• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Capa
    Fru R skrev 2011-05-12 10:50:10 följande:
    Capa: japp, den har ryggplatta. Har hört blandade saker om den, men jag tänkte att jag testar!
    Akta så du inte tar ut dig!! Det räcker väl med komplikationer i den här tråden nu va!?!?
    Perfa att den har ryggplatta ju!! Men vad har du hört om den för blandade saker?? Blev lite nyfiken nu då jag är på jakt efter en bärsele alt bärsjal, kan inte bestämma mig...... så feed me with information!! Tungan ute
  • Fru R
    Capa skrev 2011-05-12 11:01:10 följande:
    Perfa att den har ryggplatta ju!! Men vad har du hört om den för blandade saker?? Blev lite nyfiken nu då jag är på jakt efter en bärsele alt bärsjal, kan inte bestämma mig...... så feed me with information!! Tungan ute
    Egentligen bara att den är bra på kortare sträckor, men blir för jobbigt och tungt när man ska bära lite längre. Fick egentligen tips om en annan sele, en från tyskland som man kan ha på magen, på ryggen och på höften. Ergo något hette den... Ah, minns inte för mig gravid hjärna kan inte hålla inne någon info!!
    Men vet att jag hittade den på amazon.com. Mycket billigare än i affären här.
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Blondie82
    stoltcissi skrev 2011-05-12 10:33:52 följande:
    tjejer ja har en fråga till er
    sen ja försökte släpa ut soffan igår som ni alla läste om.. så har ja haft massa sammandragningar,ont i sidan o i livmodern men ändå känt aktivitet i magen
    men idag när ja gick på toa såg ja att ja hade bruna flytningar o lite rött i trosan.. så när ja torkade mig så var det röda småklumpar o rött när ja torkade mig
    ja hade såna bruna flytningar i början men ej ont o ej klumpar
    va ska ja göra?
    Åk genast in och kolla dig! Det är varningen dom säger till mig med alla mina sd att så fort det kommer ut vätska eller brun/rött flytning så måste man kolla. Kan vara så att tappen är påverkad och då måste de sätta in bricanyl snabbt för att inte förlossningen kommer igång. Vill inte på något sätt skrämma dig men jag tycker verkligen du skall ringa nu med en gång och genast bege sig mot östra!! LYCKA TILL {#emotions_dlg.flower}
  • Blondie82
    Capa skrev 2011-05-12 10:59:18 följande:
    Åååh hade verkligen varit både gott och kul med fika efter yogan!! Idag däremot hinner jag tyvärr inte, men kanske efter nästa gång??
    Devotion skrev 2011-05-12 11:24:46 följande:
    Ska vi försöka boka in en fika efter nästa yoga-tillfälle istället?!
    Ja vi kanske skall köra på nästa vecka istället ?!! Bestämmer man det nu i förväg så blir det lite lättare för fler att planera in. Och om det är någon av alla er andra som inte går på yogan som är fikasugna kan ni ju alltid möta upp oss också Glad

Ja jag tror att det där med att gråta ut ordentligt kanske var en bra grej. tänker på alla gånger man kollat upp det akut på östra så har det ju alltid lugnat ner sig efteråt. Dels för man fått svaret att allt såg bra ut och dels för att man av ren nervösitet varit helt hysterisk precis innan och släppt ut alla spänningar. Får se om yogan kan göra mig lite mer lugnare också!

Capa: Ja vi får väl sätta oss längst bak idag och bara sitta och andas du och jag istället för vissa övningar. Jag upptäckte sist att det var några rörelse (ex när man har händerna på axlarna och skall pendla från sida till sida) som för att magen och livmoderna sätter fart pga ansträngning så dessa kommer jag hoppa helt och bara sitta och andas istället!

Jenny: Bra att du blir lite peppad Glad för jag tycker vekrligen det är oerhört duktigt att lyckas jobba heltid med dessa sömnlösa nätter och urtrötta dagar. Jag gick ju hem i vecka 21 och det kom mer än lägligt på så sätt för jag var så trött redan då att jag knappt orkade mig igenom dagarna. Vaknar fortfarande tidigt när Jonas går upp på morgnarna nu men jag behöver ju inte stressa upp själv och jäkta iväg så jag får ju vila på ett helt annat sätt. Men jag är verkligen imponerad av hur ni kämpar på!! {#emotions_dlg.flower}
  • Fru R

Jag fikar gärna efter eran yoga nästa vecka! Vilken tid är ni klara?

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Blondie82
    Fru R skrev 2011-05-12 12:49:39 följande:
    Jag fikar gärna efter eran yoga nästa vecka! Vilken tid är ni klara?
    Halv 7 är yogan klar och då befinner vi oss i Linné så kanske ett fik där någonstans?
  • Greta

Idag kan jag inte komma på yogan. Är i stugan och kommer inte hem förrän ikväll. Tänkte nog ta igen det efter våran kurs är slut, någon gång i juni.

Jobbigt för er med alla krämpor, låter inget roligt alls. Själv är jag nog lyckligt lottad som knappt har några. Förutom den lilla detaljen att jag inte kan sitta ner utan att få ont i höger sida av ryggen och på en punkt under bröstet där en nerv kommer i kläm. Ju mer jag står och går desto bättre.  

• Devotion

Greta: samma här! Jag tycker att det är jobbigare att sitta still på jobbet än att gå och pyssla en hel dag! Så länge jag tar mina långpromenader etc mår jag bra!!

Jag förstår att inte alla kan hålla igång pga foglossning, sammandragningar etc men är det inte konstigt att nästan alla reagerar negativt på att man rör på sig som gravid!?

Jag har fått en massa synpunkter på att jag var med på vårruset i måndags och då gick jag ändå bara runt! Härom dan när jag var ute o gick mötte jag en granne som lite upprört kommenterade "är du ute på en sån här lång promenad med din kalaskula". Osv. Och ändå läser man överallt hur viktigt det är att hålla igång under graviditeten...

Känner ni igen detta?!

• Fru R
    Blondie82 skrev 2011-05-12 13:04:39 följande:
    Halv 7 är yogan klar och då befinner vi oss i Linné så kanske ett fik där någonstans?
    Låter som en plan!
    Greta skrev 2011-05-12 13:23:18 följande:
    Jobbigt för er med alla krämpor, låter inget roligt alls. Själv är jag nog lyckligt lottad som knappt har några. Förutom den lilla detaljen att jag inte kan sitta ner utan att få ont i höger sida av ryggen och på en punkt under bröstet där en nerv kommer i kläm. Ju mer jag står och går desto bättre.  
    Va skönt att du mår så bra!

Måste bara visa en den sötaste sak jag sett på länge!!
    www.zara.com/webapp/wcs/stores/servlet/product/se/en/zara-S2011/65502/346007/POLKA%2BDOT%2BDRESS%2BWITH%2BFRILLS
    E kär!! Hjärta
    ~ Alicia 26/2-08 ~
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011