• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Jenric

Jag fick också lite obehag av att ligga på rygg på yogan, så vände mig på sidan istället då... jag tror som ni andra säger att man känner väl bäst själv hur mkt man klarar av. Jag tycker det är jätteskönt att gå ut och gå på helgen om det är lite fint väder, drar med mig Eric en sväng runt Slättadamm, som är precis vad jag orkar med. Får ta det i ganska lugnt tempo dock. Blir väldigt flåsig snabbt.

Sen undrar jag; i måndags när BM mätte magen så sa hon 26 cm - och sen sa hon att det var onödigt att "ta i" första gången man mäter, så hon ändrade det till 25. Då innebar det att min livmoder slutade ungefär 6 cm ovanför naveln. Idag känner jag väldigt starka, tydliga sparkar från bebisen 8-10 cm ovanför magen - kan den verkligen ha växt så mycket på bara några dagar?! Eller kanske måttet skiljer sig när man ligger och sitter upp... Obestämd Eftersom jag får ett "tryck" under brösten om jag sitter för ihopsjunken tänker jag att bebisen kanske ligger ganska högt...

TantKerstin: Grattis!  Skål

Devotion: Känner igen det där med mycket kommentarer kring graviditeten. Så är det på mitt jobb. Vad man ska äta, hur man ska träna, vad man har på sig etc. Min chef verkar tex. ha hakat upp sig på vad jag har för kläder på mig. Oavsett vad jag tar på mig så kommenterar hon detta... Tungan ute Hon är 65 och på hennes tid skulle man ju typ dölja sig i ett tält... Hon kan säga typ "jahaaaa, har du kjol/klänning/byxor idag.... vad fint...." och det låter inte som om hon menar det, hahaha... Ibland glömmer hon bort det där sista "vad fint" och enbart konstaterar vad det är jag har på mig, hehe. Men det är kanske hennes sätt att ge komplimanger?! Något hon borde öva på i så fall Glad

• stoltcissi
    Capa skrev 2011-05-13 11:10:39 följande:
    Men jisses, har du fortfarande inte kolla upp det??!! Har du ont nu då, blödningar?? Jag hade en blödning i vecka 16 och fick paniiiik, satt på gynakuten i 9 timmar, förstår mig inte på folk som kan va så lugna haha Men så är det väl att va hypokondriker som jag ;) Hoppas du mår bättre idag iaf!!
    nej min bm sa bara att ja skulle vila upp mig o kommer de tillbaka så skujlle ja kontakta henne el om de sker på kvällen ska ja ringa spec avdelningen..
    har en del sammandragningar o brännande känsla där nere o ont där bak om man säger så.. försöker o ej stressa upp mig inte så lätt dock..
    nej ja hade småblödningar v9 o v11 med smärtor  o åkte in t gynakuten.. de undrade vad ja gjorde där o att skulle de komma in med akutfall så skulle ja få vänta lääänge..
  • Capa
    stoltcissi skrev 2011-05-13 13:51:00 följande:
    nej min bm sa bara att ja skulle vila upp mig o kommer de tillbaka så skujlle ja kontakta henne el om de sker på kvällen ska ja ringa spec avdelningen..
    har en del sammandragningar o brännande känsla där nere o ont där bak om man säger så.. försöker o ej stressa upp mig inte så lätt dock..
    nej ja hade småblödningar v9 o v11 med smärtor  o åkte in t gynakuten.. de undrade vad ja gjorde där o att skulle de komma in med akutfall så skulle ja få vänta lääänge..
    Men jisses har du fortfarande ont!! Åk ut och kolla upp det nu istället!! Du kanske som Blondie82 sa behöver nåt om förlossningen är på G. Min bm rekommenderar mig att åka ut om jag har ihållande sammandragningar som inte går över i vila. Förra veckan ringde jag ju förlossningen då jag hade sammandragningar som inte gick över i vila och dom tyckte jag skulle komma dit direkt. Behövde knappt vänta 10 min förrän bm tog emot mig och 5 min till tills läkaren kom. Och då hade jag inte ens en blödning som du haft. Tycker iaf att du ska ta och ringa och höra med dom om du inte vill åka ut!!
  • Blondie82
    stoltcissi skrev 2011-05-13 13:51:00 följande:
    Kan inte annat än att hålla med Capa. Dumt att inte kolla. Jag har träffat ett par läkare som också tittat på mig frågande "vad gör du här" men det är bara till att strunta i sånna läkare. Min BM säger att det är bättre att hänga där en gång för mycket än en gång för lite. Ta det säkra före det osäkra. Tycker nog allt du skall ta och ringa och fråga dem i alla fall och förklara allt (031-3434130). Du gör ju givetvis som du vill men jag hade definitivt åkt in för en koll!
  • Jelli

Hej på er!
    Oj va länge sen ajg kikade in här. det har uppenbarligtn varit fullt upp på hemmaplan. Läser ikapp när jag hinner! :)

Hoppas att alla mår bra. Här har vi återhämtat oss ganska bra efter förra veckans olycka. Lillans tandkött läker bra och framtänderna börjar titta ut igen, dock väldigt snett och vint. Stackarna kommer inte se klok ut om de inte rättar till sig på vägen ut. Får trösta oss med att det är mjölktänderna.

