• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Devotion

Capa: vad skönt att operationen gick bra! Härligt att hon är en kämpe! Sådant är viktigt när man blir sjuk. Så länge hon själv inte ger upp så kommer hon säkert återhämta sig snabbt!

Jenjen: lycka till med flytten! Vad skönt att det snart är dags. Tänk vad fort tiden går ändå!

Jag har haft fullt upp i helgen! Sambon firade ettårsjubileum med sitt företag så de hade öppet hus i butiken igår! idag har jag varit igång i stallet och i trädgården sen kl 9 i morse så jag är rätt mör nu! Ska bli gott med lite kinamat som Kalle är o hämtar just nu...

Synd att helgerna går så snabbt... Men nu är det bara sex veckor kvar på jobbet för min del!! känns lite overkligt!

• Fru R
    Capa skrev 2011-05-22 08:46:08 följande:
    Tusen tack för allt er stöd!! Det värmer som sagt mer än ni kan ana!! {#emotions_dlg.flower}
    Farmor fick akutopereras men blev såååå glad när vi kom ner, hon ligger fortfarande inlagd men är verkligen på bättringsvägen...... Jag håller tummarna att det fortsätter så nu men hon är allt en liten kämpe farmor Glad

Hoppas ni alla haft/har en toppenhelg!! Solig
    Va skönt att hon verkar bättre!! Det betyder nog väldigt mycket att ni kom. Hon verkar vara en kämpe!!

Jenjen: Va tiden går fort!! Är det redan dags för flytt i helgen alltså!? Gisses va tiden går fort, ett ögonblick till bara så är våra små här också.
    Bra deal att låta honom ta köket!!

Devotion: Kul att hålla igång så! Då blir man verkligen värd en vila och något gott sedan.
    Vi har här hemma fortsatt med tapetsering av hallen. Fy fasen va den är stor och knixig att tapetsera med massor av dörrar och svängar. Men snart så....

Är såååå sugen på något surt idag, men vädret är ju inte direkt inbjudande till att gå ut. Får se om jag skickar Andreas?!?!
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Capa
    Devotion skrev 2011-05-22 16:48:04 följande:
    Capa: vad skönt att operationen gick bra! Härligt att hon är en kämpe! Sådant är viktigt när man blir sjuk. Så länge hon själv inte ger upp så kommer hon säkert återhämta sig snabbt!

Jenjen: lycka till med flytten! Vad skönt att det snart är dags. Tänk vad fort tiden går ändå!

Jag har haft fullt upp i helgen! Sambon firade ettårsjubileum med sitt företag så de hade öppet hus i butiken igår! idag har jag varit igång i stallet och i trädgården sen kl 9 i morse så jag är rätt mör nu! Ska bli gott med lite kinamat som Kalle är o hämtar just nu...

Synd att helgerna går så snabbt... Men nu är det bara sex veckor kvar på jobbet för min del!! känns lite overkligt!
    Åååh så gott med kinamat!! Var köper ni det nånstans?? Jag har inte hittat nåt bra ställe i närheten av oss nämligen och vi bor väl relativt nära varandra ändå Tungan ute Jag har också 6 veckor kvar på jobb, räknade ut det innan och snacka om att man läääängtar!! Hoppas på att få tillbaka lite energi så man kan ut och röra på sig mer sen när man är ledig. Nu känns det som man inte får nåt gjort på helgerna mer än att sova och äta haha
    Fru R skrev 2011-05-22 17:14:43 följande:
    Va skönt att hon verkar bättre!! Det betyder nog väldigt mycket att ni kom. Hon verkar vara en kämpe!!

Jenjen: Va tiden går fort!! Är det redan dags för flytt i helgen alltså!? Gisses va tiden går fort, ett ögonblick till bara så är våra små här också.
    Bra deal att låta honom ta köket!!

