• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • stoltcissi
    Capa skrev 2011-05-17 16:50:50 följande:
    Stoltcissi, phuuu jag har oroat mig för dig! Så bra att du åkte in!! Se nu till att viiiiila!! Hur löste det sig med sonen??
    ahh förstår det.. ej haft data el nåt me mig så ej kunnat uppdatera er alla... o ja de var bra ja kollade upp mig.. tänk om ja fortsatt jobba o så har ja jobbförbud egentligen..
    jo de blev en kompis passade han hemma hos mig o lämnade han på dagis o häntade han..
    de som e skönt e att nu när ja e sjukskriven får ja ha sonen på dagis 9-14 dagligen o de tänker ja ha o bara vila vila o äta.
  • lawendel
    Blondie82 skrev 2011-05-17 10:18:37 följande:
    Jag fikar gärna på torsdag! Yogan slutar vid 19. Vad säger ni andra tjejer? 
    Jag hänger gärna på efter er yoga!
  • Fru R

stoltcissi: huga, vilken tur att du åkte in! Vila nu ordentligt. Själv får jag ha dottern på dagis heltid, även om jag blir sjukskriven på heltid.

Annars var jag hos läkaren idag. Hon ville sjukskriva mig heltid, men jag gick ändå med på 50%. Det var nog dags. Hon skrattade åt situationen för hon sa att oftast får hon övertyga folk att ta en lägre grad sjukskrivning medan mig försökte hon övertala till mer....
    Men vad ska jag göra hemma hela dagarna om jag ändå ska upp för att lämna Alicia? Nej, vill försöka få några veckor med min ersättare som inte kommer än på några veckor.... Framförhållning, nej!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Capa
    stoltcissi skrev 2011-05-17 16:56:57 följande:
    ahh förstår det.. ej haft data el nåt me mig så ej kunnat uppdatera er alla... o ja de var bra ja kollade upp mig.. tänk om ja fortsatt jobba o så har ja jobbförbud egentligen..
    jo de blev en kompis passade han hemma hos mig o lämnade han på dagis o häntade han..
    de som e skönt e att nu när ja e sjukskriven får ja ha sonen på dagis 9-14 dagligen o de tänker ja ha o bara vila vila o äta.
    Oj vilken tur att du har en så bra kompis!! Har du ingen familj i göteborg som ställer upp annars?? Låter verkligen som du har det tufft Rynkar på näsan
    Fru R skrev 2011-05-17 19:08:19 följande:
    stoltcissi: huga, vilken tur att du åkte in! Vila nu ordentligt. Själv får jag ha dottern på dagis heltid, även om jag blir sjukskriven på heltid.

Annars var jag hos läkaren idag. Hon ville sjukskriva mig heltid, men jag gick ändå med på 50%. Det var nog dags. Hon skrattade åt situationen för hon sa att oftast får hon övertyga folk att ta en lägre grad sjukskrivning medan mig försökte hon övertala till mer....
    Men vad ska jag göra hemma hela dagarna om jag ändå ska upp för att lämna Alicia? Nej, vill försöka få några veckor med min ersättare som inte kommer än på några veckor.... Framförhållning, nej!
    Hahaha, låter som jag ju!! Bm tyckte jag skulle börja med att sjukskriva mig iaf en vecka nu när jag har sd för att se om det hjälper, men jag svarade att jag har inte tid med sånt nu. Snart semester ändå ju sen mammaledighet Flört Göööött ska det bli!! Räknar redan ner hahaha
  • lillahumla84

Stoltcicci: Verkligen tur du fick kollat upp dig. Ta de lugnt nu. Vart var de du bode nu igen? Va de på hisingen? Minnet är bra men kort Flört

Fru R / Capa: Nej de kan inte va kul att va hemma så på heltid. Men som du säger Capa att de är ju snart semester och sedan mammaledigt Glad

Har själv fått en massa sammandragningar nu de dom två senaste veckorna. Va hos BM och hon ville att jag skulle kolla upp det där så jag ska till läkaren på måndag för att kolla upp de där. Är inte så orolig av mig men hoppas ju på att få jobba på de lilla jag har kvar fram till midsommar, sedan är det ju semester.

