• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Sippann79

Våran föräldrakurs börjar kl 15, så man får ju gå lite tidigare från jobbet. Fast det har jag inget emot, och jag kan vara flexibel med mina timmar.

Hittade en hel del på Ullared, både allmänt och till bebisen. Sen köpte vi en begagnad Emmaljunga på Blocket idag. Spjälsäng och skötbord ska vi få av sambons bror. Så från attendast  ha haft en bilbarnstol och en mössa, så har vi det mesta, och det på två dar. Känns skönt.

• Capa

Sådär, nu har vi äntligen köpt babyskyddet med, hittade en värdecheck i städmanin 20% rabatt på allt, tjohooo Perfekt ju!! Blev en svart/röd akta graco, sköööönt att ha det avklarat!! Skrattande

Sippann79 skrev 2011-05-15 18:53:17 följande:
    Våran föräldrakurs börjar kl 15, så man får ju gå lite tidigare från jobbet. Fast det har jag inget emot, och jag kan vara flexibel med mina timmar.

Hittade en hel del på Ullared, både allmänt och till bebisen. Sen köpte vi en begagnad Emmaljunga på Blocket idag. Spjälsäng och skötbord ska vi få av sambons bror. Så från attendast  ha haft en bilbarnstol och en mössa, så har vi det mesta, och det på två dar. Känns skönt.
    Ojj, det var inte dåligt med vad ni hunnit med på 2 dgr Skrattande Vad blev det för skoj på ullared då?? Känns som man jämt hittar massa superroliga fynd där ju hihi
    Fru R skrev 2011-05-15 18:41:43 följande:
    Devotion: när vi gick inför Alicia så var de på eftermiddagarna. Jag förstår verkligen inte hur man kan lägga dem så tidigt på dagen. VI hade haft väldigt svårt att gå om våran var den tiden.
    Får nog hålla med Capa att man inte lärde sig något vidare mycket på den, men det var trevligt att träffa andra som skulle ha barn i samma område runt samma tid. Vi har fortfarande lite kontakt med tre av dem, om än dock lite sporadisk.

stoltcissi: Hoppas verkligen det går över eller att du får åkt in snarast och kollat dig!

Myran:  Härligt med röjning!! Alltid skönt att få göra sig av med skräp.

Själv har jag haft en väldigt bra helg!! Igår var jag nästan hela dagen hos min systerdotter. <3 Vilken liten sötnos alltså. Det är inte utan att man blir än mer sugen på att den lilla i magen ska växa till sig och komma ut. Även om jag skulle klara mig utan sömnbristen. Men men ...
    Och idag har vi varit väldigt produktiva. Äntligen(!!) har vi börjat tapetsera hallen. Är verkligen glad över att vi äntligen kommit igång. ;Min rygg är väl inte lika glad men det skiter jag i idag!
    Åååh så mysigt att du fått gosa med systerdottern nu!! Hette hon Isabelle?? Blir så förvirrad om det var här eller på fb jag läste det haha 3 månader kvar bara sen ska vi alla få gosa med våra egna småttingar hihi
    Skööönt att ni blivit klara i hallen nu!! Men nu beordrar jag dig att vila upp dig i soffan resten av kvällen, luuugnt o skönt för ryggen nu!! Mangoraja snart?? Tungan ute
  • Jenric
    Devotion: Vi blev först kallade till föräldrakursen kl 8-10 (fyra tillfällen), men ringde och frågade om vi kunde få byta till en kvällskurs. Då fick vi kl. 16.30-19 (tre tillfällen). Startar 1 juni.

Capa: Vi tänkte åka på en sån "sjukhusträff" - Mölndal den 23 maj om jag inte minns fel. Sen kanske till Östra den 16 juni (vi har föräldrakurs den 9 juni). Får se vad vi hinner med...

Fru R: Myyysigt med din systerdotter Baby Nu är det, som Capa skrev, bara tre månader kvar tills vi får gosa med vår egna lilla bebis... Tycker att tiden har gått jättesnabbt hittills, men kanske blir det segare i sommar sedan...? När man bara går och vääääntar... Längtar just nu som en tok till semestern!!! Men bara 6-7 veckor kvar!

Capa: Skönt att ni fixat babyskyddet nu. Vi kommer nog att beställa vår barnvagn under nästa vecka eller veckan därefter. Frågan är om det skiljer sig mycket i pris från de olika butikerna...? Är tex. Babyproffsen dyrare än andra osv?

Blondie: Jag har också börjat tänka mer och mer på själva förlossningen nu. Har fortfarande positiva tankar och tänker att det kommer gå bra... får se hur det känns när det närmar sig. Som du skriver, så är det ju svårt att veta hur man reagerar när det verkligen är dags... Obestämd

Nu har vi packat 16 lådor Glad och det är nog bara ca 1/4 av vad vi har.Tänk att det ska vara så varje gång man flyttar - att man blir så förvånad över hur mycket grejer man har!!! Skrattande Hahaha...

