• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Capa
    Blondie82 skrev 2011-05-04 22:33:37 följande:
    Hoppas badet hjälper! Här är det inte så mycket bättre de är fortfarande ganska täta. Får bli sängen snart så att magen kan få koppla av lite, förhoppningsvis! De flesta nätterna så sover jag utan att vakna av sammandragningar så men vet ju inte egentligen då hur täta de är. Men som sagt skall jag till min bm imorrn så får kolla med henne då. Skall för övrigt bli spännande att gå dit och mäta magen och förhoppningsvis lyssna på hjärtljudet igen Glad
    emelielj skrev 2011-05-04 21:51:04 följande:
    Ja jag kissar mer än en gång i timman, varje timma. På nätterna brukar jag vakna 2 gånger, så där kan jag hålla mig lite mer haha!

Men jag känner av ibland att det kan "ta stopp" eller liksom vara svårt att komma igång när man väl sitter, men inte så överdrivet att jag hade tagit det som ett symtom på UVI.
    Ska till BM nästa vecka så hon kollar väl då!
    Ja det där med att det kändes som det tog lite stopp var min enda symptom jag hade. Men det är bara att be henne kolla det när du kommer dit nästa vecka!
    Jodå, badet verkade hjälpa hihi Du har väldans bra tips Flört Däremot kände jag av det imorse igen.... nu är det borta men börjar undra vad tusan det är som händer......
    Hur har du det, blev det bättre efter en natts sömn??
    Visst är det myyysigt att gå till barnmorskan nu!! Himla kul att mäta magen och såklart lyssna på hjärtat. Längtar redan tills jag ska dit igen!! Men det blir först om en månad, nästa vecka ska jag dit och ta prover bara. Men jag har ju ett ul om 3 veckor att se fram emot hihi Solig
  • Blondie82

Kanske så att dina sammandragningar och övning av livmodern sätter fart nu? Blir du orolig så gå och kolla livmodertappen, det va de enda som kunde lugna mig för det var tecken på att den bara övar sig och inte påverkar. Ju mer man tänker på det och blir nervös desto mer oroar man ju sig. De flesta säger hela tiden till mig att det är vanligt och ingen fara men jag blev faktiskt glad när min bm sa att jag skulle kolla det för MIN skull för en lugn mamma ger en lugnare bebis :)
    Yogan är också bra och avslappnande, kommer du idag?

• Capa
    Blondie82 skrev 2011-05-05 08:16:48 följande:
    Kanske så att dina sammandragningar och övning av livmodern sätter fart nu? Blir du orolig så gå och kolla livmodertappen, det va de enda som kunde lugna mig för det var tecken på att den bara övar sig och inte påverkar. Ju mer man tänker på det och blir nervös desto mer oroar man ju sig. De flesta säger hela tiden till mig att det är vanligt och ingen fara men jag blev faktiskt glad när min bm sa att jag skulle kolla det för MIN skull för en lugn mamma ger en lugnare bebis :)
    Yogan är också bra och avslappnande, kommer du idag?
    Ja jag hoppas jag kommer idag iaf!!
    Nu har det satt igång igen Rynkar på näsan Börjar bli riktigt nervös nu då jag inte minns att jag hade det såhär med Leonora..... då kände jag detta sen 2 dgr senare kom hon..... Ska ringa min bm och höra vad hon säger men dom har telefontid först om 45 min.... det får jag hålla ut. Var ringde du första gången du skulle kolla upp det??
  • Blondie82

Jag hade varit hos min bm på dagen på rutinkoll och hon sa att jag skulle ringa nummret till östra om det blev värre eller satt fart. Hon sa att det är dom som skall kolla först och sedan får man eventuellt läkarbesök hos mvc efter det om de anser att de är nödvändigt!

• Capa

Ringde förlossningen som beordrade hit mig, nu sitter jag snällt o väntar på doktorn..... Min mvc hade såklart stängt idag av nån anledning...... Jaja, wish me luck!

• Blondie82
    Capa skrev 2011-05-05 10:18:04 följande:
    Ringde förlossningen som beordrade hit mig, nu sitter jag snällt o väntar på doktorn..... Min mvc hade såklart stängt idag av nån anledning...... Jaja, wish me luck!
    Skönt att du kollar upp det!! Hör av dig när du är klar så vi får veta hur det går!! {#emotions_dlg.flower}
  • Capa
    Devotion skrev 2011-05-05 10:22:55 följande:
    Capa: hoppas att allt är ok!! Det var bra att du fick komma in. Kram
    Blondie82 skrev 2011-05-05 10:45:30 följande:
    Skönt att du kollar upp det!! Hör av dig när du är klar så vi får veta hur det går!! {#emotions_dlg.flower}
    Redan färdig!! :D Blev lite nervös när jag såg hur många där satt men antar att det var en bra dag idag att få sammandragningar för bm satte mig på förtur. Började med att lyssna på hjärtat som lät jättebra. Bebisen ligger med huvudet neråt och trycker vilket kan förklara varför jag känner det så "tugnt" där nere. Livmodertappen var jättebra iaf, 3,8 lång Blondie82, du hade väl liknande??
    Fick order att hålla mig hemma en vecka för att se om det blir bättre men vet inte om jag har lust med det, jag sitter ju ändå bara ner på röva på jobbet. Tänkte pröva mig fram, släpper det inte åker jag hem bara.
    Känns iaf väldans skönt att ha det tittat på så man vet att allt verkligen är bra Solig

Vi ses på yogan ikväll!!
  • Blondie82
    Capa skrev 2011-05-05 11:08:44 följande:
    Blondie82 skrev 2011-05-05 10:45:30 följande:
    Redan färdig!! :D Blev lite nervös när jag såg hur många där satt men antar att det var en bra dag idag att få sammandragningar för bm satte mig på förtur. Började med att lyssna på hjärtat som lät jättebra. Bebisen ligger med huvudet neråt och trycker vilket kan förklara varför jag känner det så "tugnt" där nere. Livmodertappen var jättebra iaf, 3,8 lång Blondie82, du hade väl liknande??
    Fick order att hålla mig hemma en vecka för att se om det blir bättre men vet inte om jag har lust med det, jag sitter ju ändå bara ner på röva på jobbet. Tänkte pröva mig fram, släpper det inte åker jag hem bara.
    Känns iaf väldans skönt att ha det tittat på så man vet att allt verkligen är bra Solig

Vi ses på yogan ikväll!!
    Min var 3,3 nu och läkaren sa att det var bra. Först när den är under 2,5 som man anar att något är på gång.
    Sara: Åk hem med dig!! Glad Vila resten av dagen och gå sedan på yogan om du orkar. Jag tänker gå dit idag fast inte göra så mycket övningar utan mest bara för avslappningen och andningen. Den hjälper!

Så glad att höra att allt är bra Solig busbebis som ligger neråt och gör att ett tryck känns Glad
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011