• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • stoltcissi

L86 vilken vecka är du i? mitt bfmått var 26 i 25e veckan-.

• Blondie82
    Devotion skrev 2011-05-05 15:45:24 följande:
    Var det på tisdagar man kunde ta igen? Vilken tid?
    Det är klockan 19 på tisdagar. Man behöver inte anmäls sig innan utan det är bara att dyka upp. Var ännu färre på yogan denna gång. Mer krämpor hos mammorna ju länge tiden går kanske... Men för alla er som missade idag så tänker jag och Li gå nästa tisdag så det är bara att haka på!
    SandraP1990 skrev 2011-05-05 16:28:05 följande:
    vart går ni på yoga??
    Går på yogastudion som ligger på Vegagatan. Bra avslappning och man lär sig verkligen andas igenom situationer som kräver det. Jag har haft mycket nytta av detta genom mina sammandragningar!!
  • L86

Stoltcissi: tror vi har bf samma dag, den 7/8 :) mitt sf var 26 nu i vecka 27.

• stoltcissi
    L86 skrev 2011-05-05 21:02:55 följande:
    Stoltcissi: tror vi har bf samma dag, den 7/8 :) mitt sf var 26 nu i vecka 27.
    jajjemen de har vi ja..:) minnet e ej så bra bland allt potttränande av sonen/ sova i sängen utan han ska springa som en jojo..
    okej ja ligger lite högre i kurvan såg ja då ja var hos bm.. men var ej säkert att den lille kommer va lite större denna ggn..
    hur mår du då?
  • Blondie82

Hur mycket tror ni stress påverkar bebisen?
    Jag får så dålig samvete för att jag nu känner mig stressad/ledsen/orolig. Men det är svårt att låta bli för man kan ju inte alltid riktigt styra över de känslor som kommer. De senaste dagarnas täta sammandragningar har tagit ganska hårt och utan att jag själv märkte det så frågade Jonas igår vad som var fel. Tittade frågande på honom och fattade inte vad han menade, i nästa sekund blev jag jätteledsen och kände mig nästan otröstlig. (Älskar bandet mellan oss för han känner nästan alltid när jag inte mår bra innan jag själv fattar det Glad)

Känner mig stressad över hur livmodertappen har fortsatt att utveckla sig. Känner mig orolig för att bli inlagd för stoppningsförsök och känner mig ledsen för att jag påverkar bebisen med att känna alla känslor. Haha älskar verkligen dessa graviditetshormoner som man verkligen kan styra över själv Tungan uteFlört

Bebisen har knappt rört sig där inne idag och igår efter att jag blev ledsen och oroade mig. Precis som den har blivit nedstämd av mitt humör. Tror ni den påverkas mycket???

• emelielj
    Blondie82 skrev 2011-05-06 09:08:49 följande:
    Jag får så dålig samvete för att jag nu känner mig stressad/ledsen/orolig. Men det är svårt att låta bli för man kan ju inte alltid riktigt styra över de känslor som kommer. De senaste dagarnas täta sammandragningar har tagit ganska hårt och utan att jag själv märkte det så frågade Jonas igår vad som var fel. Tittade frågande på honom och fattade inte vad han menade, i nästa sekund blev jag jätteledsen och kände mig nästan otröstlig. (Älskar bandet mellan oss för han känner nästan alltid när jag inte mår bra innan jag själv fattar det Glad)

Känner mig stressad över hur livmodertappen har fortsatt att utveckla sig. Känner mig orolig för att bli inlagd för stoppningsförsök och känner mig ledsen för att jag påverkar bebisen med att känna alla känslor. Haha älskar verkligen dessa graviditetshormoner som man verkligen kan styra över själv Tungan uteFlört

Bebisen har knappt rört sig där inne idag och igår efter att jag blev ledsen och oroade mig. Precis som den har blivit nedstämd av mitt humör. Tror ni den påverkas mycket???
    Åh jag vet hur det är. Jag är otröstlig minst en gång om dagen, stackars min sambo ändå! haha