Gonatt!
  • Blondie82
    Capa skrev 2011-05-15 16:49:58 följande:
    Ingen aning om det är från kommun till kommun. När jag väntade Leonora gick jag på en kurs och där satt ett par som väntade sitt tredje barn..... däremot tyckte jag inte att jag fick lära mig speciellt mycket så jag är inte så supersugen nu med att gå. Daniel har inte pushat på heller precis så jag har inte hört mig för mer men antar att dom inte kan neka en om man nu skulle vilja gå...... Ska iaf gå och titta på sjukhusgrejen så det är ju alltid nåt. Ska ni iväg på det?? 
    Hade först tänkt gå till östra men det fanns inga dagar vi kunde eftersom yogan krockar med den... men vår bm som också håller vår förlossningskurs på östra sa att det är samma information vi skulle få om vi gick på den. Funderade dock på att åka till mölndal, inte för informationens skull kanske men mest för att se hur det ser ut OM man skulle behöva åka dit. Hade tänkt gå den 23 men det börjar redan 17 och det är då Jonas slutar så jag antar att vi kommer gå den 30de i så fall.
    JenJen80 skrev 2011-05-15 22:39:08 följande
    Capa: Vi tänkte åka på en sån "sjukhusträff" - Mölndal den 23 maj om jag inte minns fel. Sen kanske till Östra den 16 juni (vi har föräldrakurs den 9 juni). Får se vad vi hinner med...

Blondie: Jag har också börjat tänka mer och mer på själva förlossningen nu. Har fortfarande positiva tankar och tänker att det kommer gå bra... får se hur det känns när det närmar sig. Som du skriver, så är det ju svårt att veta hur man reagerar när det verkligen är dags... Obestämd

Nu har vi packat 16 lådor Glad och det är nog bara ca 1/4 av vad vi har.Tänk att det ska vara så varje gång man flyttar - att man blir så förvånad över hur mycket grejer man har!!! Skrattande Hahaha...

Gonatt!
     (Vad tror du om den dagen istället Jenny, vet att vi pratade om den 23 först)...
    Härligt att ni fått packat så mycket! Måste kännas skönt att det snart snart är dags att flytta Glad Ja tänk vad mycket saker man har, det är helt sjukt vad man samlar på sig. Fördelen med att flytta är ju att man kan rensa en hel del!!

Jag försöker också bara ha positiva tankar om förlossningen men det är ibland som det bara slår över en att man blir nervös och idag fick jag en såndär panik-jag-vill-inte känsla Obestämd men som tur var gick den över fort. Men jag tror det är ganska normalt att man känner så till och från. Huvudsaken är nog att man går in med inställningen att det kommer göra sjukt ont men det är inget som är farligt, man kommer klara det och det man får efter värkarbetet är värt allt detta Hjärta. Men det är nog samtidigt bra att man börjar tänka på det nu för det är inte något man kan skjuta framför sig så länge till. Åh vad jag läntar tills om 3 månader när vi alla sitter där och gosar och myser med våra egna bebisar Baby
  • Jelli

Hej på er!

Nu har jag varit och fyndat på Ullared jag också. Hittade bla fårskinn till båda barnen för 250 kr/st, täcken och kuddar till bebisen, skötväska med massa bra fack för 250 kr och en jädrans massa leksaker till storasyster =) Handlar alltid mer än man behöver när man är där men det är ju så mycket billigare!

Vi har nog allt klart nu inför bebisen. Jag ska köpa ett "inlägg" till den bärselen jag har som behövs för nyfödda, det är nog allt. Vagnen kom hem för ett tag sedan och vi är jättenöjda med den än så länge (bara provkört inne) och bäst av allt var nog priset, över 2000 billigare inkl frakt än om vi skulle köpt den på Babyproffsen så mitt tips till alla som ska köpa barnvagn är att kolla på nätet! Man vill alltid klämma och känna och provköra men när man gjort det kan man gå hem i lugn och ro och kolla om nån nätbutik har samma vagn fast billigare.

Gravidförsäkring är också fixad, det blev TryggHansas betalförsäkring för 1050 kr. Vi hade en kvinna hemma som gick igenom och jämförde olika försäkringar och den kändes bäst för oss. Vi passade också på att skaffa oss person- och livförsäkringar så nu är hela hushållet försäkrade upp över öronen. :)

• L86

Hej på er alla!

Min mamma har varit på besök i helgen, så jag har därför inte hunnit vara här inne så mycket. Massor att läsa ikapp med andra ord! Glad

Läste att någon skrev om föräldrautbildningen på östra/mölndal. Jag och R kommer att gå den 9/6 på Östra. Läste också att ni pratat lite om bärselar... Här behöver jag hjälp! Vi vill ha en sele som man kan använda redan från att barnet är nyfödd, någon med tips? Funderar på att köpa en begagnad på blocket.

