• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • stoltcissi
    Devotion skrev 2011-05-11 18:00:51 följande:
    Fru R: Grattis!!!

Ang niferex så äter jag också dem. Förut en om dagen men nu sist var värdena så bra att det räcker varannan till var tredje dag! Jag mår inte så dåligt av dem, men man mår ju bättre i magen ju mer sällan man kan ta dem...
    ja visst e de så man blir bättre i magen sen när man börjat ta dem..
    Capa skrev 2011-05-11 19:06:58 följande:
    stoltcissi skrev 2011-05-11 17:39:10 följande:
    blev ja fick flytta tillbaka soffan o ge upp gråtandes o massa sd o ont i ryggen
    o ja de e ju svinäckliga tar varannan dag ucha 2 st om dagen. inte avis på dig.. o ja känner igen de där me magen
    för sent.. har ganska ont i ryggen nu.. o massa sammandragningar..  ja blev de i börrjan hård i magen... men nu när ja tar varannan dag så funkar de.. förutom ja mår illa
    grattis till bärselen
    Nämen ojj, hur är det med magen nu?? Ta inte i så du får så ont!! Har du ingen granne som kan hjälpa dig då?? Förvånad
    jo ja har ju svinont nu o massa sd.. vet ej hur ja ska göra för soffan e mitt i tröskeln.. men mest kommit tillbaka t sonens rum.. ja känner ej mina grannar har rätt många skumma grannarr.. men undrar om ja ej ska leta upp nån som kan hjlpa mig
    TantKerstin skrev 2011-05-11 20:07:00 följande:
    stoltcissi: Ta det lugnt nu! Det är bättre om du ber någon om hjälp, man får vara aktsam om sig själv..

Åhh..mangoraja, har fortfarande inte testat det, men har kvar suget..

Haha..jag tror jag är den enda här som faktiskt gillar mina Niferex Min mage funkar kanon av dem och lite illa mår jag men inte speciellt farligt (tar dem på kvällen innan jag går och lägger mig).

Återgår till mina böcker nu, har examination i kliniska färdigheter imon och jag är NERVÖS Skrikandes
    ahh jo de e ju det.. tar ju gärna vatten över huvudet.. o tror ja orkar mer än vad ja gör..
  • stoltcissi
    Fru R skrev 2011-05-11 21:42:25 följande:
    Oh, vad har ni köpt?!? Vill också åka dit, men jag förstår verkligen inte hur kroppen ska klara av det just nu...

Blondie: Men gisses, det låter verkligen inte kul eller bra... Ska du inte ringa in till förlossningen och höra med dem? Bättre att vara på den säkra sidan!

Stoltcissi: akta ryggen och hela dig! Finns det verkligen ingen du kan be om hjälp?

TantKerstin: Lycka till! Håller tummar och tår. Tycker du ska fira morgondagen med lite mangoraja!

Tack för alla grattis! Stor dag att bli moster på! E jättestolt över syrran  och vill bara snuffsa på lill-tjejen! <3 Ska nog gå på stan och handla lite present till det lilla underverket imorgon!
    nja skulle väl va nån av mina skumma grannar.. el om ja kan genom kompisar som kanske känner någon/några.. ja hade klarat om de ej va så för de e så jkla trångt i dörrkarmen..
  • stoltcissi

jenjen80 nope min bm sa ja skulle kämpa på med niferex men de va innan ja började ta dem varannan helg.. får se vad hon säger.. ska dit den 25e..

• Fru R

myran: nej, de ska ha speciella kuddar som är låga, precis som Capa skriver. Baby affär är det enda jag kan tänka mig. Kul med möbler! Vi har tittat ut vad vi ska ha för möbler, men inte fått tummen ur bara...

Capa: får förresten tacka dig, för det var efter att jag såg att du anmälde dig till BabyBjörn tävlingen som jag gjorde det. Tackar!

JenJen: urk för denna trötthet!! Hoppas den nya tabletten är bättre. Äter du något litet innan du går upp förresten? Det enda bra tipset jag har hört mot illamåendet på morgonen förutom att äta lite men regelbundet.

Blondie: gårtattacker är alltid bra!! Skönt att släppa på spänningarna lite!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • stoltcissi

tjejer ja har en fråga till er
    sen ja försökte släpa ut soffan igår som ni alla läste om.. så har ja haft massa sammandragningar,ont i sidan o i livmodern men ändå känt aktivitet i magen
    men idag när ja gick på toa såg ja att ja hade bruna flytningar o lite rött i trosan.. så när ja torkade mig så var det röda småklumpar o rött när ja torkade mig
    ja hade såna bruna flytningar i början men ej ont o ej klumpar
    va ska ja göra?

• Capa
    stoltcissi skrev 2011-05-12 10:33:52 följande:
    sen ja försökte släpa ut soffan igår som ni alla läste om.. så har ja haft massa sammandragningar,ont i sidan o i livmodern men ändå känt aktivitet i magen
    men idag när ja gick på toa såg ja att ja hade bruna flytningar o lite rött i trosan.. så när ja torkade mig så var det röda småklumpar o rött när ja torkade mig
    va ska ja göra?
    Ojj, hade jag varit du hade jag kollat upp det!! Har hört att om slemproppen går kan det va lite blodiga klumpar. Ring atenatenal och hör!! 031-343 4130
  • Fru R
    stoltcissi skrev 2011-05-12 10:33:52 följande:
    va ska ja göra?
    Ring förlossningen nu!
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Capa
    Fru R skrev 2011-05-12 10:26:11 följande:
    myran: nej, de ska ha speciella kuddar som är låga, precis som Capa skriver. Baby affär är det enda jag kan tänka mig. Kul med möbler! Vi har tittat ut vad vi ska ha för möbler, men inte fått tummen ur bara...

