• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • stoltcissi
    Blondie82 skrev 2011-05-12 11:29:10 följande:
    Åk genast in och kolla dig! Det är varningen dom säger till mig med alla mina sd att så fort det kommer ut vätska eller brun/rött flytning så måste man kolla. Kan vara så att tappen är påverkad och då måste de sätta in bricanyl snabbt för att inte förlossningen kommer igång. Vill inte på något sätt skrämma dig men jag tycker verkligen du skall ringa nu med en gång och genast bege sig mot östra!! LYCKA TILL {#emotions_dlg.flower}
    Capa skrev 2011-05-12 15:29:01 följande:
    Hur har det gått för dig, har du kollat upp det?? Förvånad
    hej tjejer.. ja hängde ju med min bästa vän t vår bm,vi har samma.. o hon sa ja ej får anstränga mig o hålla på med såna ansträngande saker som lyfta soffor m.m... o ja måste börja ta det lugnt.. hon sa åxå skulle de komma igen så ska ja ringa henne så hon o läkaren ska kolla på mig o värsta fall då skicka väg mig vidare..
    o sker de kvällstid skulle ja ringa spec avdelningen el nåt då ja ej e så långt ggn
  • Blondie82
    Capa skrev 2011-05-12 15:22:40 följande:

YOGAFOLK!!

Jag vet inte riktigt hur jag ska göra.... har jobbiga sd nu igen och vet inte om jag vågar/orkar med yoga idag heller.... har redan missat 3 ggr pga detta ju, känns som den lille inte tycker det är lika skönt som jag med yogan Rynkar på näsan Vill bara hem och lägga mig just nu...... eller vågar jag försöka kanske......?? Har 1,5 timme kvar att känna efter...... Attsan!!

Hur gick yogan för dig??? Du han försvinna snabbt där på slutet. Hoppas det gick bra. Jag tyckte övningarna idag kändes bra för de var mer andning än sist så jag behövde bara stanna upp under vissa övningar!
    Sippann79 skrev 2011-05-12 20:20:17 följande:
    Det kommer nog bli lite av allt på Ullared. Vi har inte saty igång med bebissakershoppandet på rikitgt ännu. Att jag kommer hem tomhänt är jag inte rädd för iaf Guld i mun
    Oj om  ni inte satt igång med shoppingen är det ett bra tillfälle imorgon Glad Jag sprang igenom avdelningarna innan babyavdelningen bara för att kunna shoppa rejält där Tungan ute
  • TantKerstin

Klarade examinationen galant! Fick tokmycket beröm av läraren, det behövdes efter allt detta pluggeri! Så nu är det bara att sätta igång o plugga inför nästa tenta Skål

stoltcissi: Försök nu och ta det lugnt och lyssna på din kropp, kan ju hända att det var ett blodkärl som gick sönder eller nåt sånt när du ansträngde dig. Hoppas det går över nu och att det inte blir värre

Capa: Har du stödstrumpor? Blev rekommenderad av min BM att gå ner till rehab nånting där vid fiskekyrkan, skulle tydligen vara bra där.

Sippann: Ha så jätteroligt imon! Du kommer nog hitta en hel del fint kan jag tänka mig

När det gäller träningen så är det ju jättebra att röra på sig om man kan, man ökar ju cirkulationen och får mer ork inför förlossning och sen återhämtar man sig ju snabbare efter. Motion är bara bra så länge man kan och orkar

• Sippann79

Grattis Tantkerstin till tentan.Skål

Har börjat vakna en timme-halvtimme innan klockan ringer. Och samma tid på helgen. Så störande. Jag är ju trött och vill sova, men icke.

Men nu är det Ullared som gäller Cool

• Devotion

TantKerstin: GRATTIS!!!!!

Capa: jag kan också rekommendera stödstrumpor mot svullna fötter! Det är en befrielse!!

När det gäller motion och folk som reagerar så bryr jag mig inte egentligen! Blir bara lite förvånad över alla kommenterar!

Men det är väl helt enkelt så att många tycker väldigt mycket när det gäller graviditet! Antingen tränar man för mycket eller för lite, äter fel osv. Tur att man har sitt sunda förnuft!

• Capa
    TantKerstin skrev 2011-05-12 22:35:45 följande:
    Klarade examinationen galant! Fick tokmycket beröm av läraren, det behövdes efter allt detta pluggeri! Så nu är det bara att sätta igång o plugga inför nästa tenta Skål

stoltcissi: Försök nu och ta det lugnt och lyssna på din kropp, kan ju hända att det var ett blodkärl som gick sönder eller nåt sånt när du ansträngde dig. Hoppas det går över nu och att det inte blir värre

Capa: Har du stödstrumpor? Blev rekommenderad av min BM att gå ner till rehab nånting där vid fiskekyrkan, skulle tydligen vara bra där.

Sippann: Ha så jätteroligt imon! Du kommer nog hitta en hel del fint kan jag tänka mig

När det gäller träningen så är det ju jättebra att röra på sig om man kan, man ökar ju cirkulationen och får mer ork inför förlossning och sen återhämtar man sig ju snabbare efter. Motion är bara bra så länge man kan och orkar
    Jisses så skönt att du klarade det, GRATTIS!!