Devotion: Kul att hålla igång så! Då blir man verkligen värd en vila och något gott sedan.
    Vi har här hemma fortsatt med tapetsering av hallen. Fy fasen va den är stor och knixig att tapetsera med massor av dörrar och svängar. Men snart så....

Är såååå sugen på något surt idag, men vädret är ju inte direkt inbjudande till att gå ut. Får se om jag skickar Andreas?!?!
    Ska jag ta och skicka över Daniel för att hjälpa er?? Han är målare så jag behöver inte lyfta ett finger när det ska fixas här haha Vi var och tittade på tapeter igår till bebisrummet, det blir ännu en hemläxa för honom Tungan ute
    Jenric skrev 2011-05-22 12:10:30 följande:
    I helgen har jag träffat en av mina bästa vänner från mina "hemtrakter" som var beräknad till i fredags... inget har hänt än... som tur är har hon saker att sysselsätta sig med, då de håller på att renovera huset :) Är nog jobbigt att bara gå och vänta, vänta och vänta sådär på slutet. Kan ju ta några veckor till innan bebisen tittar ut! Men magen är stoooor nu! Gravid

Här hemma går jag nu och packar en låda, pustar lite, packar en låda till, pustar lite... Glad och Eric städar äckliga köksfläkten.... På lördag går stora flyttlasset. Vi ska också försöka komma ut och övningsköra lite idag - på tisdag är det uppkörning för Eric!!! Förhoppningsvis får vi inte mer punkteringar nu... på däckverkstan sa det att hålet i däcket inte gick att laga, så vi fick köpa nytt - och att det såg ut som om någon punkterat däcket med något vasst... inte kul. Vet ju inte om det är någon unge som haft tråkigt eller om det är samma gäng som misshandlade Eric som försöker göra livet sur för oss... Skrikandes Ja, ja... några dagar kvar här bara.
    Kuuuul att ni flyttar snart!! Skumt med däcket...... men kan det inte va så att ni bara kört på nåt vasst då?? Låter lite sådär att det gänget skulle skära i ert däck för att jävlas..... men även OM det skulle va det så flyttar ni snart och slipper idioterna hoppas jag!!
    stoltcissi skrev 2011-05-22 08:59:09 följande:
    så härligt o höra att hon är på bättringsvägen

nja toppen o toppenhelg.. ja fått ont i halsen e förkyld.. sonen e förkyld o hostig..
    allmänt trött  o nere:(
    hur e de me dig o magen?
    Uff.... inget kul alls med förkylningar ju!! Här är man bara trött och seg som vanligt. Förvärkar till och från, inga små sd längre utan riktiga förvärkar igår, jisses alltså. Denna ungen lär komma tidigare om han inte bara retas och man ska gå såhär tills man istället blir igångsatt 3 veckor efter BF hahaha
    Hur har du det med dina värkar??
  • Fru R

Capa: varför sa du inte det innan!?!? Min rygg är helt slut nu för A är ju förkyld = döende så jag har tapetserat själv idag.... *mutter mutter*