Capa: får förresten tacka dig, för det var efter att jag såg att du anmälde dig till BabyBjörn tävlingen som jag gjorde det. Tackar!

JenJen: urk för denna trötthet!! Hoppas den nya tabletten är bättre. Äter du något litet innan du går upp förresten? Det enda bra tipset jag har hört mot illamåendet på morgonen förutom att äta lite men regelbundet.

Blondie: gårtattacker är alltid bra!! Skönt att släppa på spänningarna lite!
    VA, anmälde jag mig till den tävlingen!!?? Hahaha, jisses det minns jag inte ens haha Men vassego då Tungan ute
    Var det ryggskena på den selen förresten??
    Blondie82 skrev 2011-05-12 09:19:56 följande:
    Än så länge känns det faktiskt bättre idag vilket är skönt! Fick ladda ur mig totalt i en vild gråtattack där många spänningar fick komma ut. Kanske var det som gjorde det. Blev för mycket med den ekonomiska pressen nu när jag gått 2 månader utan pengar och sen allt med sommaren och att det känns jobbigt att åka till Gotland när hjälpen jag kan behöva finns här... osv allt bara bygde på. Hoppas på att kunna ta det lugnare idag och inte stressa upp mig!

Angående att vakna av sd på natten, har gjort det några gånger och det är rikgit obehagligt tycker jag Rynkar på näsan Det kanske är så att man har det nattetid också utan att man märker av det men när man vaknar av dem så är det ju för att de gör så ont. Gick dom över sen? Jobbiga är att man kan ju inte vara i mer "vilande" tillstånd än när man sover så man kan ju inte göra så mycket mer för att dämpa dem. Dina kanske har kommit nu för att stanna precis som mina Rynkar på näsan du kanske skall ta upp det med din BM och se vad hon säger?
    Jenric skrev 2011-05-12 09:02:41 följande:
    God morgon! Har lyckats hålla mig från att kräkas idag, även om jag kände att det var på g ett tag där innan frukost.

Är så supertrött på morgonen och klockan ringer en miljon gånger innan jag orkar gå upp... Eric bara skrattade när han såg hur jag såg ut i morse, hahaha... Efter BM-besöket i måndags har jag börjat äta Duroferon varannan dag. Hoppas på att det ska få mig att piggna till lite. Har dock inte sett effekten på magen ännu, hoppas att det funkar bra, är ju redan lite hård som det är Obestämd Ni som äter Niferex och mår illa - har ni provar Duroferon istället?
    Fy det där med trötthet är så jobbigt! Jag är imponerad mäktar med det och att gå till jobbet, visst man har ju inte så mycket att välja på men ändå jag tycker det är bra kämpat! Antar att det är fler än jag som sover taskigt på natten och man kan ju vakna mer död än vad man var på kvällen när man gick och la sig. Förutom att tabletterna ni äter ställer till det med magen så hoppas jag ni piggnar på er. Mitt järnvärde hade givetvis sjunkigt när jag var där sist men hon sa ändå att det såg bra ut och trodde inte jag behövde äta något tillskott på hela graviditeten, vilket jag är såå tacksam för!Haha ja jag har länge funderat på att slå upp ett tält i badrummet men nu har vi ju så litet badrum så jag är istället inne på att bädda med madrass och massa kuddar i duschen så blir det inte så långt att springa på nätterna Tungan ute

Jag är alltid intresserad av en fika Glad dock måste jag låta magen styra så jag får nog känna efter först hur det utvecklar sig idag innan jag kan ge ett besked!
     Usch förstår att allt måste kännas som en enda soppa för dig nu med sjukskrivning bröllop sd och allt Rynkar på näsan Skönt att höra att du mår bättre nu iaf efter att ha gråtit ut!! {#emotions_dlg.flower}

Jo jag tänkte ta upp det med min bm vid nästa besök om jag nu klarar av att hålla mig så länge..... börjar tröttna på att ha henne om jag ska va ärlig då hon alltid är ledig (jobbar inte heltid då hon snart går i pension), men varje gång jag behöver henne måste jag dra hela min historia för en av dom andra bm på MVC, även om dom är hur goa som helst börjar det bli lite tjatigt nu..... Om man ändå kunde ha en helt felfri graviditet haha Verkar som mina sd är här för att stanna som för dig, vi kan gråta ut mot varandras axlar nästa gång Flört
    Har oooont idag igen men tänkte ta mig tusan försöka med yogan idag iaf. Går det inte får jag sluta haha
  • Fru R

Capa: japp, den har ryggplatta. Har hört blandade saker om den, men jag tänkte att jag testar!
    Akta så du inte tar ut dig!! Det räcker väl med komplikationer i den här tråden nu va!?!?

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Capa
    Devotion skrev 2011-05-12 08:57:12 följande:
    Hej tjejer!

Vad jobbigt med era sd...

Man får verkligen vara glad att man mår så bra som man gör så länge man gör det! Mitt största problem just nu är att jag måste gå på toa HELA tiden och det kan man ju leva med!!

Ska ni gå på yogan idag? Inte sugna på att ta en fika efteråt?!
    Åååh hade verkligen varit både gott och kul med fika efter yogan!! Idag däremot hinner jag tyvärr inte, men kanske efter nästa gång??
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011