Jag har inga stödstrumpor men har beställt ett par nu, hoppas dom hjälper bara även om det inte låter som en höjdare att gå med strumpor i värmen haha
    Blondie82 skrev 2011-05-12 21:14:51 följande:
    Hur gick yogan för dig??? Du han försvinna snabbt där på slutet. Hoppas det gick bra. Jag tyckte övningarna idag kändes bra för de var mer andning än sist så jag behövde bara stanna upp under vissa övningar!
    Sippann79 skrev 2011-05-12 20:20:17 följande:
    Det kommer nog bli lite av allt på Ullared. Vi har inte saty igång med bebissakershoppandet på rikitgt ännu. Att jag kommer hem tomhänt är jag inte rädd för iaf Guld i mun
    Jo det gick rätt bra, fick väldans ont i ryggslutet vid bäckenbottenövningen och hörde hur det knakade ouch, fick lite ont vid nån övning men annars fungerade det braGlad Både knän och rygg knakade till vid någon övning så antar att jag hade lite spänningar där, kändes mycket skönare efter knaket haha
    Var tvungen att rusa snabbt som vinden ja för att hämta Leonora, hon var hos min syster nämligen som också hade en tid att passa. Men jag hann med 10 min marginal Skrattande
  • stoltcissi
    TantKerstin skrev 2011-05-12 22:35:45 följande:

grattis  till du klarade provet
    japp ska ta de lugnt nu.. men om de bara vart ett blodkärl hade ja väl ej haft sån värk i magen o där nere  el? ont i livmodern o tryck liksom..
    ahh hoppas de går över tack tack¨

fru r ja mår ok  fortf en del sd o ont där nere men barnfri helg så ska vila upp mig ordentligt..
  • Devotion

Capa: på något vis känns fötterna svalare med stödstrumpor! Härom natten vaknade jag av att fötterna var kokheta, svullna och alldeles pirriga! Då tog jag faktiskt på mig mina stödstrumpor o det kändes såå bra! Det låter ju lite tantigt med stödstrumpor men mina är svarta o ser ut som vilka strumpor som helst (fast med längre skaft). Brukar bara ha dem på långflygningar i vanliga fall men nu kommer de nog att användas flitigt framöver!

Kan även tipsa om att lindex har tunnstrumpor med stödjande effekt om man ska vara fin!

• Fru R

TantKerstin: Grattis!! Skål

Devotion: ja, det sunda förnuftet får man hålla fast med näbbar och klor ibland med tanke på att alla har verkigen åsikter om allt (!) man gör som gravid.

Capa: aj då... Gick smärtan över? Mitt bäcken kakar också, men jag vet ju varför...
    Japp, stödstrumpor is da shit!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Capa
    Fru R skrev 2011-05-13 09:31:07 följande:
    TantKerstin: Grattis!! Skål

Devotion: ja, det sunda förnuftet får man hålla fast med näbbar och klor ibland med tanke på att alla har verkigen åsikter om allt (!) man gör som gravid.

Capa: aj då... Gick smärtan över? Mitt bäcken kakar också, men jag vet ju varför...
    Japp, stödstrumpor is da shit!
    JOtack smärtan gick över, det bara högg till liksom. Vet inte om det är foglossning på G?? Bara det som fattas sen har man nog haft alla gravidkrämpor haha
    Devotion skrev 2011-05-13 09:27:27 följande:
    Capa: på något vis känns fötterna svalare med stödstrumpor! Härom natten vaknade jag av att fötterna var kokheta, svullna och alldeles pirriga! Då tog jag faktiskt på mig mina stödstrumpor o det kändes såå bra! Det låter ju lite tantigt med stödstrumpor men mina är svarta o ser ut som vilka strumpor som helst (fast med längre skaft). Brukar bara ha dem på långflygningar i vanliga fall men nu kommer de nog att användas flitigt framöver!

Kan även tipsa om att lindex har tunnstrumpor med stödjande effekt om man ska vara fin!
    Ahh, låter helt underbart att höra!! Trodde man skulle bli extra varm om fossingarna med stödstrumpor men det låter ju hur bra som helst :D Jag hittade några "modernare" stödstrumpor som såg ut som knästrumpor bara, inte alls som dessa tantiga på apoteket. HOppas på att dom har anlänt med posten idag så jag kan mysa hela helgen i dom :P
    stoltcissi skrev 2011-05-13 09:26:07 följande:
    grattis  till du klarade provet
    japp ska ta de lugnt nu.. men om de bara vart ett blodkärl hade ja väl ej haft sån värk i magen o där nere  el? ont i livmodern o tryck liksom..
    ahh hoppas de går över tack tack¨

fru r ja mår ok  fortf en del sd o ont där nere men barnfri helg så ska vila upp mig ordentligt..
    Men jisses, har du fortfarande inte kolla upp det??!! Har du ont nu då, blödningar?? Jag hade en blödning i vecka 16 och fick paniiiik, satt på gynakuten i 9 timmar, förstår mig inte på folk som kan va så lugna haha Men så är det väl att va hypokondriker som jag ;) Hoppas du mår bättre idag iaf!!
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011