Det är jättehemskt när man är ledsen/arg/stressad eller vad man nu är och oroar sig för att bebisen ska må dåligt i magen, då blir man ju bara upprörd!
  • Blondie82
    emelielj skrev 2011-05-06 09:16:58 följande:
    Åh jag vet hur det är. Jag är otröstlig minst en gång om dagen, stackars min sambo ändå! haha

Det är jättehemskt när man är ledsen/arg/stressad eller vad man nu är och oroar sig för att bebisen ska må dåligt i magen, då blir man ju bara upprörd!
    Ja för hur mer man oroar sig för hur det påverkar bebisen... desto mer ledsen blir man ju Gråter
  • SandraP1990
    Blondie82 skrev 2011-05-05 20:33:25 följande:
    Det är klockan 19 på tisdagar. Man behöver inte anmäls sig innan utan det är bara att dyka upp. Var ännu färre på yogan denna gång. Mer krämpor hos mammorna ju länge tiden går kanske... Men för alla er som missade idag så tänker jag och Li gå nästa tisdag så det är bara att haka på!
    SandraP1990 skrev 2011-05-05 16:28:05 följande:
    vart går ni på yoga??
    Går på yogastudion som ligger på Vegagatan. Bra avslappning och man lär sig verkligen andas igenom situationer som kräver det. Jag har haft mycket nytta av detta genom mina sammandragningar!!
    haha min sambo jobbar på vega!!! hur mkt kostar det i månaden att gå på yoga å hur många gånger i veckan går man??
  • L86
    Blondie82 skrev 2011-05-06 09:08:49 följande:

Nämen lilla gumman Rynkar på näsan Så tufft du har det! Jag tror inte att den påverkas allt för mycket, så mycket som vi gravida nojjar och har oss så borde det bara födas sönder stressade ungar i så fall! Tungan ute Jag tycker dock att du ska ringa till MVC och kräva en ny läkartid omgående för en ny koll av tappen!!! Det är inte meningen att du ska gå runt och gå sönder av oro!!

Ring mig om du vill prata av dig!! {#emotions_dlg.flower}
  • Devotion

Blondie: jag förstår vad du menar.. Försök få en läkartid där du kan prata om det..

Jag tror att stress påverkar bebisen lite iaf även om det säkert inte är jättefarligt... Efter gårdagens besök på Mvc blev jag ju dock heldissad så det gäller ju att få prata med rätt person.

Jag stressar en del i jobbet och man känner ju att man inte orkar lika mycket stress nu som i vanliga fall. I måndags när jag kom hem aönderstressad kände jag verkligen att det påverkade. Magen var jättespänd o öm. I tisdags fortsatte det (mycket att göra) o det var då som jag åkte in för att jag inte kände bebisen röra sig. Det var ju ingen fara o så snart jag slappnade av o vilade blev bebben sitt vanliga sprattliga jag!! Jag blev helt förstörd av tanken att några jäkla sidor på ett intranät hade fått gå ut över vår lilla skatt!

Vi pratade om detta på MVC igår men BM ryckte ju bara på axlarna åt vår oro. Jag har läst på flera ställen att alla mammans positiva o negativa känslor går över till barnet, men enligt henne var det ingen fara så länge blocktryck etc var bra... Tycker inte att det var så snällt av henne att inte ta oss på allvar. Jag sjukskriver mig nästan aldrig men om jag känner att jag är spänd, matt, yr o inte mår bra o att det påverkar bebben o graviditeten så spelar det väl ingen roll vad jag har för blodtryck! Jag har alltid haft lågt blodtryck även om jag varit hyperstressad... Min sambo lyckades tjata till oss en tid till läkaren men BM hävdade att hon inte kunde göra något ändå..

Men stå på dig, Blondie!! Och hoppas att du träffar på någon som är lite mer förstående!

Styrkekram

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011