~ Alicia 26/2-08 ~
  • stoltcissi
    Capa skrev 2011-05-22 18:23:25 följande:
    Uff.... inget kul alls med förkylningar ju!! Här är man bara trött och seg som vanligt. Förvärkar till och från, inga små sd längre utan riktiga förvärkar igår, jisses alltså. Denna ungen lär komma tidigare om han inte bara retas och man ska gå såhär tills man istället blir igångsatt 3 veckor efter BF hahaha
    Hur har du det med dina värkar??
    ja har en hel del förvärkar ja med precis som dig..  o sonen e mer envis than ever.. o mina hormoner ba skenar iväg.. spec när ja e förkyld.. att vila e helt hopplöst dock ny vecka då sonen e på dagis 9-14 så ska sova äta o sova då...
    de på östra sa ju på rul att du födde ju för tidigt första ggn så de e med största sannolikhet du gör de nu med..
    o min emmaljunga vagn har stått ett tag hos min kompis sen ja försökte sälja den på loppis .. o nu e de punka på däcken..dock e de såna däck man pumpar me cykelpump.. fastb ej säkert de e vanlig punka utan kanske sabotage sönder punka.. då blir de dyrt me nya däck.. kan ja lika väl köpa ny vagn isf...hoppas ja slipper köpa nya däck o absolut ny vagn.. ingen kostnad ja vill tänka på..
  • Capa
    stoltcissi skrev 2011-05-22 19:26:15 följande:
    ja har en hel del förvärkar ja med precis som dig..  o sonen e mer envis than ever.. o mina hormoner ba skenar iväg.. spec när ja e förkyld.. att vila e helt hopplöst dock ny vecka då sonen e på dagis 9-14 så ska sova äta o sova då...
    de på östra sa ju på rul att du födde ju för tidigt första ggn så de e med största sannolikhet du gör de nu med..
    o min emmaljunga vagn har stått ett tag hos min kompis sen ja försökte sälja den på loppis .. o nu e de punka på däcken..dock e de såna däck man pumpar me cykelpump.. fastb ej säkert de e vanlig punka utan kanske sabotage sönder punka.. då blir de dyrt me nya däck.. kan ja lika väl köpa ny vagn isf...hoppas ja slipper köpa nya däck o absolut ny vagn.. ingen kostnad ja vill tänka på..
    Ojdå, hur prematur var sonen??
    Jisses nä det är verkligen inte billigt med vagn!! Men kolla blocket annars, vi köpte vår billigt där, kanske finns det bara begagnade däck att köpa??
  • TantKerstin
    Capa skrev 2011-05-22 08:46:08 följande:
    Tusen tack för allt er stöd!! Det värmer som sagt mer än ni kan ana!! {#emotions_dlg.flower}
    Farmor fick akutopereras men blev såååå glad när vi kom ner, hon ligger fortfarande inlagd men är verkligen på bättringsvägen...... Jag håller tummarna att det fortsätter så nu men hon är allt en liten kämpe farmor Glad

Hoppas ni alla haft/har en toppenhelg!! Solig
    Vad härligt att allt gick bra! Man ska verkligen inte underskatta små tanter, dom är så starka och envisa så det är helt otroligt Hoppas att det fortsätter bli bättre

Fru R: Mmm...surt låter gott Själv är jag lite sugen på nutella med messmör och skivad banan, vet inte hur reaktionen kommer bli bara, känns som om jag är den enda som tycker det låter gott?

Jenjen: Redan på lördag? Tiden går verkligen fort! Skönt o få bo in sig några månader innan bebisen kommer också, och lära känna området lite o så. Har han fått någon tid för uppkörning än?

Ingen som var och sprang minivarvet idag?
  • Fru R

stoltcissi: Jobbigt med sånna sd! Ta det försiktigt.
    Ang däcken så kanske det räcker att byta slangen. De är inte så dyra för jag fick också byta på vagnen, har också de som man måste pumpa. De kostade kanske 100 kr st istället för 10 000 för en ny vagn. Kan vara en sak att kolla upp i alla fall.

TantKerstin: Blev tyvärr inget surt förutom en omogen mango. Och, hör och häpna, Nutella!
    Det var det jag hittade i skafferiet när jag gjorde en rätt så ordentlig räd.

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Devotion

Capa: vi köpte kinamat i Mölndal igår! Men när jag bodde i Partille handlade vi alltid kinamat på kyrktorget! Inte så trevligt att äta där kanske men de har bra mat om man vill hämta med sig hem!

• Liisaan
    stoltcissi skrev 2011-05-22 19:26:15 följande:
    Ett tips är att kolla i en cykelaffär, sambons moster köpte ett nytt där till sin Emmaljunga. Dom beställer ju in åt dig. Vet dock inte priset men det kan man ju fråga om innan :)
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011