o mår illa när man tar dem?
    o ang trötthet ojoj. igår i solen så somnade ja sittandes o vaknade upp av att ja hade somnat.. så lägger ja mig ner på rygg däckar igen o vaknar senare av att mobilen ringde..
    dock vet ja ej om de e nån kombination av gravidtrötthet,pollen och att man har halsont/rethosta  som gör att man e helt död..

ne nu får det tas o diskas o röjas. urkk däckar snart..

• Devotion

Fru R: grattis!! Vad roligt!!!

Det är nog inte alls bra att få en krockkudde på magen, men alternativet (att få ratten i magen) kan ju inte vara bättre?! Vi får hoppas att vi slipper krocka helt enkelt...

• Capa
    stoltcissi skrev 2011-05-11 11:08:24 följande:
    jenjen80 stackare:( krya på dig
    fru r grattis:)

e det nån mer än ja som tar niferex o mår illa när man tar dem?
    o ang trötthet ojoj. igår i solen så somnade ja sittandes o vaknade upp av att ja hade somnat.. så lägger ja mig ner på rygg däckar igen o vaknar senare av att mobilen ringde..
    dock vet ja ej om de e nån kombination av gravidtrötthet,pollen och att man har halsont/rethosta  som gör att man e helt död..

ne nu får det tas o diskas o röjas. urkk däckar snart..
    Haha, och jag som trodde jag var den enda!! Jag prövade Niferex men började må illa sen började jag kräkas så gav upp det. Istället är jag fortfarande supertrött men ska till bm imorgon igen för prover så tänkte höra vad jag tusan ska ta mig till då.
    Jenric skrev 2011-05-11 10:36:43 följande:
    Devotion skrev 2011-05-11 08:56:45 följande:

De första 12 veckorna mådde jag lite illa till och från men kräktes bara kanske totalt 3 gånger. Sedan har det kommit i perioder. Runt vecka 18-19 kräktes jag varenda morgon i 2 veckor. Sedan lugnade det ner sig och jag mådde kanske lite illa då och då utan att kräkas. Men sen går det en vecka eller mer utan att jag kräks, sen plötsligt kommer det igen... mycket underligt... På morgonen när man nyss vaknat har man ju inget att kräkas heller, så det går ju rätt bra, tills magsaften börjar komma upp... Kräks *ryyyys* Man blir ju helt slut efter en sån tur till toaletten... men efteråt kan jag äta frukost som vanligt och mår bra resten av dagen. Antar att det är hormoner som spökar lite?

Utan att veta säkert så tror jag att det är bra att koppla ur krockkudden när man börjar bli riktigt stor om magen, för löser den ut rakt på magen kan det väl inte vara bra för bebisen...? På nyare bilar brukar man bara kunna trycka på en knapp för att koppla ur. Men på den bilen vi kör f.n. måste man dock först skicka läkarintyg till tillverkaren i Tjeckien, för att de ska godkänna att krockkudden kopplas ur, och eftersom bilen inte står skriven på mig, kan det tydligen bli svårt att få igenom... de rekommenderade istället att jag satt minst 25 cm från ratten med magen... så nu får jag sträcka på tårna för att kunna koppla ur... Tungan ute haha, vet inte om detta är optimalt men...
    Örk, känner igen den där vidriga magsaften alltför väl kräkexpert som man är haha. Usch, hoppas det blir bättre för dig snart!! Skönt att du inte mår illa dygnet runt iaf. Har du prövat postafen eller liknande??
    Lät ju verkligen superkrångligt med bilen!! Skicka läkarintyg till Tjeckien och allt, jisses...... Håller med Devotion, vi får helt enkelt hoppas att vi inte krockar nåt!!

Ååååh grattis!! Min lilla systerdotter blir 3 månader imorgon, hihi Perfekt när man suget efter ens egna börjar sätta in, bara till att besöka syrran och få gosa med den lilla. Rekommenderas starkt Tungan ute
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011