• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Blondie82

Ni får ta föräldradagar om ni vill!! Gäller för båda två samtidigt. Verkar vara lite olika men många lägger nog det på kvällarna för det är ju lättre för folk att kunna då!

• stoltcissi
    Devotion skrev 2011-05-14 23:02:28 följande:
    StoltCissi: åk in o kolla om du är orolig..

Måste bara fråga er som blivit kallade till föräldragruppsträffar om era träffar också är på dagtid??

Vi blev väldigt förvånade över att våra träffar är mellan 8-11 på fm tre onsdagar i rad. Vet inte riktigt hur vi ska få ihop det med jobb etc?! för det första så är det väldigt kort varsel och för det andra så måste vi ju ta ledigt/semester för att kunna gå! Är inte det lite konstigt?!
    mm ska nog göra det--
  • Capa
    stoltcissi skrev 2011-05-14 21:48:28 följande:
    ja har haft bruna flyningar igår lite rött dock inget då ja torkade mig.. massa sammandragningar idag som gjort ont i vila som har hållt i sig ett bra tag..
    Men jisses blöder du fortfarande, nu får du ta och åka och kolla dig!! Du verkar ha alla symtomen som min bm sa att om du får ETT av dessa ska du absolut kolla upp det. Är du inte orolig?? Jag blir ju orolig för dig här...!!
    Devotion skrev 2011-05-14 23:02:28 följande:
    StoltCissi: åk in o kolla om du är orolig..

Måste bara fråga er som blivit kallade till föräldragruppsträffar om era träffar också är på dagtid??

Vi blev väldigt förvånade över att våra träffar är mellan 8-11 på fm tre onsdagar i rad. Vet inte riktigt hur vi ska få ihop det med jobb etc?! för det första så är det väldigt kort varsel och för det andra så måste vi ju ta ledigt/semester för att kunna gå! Är inte det lite konstigt?!
    Ojj, det var verkligen en konstig tid att lägga föräldraträffar på...... jag får inte gå på det då det är mitt andra barn. Men det är ju Daniels första och han hade gärna velat gå.... jag får väl ha en privatkurs här hemma då haha
    Förresten, promenerade du och killen(?) vid allum igår vid 3-tiden?? Tyckte jag körde förbi dig då du gick och sög på en glass.... eller också var det bara nån som ville se ut som dig haha Skrattande
  • lawendel

Ni som bor i Partille, är det någon som ska gå på föräldragruppen som börjar nästa tisdag?

• ciccile

Taskigt att man inte kan få gå på föräldrarträffar om det är andra barnet, speciellt om det är första för den ena... Vi ska gå första gången imorgon, ska bli spännande.

Nu är jag helt slut! Igår kväll röjde vi inne i lägenheten så nu har vi bara saker här som vi behöver eller verkligen vill ha och idag har vi röjt i källaren. Kom precis hem från soptippen där vi laste av skit från två fulla bilar. Nu känns det som om vi kommer få plats en till här och underbart att kunna gå ner i källaren och hitta det man behöver...

• Blondie82
    Capa skrev 2011-05-15 14:09:45 följande:
    Ojj, det var verkligen en konstig tid att lägga föräldraträffar på...... jag får inte gå på det då det är mitt andra barn. Men det är ju Daniels första och han hade gärna velat gå....
    Oj jag visste inte att de hade sånna regler. Är det olika för varje mvc eller gäller det generellt i helt komunen? Vet att vi har omföderskor med på våran föräldrautbildning men det kanske är för att barnmorskegruppen är privat... Men jag kan tycka att man i alla fall skall få gå om det är första barnet för pappa också. För om det hade varit din första så hade ni ju fått gått även om han hade barn sen innan. Visst att det är mamma som skall göra jobbet att föda fram barnet men man bara för det betyder det ju inte att partnern inte behöver information också. Antar att du får ha en liten kurs med honom för du vet ju vad som kan hända Flört och du vet säkert redan vilken roll du vill att han skall ha.