Idag säger jag även hej till vecka 29 och ikväll börjar vår föräldragrupp på MVC, spännande! Vi lyckades få plats i en kvällsgrupp, kl 17-19.

Hoppas alla får en bra vecka!

• Blondie82
    L86 skrev 2011-05-16 09:34:03 följande:
    Idag säger jag även hej till vecka 29 och ikväll börjar vår föräldragrupp på MVC, spännande! Vi lyckades få plats i en kvällsgrupp, kl 17-19.

Hoppas alla får en bra vecka!
    Visst är det härligt när man kan beta av ännu en vecka! Jag poängterade till Jonas att det är 13 veckor kvar till BF varpå han sa "det är ju jättesnart"... genast kände jag mig väldigt nervös och pirrig, dock på ett bra sätt men ändå Glad Tänk snart har vi verkligen våra bebisar i famnen istället för i magen Hjärta!!!
  • Devotion

Vi tänkte gå till östra den 9 juni och till Mölndal den 13e. Kan vara kul att jämföra lite också!

• Jenric
    Jelli skrev 2011-05-16 08:26:31 följande:
    Hej på er!

Nu har jag varit och fyndat på Ullared jag också. Hittade bla fårskinn till båda barnen för 250 kr/st, täcken och kuddar till bebisen, skötväska med massa bra fack för 250 kr och en jädrans massa leksaker till storasyster =) Handlar alltid mer än man behöver när man är där men det är ju så mycket billigare!

Vi har nog allt klart nu inför bebisen. Jag ska köpa ett "inlägg" till den bärselen jag har som behövs för nyfödda, det är nog allt. Vagnen kom hem för ett tag sedan och vi är jättenöjda med den än så länge (bara provkört inne) och bäst av allt var nog priset, över 2000 billigare inkl frakt än om vi skulle köpt den på Babyproffsen så mitt tips till alla som ska köpa barnvagn är att kolla på nätet! Man vill alltid klämma och känna och provköra men när man gjort det kan man gå hem i lugn och ro och kolla om nån nätbutik har samma vagn fast billigare.

Gravidförsäkring är också fixad, det blev TryggHansas betalförsäkring för 1050 kr. Vi hade en kvinna hemma som gick igenom och jämförde olika försäkringar och den kändes bäst för oss. Vi passade också på att skaffa oss person- och livförsäkringar så nu är hela hushållet försäkrade upp över öronen. :)
    Det var bra pris på fårskinnen.. vi ska också köpa ett sådant. Har ännu aldrig(!) varit i Ullared, men det kanske blir en tur i sommar...!

I vilken nätbutik köpte ni barnvagnen? Vi vet vilken vi vill ha, men inte var vi ska köpa den... Obestämd

Vi har också skaffat TryggHansas betalförsäkring. Den kändes bäst för oss. Sedan har vi vår hemförsäkring där också. Kommer nog flytta över våra olycksfallsförsäkringar dit så småningom... så har man allt på ett ställe.
  • Jenric
    Blondie82 skrev 2011-05-15 23:46:56 följande:
    Hade först tänkt gå till östra men det fanns inga dagar vi kunde eftersom yogan krockar med den... men vår bm som också håller vår förlossningskurs på östra sa att det är samma information vi skulle få om vi gick på den. Funderade dock på att åka till mölndal, inte för informationens skull kanske men mest för att se hur det ser ut OM man skulle behöva åka dit. Hade tänkt gå den 23 men det börjar redan 17 och det är då Jonas slutar så jag antar att vi kommer gå den 30de i så fall.
    JenJen80 skrev 2011-05-15 22:39:08 följande

Gonatt!
     (Vad tror du om den dagen istället Jenny, vet att vi pratade om den 23 först)...
    Härligt att ni fått packat så mycket! Måste kännas skönt att det snart snart är dags att flytta Glad Ja tänk vad mycket saker man har, det är helt sjukt vad man samlar på sig. Fördelen med att flytta är ju att man kan rensa en hel del!!

Jag försöker också bara ha positiva tankar om förlossningen men det är ibland som det bara slår över en att man blir nervös och idag fick jag en såndär panik-jag-vill-inte känsla Obestämd men som tur var gick den över fort. Men jag tror det är ganska normalt att man känner så till och från. Huvudsaken är nog att man går in med inställningen att det kommer göra sjukt ont men det är inget som är farligt, man kommer klara det och det man får efter värkarbetet är värt allt detta Hjärta. Men det är nog samtidigt bra att man börjar tänka på det nu för det är inte något man kan skjuta framför sig så länge till. Åh vad jag läntar tills om 3 månader när vi alla sitter där och gosar och myser med våra egna bebisar Baby
    Den 30 funkar inte så bra för oss... dels har vi inbokat besök hos BM på eftermiddagen och sedan har vi nog att plocka med efter flytten Glad Så det kommer nog att stå emellan att åka till Mölndal den 23 maj eller Östra den 16 juni... får se hur vi kan planera in det bäst!
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011