Här är foglossningen ganska vidrig emellanåt. Hela höftpartiet låser sig, speciellt på kvällarna när jag lägger mig efter en dag när jag varit igång mycket. Nästa vecka ska jag till MVC, får nog prata om det då. Tyvärr finns det inte mycket att erbjuda. Tens funkade inte så bra tyckte jag sist och det där bältet man ska ha på sig var bara stort, ivägen och klumpigt så det orkade jag aldrig spänna på mig. KOmmer att bli en lång och svettig sommar... men vad gör man inte för guldklimpen där inne? =)

• Fru R

stoltcissi: personligen hade jag nog ringt till dem i alla fall... Eller, nej jag hade nog suttit på gyn en kvart eftre en blodfläck hade visat sig men det är ju jag det.

Jelli: bra att tjejen (och du ) återhämtat er! Tänderna är ingen fara med, det kommer nya.
    Säg inte så om TENSen, jag har höga förhoppninhar för den. OCh bältet hade jag inte klarat mig utan. Tänk va olika vi är! Hahaha.

Imorgon ska jag få träffa lilla systerdottern!! Wiiii, snuffs för hela slanten!!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • stoltcissi

capa,blondie82 o fru r: de här ang sd ja e inte så duktig på veta när ja har det o inte har det .. oftast säger min kompis oj nu ser ja du har sammadragning.. o den molande värken kring livmodern e väl för de väver el nåt..rso
    ja kan ju ringa dit o fråga men eftersom ja knappt kan förklara om ja har mkt sammandragningar,el mina andra symtom. för ja känner ju bebis röra sig i magen hela tiden
    det har vart väldigt mkt hemma nu med möblera om o sonen som pottränas,har ju min son på heltid och hans pappa har han bara varannan helg.(dock hans helg nu)
    så de där med vila går ej så bra..
    fru r ja var så i början av grav att ja åkte in då ja hade ont o blödning.. nu känner jag bara att ja orkar ej stressa upp mig för nåt som kanske e vanligt.. åka dit så säger dem de e ingen fara  med dig.. o så har man väntat kanske flera timmar..

• Blondie82
    stoltcissi skrev 2011-05-14 11:35:59 följande:
    capa,blondie82 o fru r: de här ang sd ja e inte så duktig på veta när ja har det o inte har det .. oftast säger min kompis oj nu ser ja du har sammadragning.. o den molande värken kring livmodern e väl för de väver el nåt..rso
    ja kan ju ringa dit o fråga men eftersom ja knappt kan förklara om ja har mkt sammandragningar,el mina andra symtom. för ja känner ju bebis röra sig i magen hela tiden
    det har vart väldigt mkt hemma nu med möblera om o sonen som pottränas,har ju min son på heltid och hans pappa har han bara varannan helg.(dock hans helg nu)
    så de där med vila går ej så bra..
    fru r ja var så i början av grav att ja åkte in då ja hade ont o blödning.. nu känner jag bara att ja orkar ej stressa upp mig för nåt som kanske e vanligt.. åka dit så säger dem de e ingen fara  med dig.. o så har man väntat kanske flera timmar..
    Fast det är ju inte så man skall tänka utan istället vända det till: Vilken tur att det inte var något! För OM det nu skulle vara det så hade man ju ångrat sig om man inte åkt in. Men om du inte haft någon mer blödning sen den du upptäkte och det känns bättre nu är det säkert ingen fara...
  • stoltcissi
    Blondie82 skrev 2011-05-14 15:00:40 följande:
    Fast det är ju inte så man skall tänka utan istället vända det till: Vilken tur att det inte var något! För OM det nu skulle vara det så hade man ju ångrat sig om man inte åkt in. Men om du inte haft någon mer blödning sen den du upptäkte och det känns bättre nu är det säkert ingen fara...
    ja har haft bruna flyningar igår lite rött dock inget då ja torkade mig.. massa sammandragningar idag som gjort ont i vila som har hållt i sig ett bra tag..
  • Devotion

StoltCissi: åk in o kolla om du är orolig..

Måste bara fråga er som blivit kallade till föräldragruppsträffar om era träffar också är på dagtid??

Vi blev väldigt förvånade över att våra träffar är mellan 8-11 på fm tre onsdagar i rad. Vet inte riktigt hur vi ska få ihop det med jobb etc?! för det första så är det väldigt kort varsel och för det andra så måste vi ju ta ledigt/semester för att kunna gå! Är inte det lite konstigt?!

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011