Har tänkte på det där, jag vet på ett ungefär hur jag ivll att Jonas skall aggera och vad jag förväntar mig av honom. Men man ver ju inte hur man själv reagerar och när man väl är där kanske man inte alls vill att han skall göra på ett visst sätt. Men det är väl sånt som löser sig när man väl är där Glad
  • stoltcissi
    Capa skrev 2011-05-15 14:09:45 följande:
    Men jisses blöder du fortfarande, nu får du ta och åka och kolla dig!! Du verkar ha alla symtomen som min bm sa att om du får ETT av dessa ska du absolut kolla upp det. Är du inte orolig?? Jag blir ju orolig för dig här...!!
    ja hade lite rött i trosan... mest e det att ja har onda sd hela tiden.. ja e orolig att tappen har öppnat sig..
    får se hur de ser ut i veckan.. annars åker jag väl in o få be dagis ha äldsta sonen där.. får helst inte ha hanpå dagis om ja e ledig o ej jobbar.. så svårt me barnvakt o så..
  • Capa
    stoltcissi skrev 2011-05-15 16:32:43 följande:
    ja hade lite rött i trosan... mest e det att ja har onda sd hela tiden.. ja e orolig att tappen har öppnat sig..
    får se hur de ser ut i veckan.. annars åker jag väl in o få be dagis ha äldsta sonen där.. får helst inte ha hanpå dagis om ja e ledig o ej jobbar.. så svårt me barnvakt o så..
    Med tanke på att det kan va början till moderkaksavlossning eller vad det heter så hade jag slängt mig ut igen med tanke på att du fortfarande blöder. Kan inte din sons pappa ställa upp och ha honom lite extra då om du åker ut?? Ta med honom annars!!
    Blondie82 skrev 2011-05-15 15:51:44 följande:
    Oj jag visste inte att de hade sånna regler. Är det olika för varje mvc eller gäller det generellt i helt komunen? Vet att vi har omföderskor med på våran föräldrautbildning men det kanske är för att barnmorskegruppen är privat... Men jag kan tycka att man i alla fall skall få gå om det är första barnet för pappa också. För om det hade varit din första så hade ni ju fått gått även om han hade barn sen innan. Visst att det är mamma som skall göra jobbet att föda fram barnet men man bara för det betyder det ju inte att partnern inte behöver information också. Antar att du får ha en liten kurs med honom för du vet ju vad som kan hända Flört och du vet säkert redan vilken roll du vill att han skall ha.

Har tänkte på det där, jag vet på ett ungefär hur jag ivll att Jonas skall aggera och vad jag förväntar mig av honom. Men man ver ju inte hur man själv reagerar och när man väl är där kanske man inte alls vill att han skall göra på ett visst sätt. Men det är väl sånt som löser sig när man väl är där Glad
    Ingen aning om det är från kommun till kommun. När jag väntade Leonora gick jag på en kurs och där satt ett par som väntade sitt tredje barn..... däremot tyckte jag inte att jag fick lära mig speciellt mycket så jag är inte så supersugen nu med att gå. Daniel har inte pushat på heller precis så jag har inte hört mig för mer men antar att dom inte kan neka en om man nu skulle vilja gå...... Ska iaf gå och titta på sjukhusgrejen så det är ju alltid nåt. Ska ni iväg på det?? 
  • stoltcissi
    Capa skrev 2011-05-15 16:49:58 följande:
    Med tanke på att det kan va början till moderkaksavlossning eller vad det heter så hade jag slängt mig ut igen med tanke på att du fortfarande blöder. Kan inte din sons pappa ställa upp och ha honom lite extra då om du åker ut?? Ta med honom annars!!
    de har ba hänt 2 ggr o sonens pappa har ju haft han i helgen ska snart hämta han.. . han o ja kommer ej så bra överens så de e om min kompis som ändå ska komma t mig sen kan åka med mig dit med sonen.. för ta med han o han e sur trött o trots då ökar bara mina sds..
    men först igår o idag som det blivit regäla onda sammandragningar
  • Fru R

Devotion: när vi gick inför Alicia så var de på eftermiddagarna. Jag förstår verkligen inte hur man kan lägga dem så tidigt på dagen. VI hade haft väldigt svårt att gå om våran var den tiden.
    Får nog hålla med Capa att man inte lärde sig något vidare mycket på den, men det var trevligt att träffa andra som skulle ha barn i samma område runt samma tid. Vi har fortfarande lite kontakt med tre av dem, om än dock lite sporadisk.

stoltcissi: Hoppas verkligen det går över eller att du får åkt in snarast och kollat dig!

Myran:  Härligt med röjning!! Alltid skönt att få göra sig av med skräp.

Själv har jag haft en väldigt bra helg!! Igår var jag nästan hela dagen hos min systerdotter. <3 Vilken liten sötnos alltså. Det är inte utan att man blir än mer sugen på att den lilla i magen ska växa till sig och komma ut. Även om jag skulle klara mig utan sömnbristen. Men men ...
    Och idag har vi varit väldigt produktiva. Äntligen(!!) har vi börjat tapetsera hallen. Är verkligen glad över att vi äntligen kommit igång. ;Min rygg är väl inte lika glad men det skiter jag i idag!

~ Alicia 26/2-08 ~
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011