Idag fundera jag på att åka en sväng till stan för att se om jag inte kan hitta ett skötbord och kanske få med mig den där gratis startboxen jag har att hämta ut. Hoppas alla får en kanon bra dag {#emotions_dlg.flower}

• stoltcissi

japp ska vila nu ordentligt.. asså heltid? lyx.. ja får iaf har 9-14 varje dag o de e grymt härligt o få ha det igen.. dock e det en del ja måste kontakta ang min sjuksrivning.. mitt jobb som knappt ej ger mig jobbtider.. o säga ang min sjukskrivning.. kolla om ja har rätt t havandeskapspeng.. m.m
    papperssverige
    Capa skrev 2011-05-17 20:06:19 följande:
    Oj vilken tur att du har en så bra kompis!! Har du ingen familj i göteborg som ställer upp annars?? Låter verkligen som du har det tufft Rynkar på näsan

Hahaha, låter som jag ju!! Bm tyckte jag skulle börja med att sjukskriva mig iaf en vecka nu när jag har sd för att se om det hjälper, men jag svarade att jag har inte tid med sånt nu. Snart semester ändå ju sen mammaledighet Flört Göööött ska det bli!! Räknar redan ner hahaha
    jo har en mamma som ja ej skulle vilja lämna sonen till då hon e rätt sträng plus att hon o ja e ovänner sen ett bra tag.. hon e duktig på trycka ner mig..
    min pappa har ja max träffat 2 ggr förra året då han o ja ej haft kontakt sen ja var 18 ... o ja tog upp kontakten igen men då setts 2 ggr.. men han e värre än min mamma.. o höga krav på mig m.m
    japp man kan ej säga ja har de lätt men ja kämpar på:)
    lillahumla84 skrev 2011-05-18 08:14:26 följande:
    Stoltcicci: Verkligen tur du fick kollat upp dig. Ta de lugnt nu. Vart var de du bode nu igen? Va de på hisingen? Minnet är bra men kort Flört
    ahh de var en himla tur faktiskt.. ditt minne stämmer alldeles utmärkt ja bor på hisingen hehe du med?ahh ska verkligen njuta av ha sonen på dagis de timmarna ja får ha han där.. märker ju ja har en jkla massa förvärkar när sonen e hemma o bråkar me en..
  • Capa
    TantKerstin skrev 2011-05-16 22:38:45 följande:
    Liisan: På mig hittar de ljuden ganska snabbt, men jag har samma problem som lawendel, dvs bebisen sticker iväg. Men sist var den lugn, låg och hade det mysigt ovanpå sin favoritplats som råkar vara min blåsa

Capa: Nu går det undan rejält! Tycker du också att det går fortare den här gången än första?

Stoltcissi: Hur går det för dig?

Jelli: Det låter ju som en jättebra sele, den ska jag verkligen kasta ett extra öga på!
    Haha, joootack jag tycker det går alldeles för snabbt nu haha Första barnet segade sig fram, nu hinner man knappt blinka förrän man är inne i en ny vecka. Men blir väl så när man redan har en liten att ta hand om, mindre tid att tänka och känna efter haha
    lillahumla84 skrev 2011-05-18 08:14:26 följande:

Fru R / Capa: Nej de kan inte va kul att va hemma så på heltid. Men som du säger Capa att de är ju snart semester och sedan mammaledigt Glad

Har själv fått en massa sammandragningar nu de dom två senaste veckorna. Va hos BM och hon ville att jag skulle kolla upp det där så jag ska till läkaren på måndag för att kolla upp de där. Är inte så orolig av mig men hoppas ju på att få jobba på de lilla jag har kvar fram till midsommar, sedan är det ju semester.

Idag fundera jag på att åka en sväng till stan för att se om jag inte kan hitta ett skötbord och kanske få med mig den där gratis startboxen jag har att hämta ut. Hoppas alla får en kanon bra dag {#emotions_dlg.flower}
    Skötbord måste inhandlas här med.... hittade du nåt skoj??
    Jag stirrar också blint på midsommar sen är man ledig, ska bli vääääldans skönt!! Många goa fikor i sommarvärmen bland oss höggravida lediga.....Tungan ute
    stoltcissi skrev 2011-05-18 09:23:43 följande:
    Capa skrev 2011-05-17 20:06:19 följande:

jo har en mamma som ja ej skulle vilja lämna sonen till då hon e rätt sträng plus att hon o ja e ovänner sen ett bra tag.. hon e duktig på trycka ner mig..
    min pappa har ja max träffat 2 ggr förra året då han o ja ej haft kontakt sen ja var 18 ... o ja tog upp kontakten igen men då setts 2 ggr.. men han e värre än min mamma.. o höga krav på mig m.m
    japp man kan ej säga ja har de lätt men ja kämpar på:)
    Ajdå, låter verkligen tufft, tur du har en så fin kompis som hjälper till med sonen!! Jag och min dotters pappa har inte heller bästa förhållandet så förstår dig när du säger att du inte gärna vill fråga honom om hjälp. 
    Hur är dina sd nu då, tycker du det känns bättre när du är hemma och tar det lugnt?? 
  • stoltcissi
    Capa skrev 2011-05-18 09:54:40 följande:
     så fin kompis som hjälper till med sonen!! Jag och min dotters pappa har inte heller bästa förhållandet så förstår dig när du säger att du inte gärna vill fråga honom om hjälp. 
    Hur är dina sd nu då, tycker du det känns bättre när du är hemma och tar det lugnt?? 
    ahh hon e en av de bästa ja har.. har 2 st bra vänner o hon e en av dem..
    nej känner igen mig med sonens pappa åxå som han hade tydligen sagt t min kompis när hon hade hämtat min son efter pappans helg så sa han:får  väl ta han då om de behövs.. helst inte.. wtf o så t mig klagar han på hur fort helgerna går..ehm går ej ihop.. 
    nja igår var sd/förvärkarna som doktorn kallar de inte roliga alls.. sonen skulle verkligen testa mitt tålamod.. men ja blir ju jkla orolig för varje gång de kommer gör de ont.. dock kommer de ej tätt som då ja  va inlagd..
    skönt e att få veta att ja kan ringa östra direkt om de blir förändringar o värre för mig
    hur mår du då?
  • Fru R

Fika efter yoga torsdag 19e.

lawendel
    Blondie
    Fru R

~ Alicia 26/2-08 ~
  • stoltcissi
    Blondie82 skrev 2011-05-17 09:15:06 följande:
    Klagoinlägg!! Ni som inte orkar läsa kan hoppa över detta inlägg Flört Åh jag blir galen! Måste bara få klaga av mig lite!! Nu 1,5 månad sedan jag belv sjukskriven har jag ännu inte fått något beslut i varken föräldra penning eller sjukpenning. Och var ligger felet?? Ja man tror ju att det skall vara hos försäkringskassan men förvånande så är det INTE det utan det ligger hos arbetsgivaren. Suck jag fullkomligt avskyr hur min arbetsgivare har hand om saker. Det tog dem 1 månad att sjukanmäla mig till FK och sen tog det 1,5 månader för dem att lämna uppgifter om SGI till föräldrapenningen och nu har FK försökt ringa upp dem för att kontrollera att uppgifterna verkligen stämmer (rutin grej dom gör) och vad svarar då min puckade arbetsgivare?? Jo att de inte kan lämna ut några uppgifter per telefon så FK måste skicka en förfrågan via brev till dem... Vad betyder detta nu då? Att det skall ta ytterligare 1,5 månader innan de lämnar uppgifterna? Har jag tur så får jag väl några pengar innan bebisen kommer. Jäkla tur man har sparade pengar annars hade man ju varit helt körd med tanke på att vi skulle leva på min inkoms nu maj-aug. Jag hade redan innan dessa problem bestämt att jag skulle försäka byta arbete efter föräldraledigheten och jag har inte ångrat mig nu heller Flört.

Antar att jag får räkna med lite extra SD idag Rynkar på näsan svårt att inte jaga upp sig när något sånt här händer.

Sådär nu är jag klar Skrattande kanske inte hjälpte så jättemycket men det lättar alltid att få klaga av sig lite Flört
    shit de där me  dina arbetsgivare låter ej kul.. då kommer de säkert strula för mig med.. tog 3 veckor för mig att få arbetsintyg.. kan ba ana om när ja ska säga ang sjukintyg o allt.. dock e ja ej heltidanställd utan timanställd
    allt krångel me papper  o sånt  stressar ju sönder en.. sånt ska inte nån behöva ha de.. vi har andra saker o tänka på..
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011