• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • stoltcissi

bmbesök idag för mig kl 11.. ska kolla läget med henne.. är ändå v30 el snarare 29+2 o ja vet ej varför men ja som födde för tidigt me första sonen o kommer få tidigt igen,har en magkänsla att ja ej kommer gå fullt ut..

• Blondie82

28+0 idag!! Och tydligen så har man då gått över en väldigt kritisk punkt i graviditeten sa min läkare Solig

Var på bio igår. Vi såg Pirates 4. Väldigt mysigt att gå på bio och bara kunna sitta och mysa i mörkret, tanken slog mig att man får njuta av dessa stunder nu innan bebisen kommer Glad men sen kommer vi få mysa på ett helt nytt sätt och som man längtar Skrattande. Tror dock inte bebisen tyckte det var lite roligt att gå på bio med alla höga ljud för det sprattlades väldigt mycket och hårt, fick nästan sätta mig dubbelvikt ett par gånger när den fick in en riktigt klockspark på något organ eller ligament, för att inte tala om sparkarna neråt på blåsan Flört.

Men oj oj oj vad benen var svullna efteråt. Fötterna hade täckt mer än hela tygskorna och det var nästan svårt att få av dem... Idag blir det en sväng på stan och sen blir det lyxen att få lite pedikyr och bäst av allt: fotmassage!! Gud vad skönt det skall bli Solig. Hoppas även på att mina stödstrumpor kommer med posten idag. Att bara ha ett par verkar inte räcka långt.

• stoltcissi
    Blondie82 skrev 2011-05-25 10:25:05 följande:
    28+0 idag!! Och tydligen så har man då gått över en väldigt kritisk punkt i graviditeten sa min läkare Solig

Var på bio igår. Vi såg Pirates 4. Väldigt mysigt att gå på bio och bara kunna sitta och mysa i mörkret, tanken slog mig att man får njuta av dessa stunder nu innan bebisen kommer Glad men sen kommer vi få mysa på ett helt nytt sätt och som man längtar Skrattande. Tror dock inte bebisen tyckte det var lite roligt att gå på bio med alla höga ljud för det sprattlades väldigt mycket och hårt, fick nästan sätta mig dubbelvikt ett par gånger när den fick in en riktigt klockspark på något organ eller ligament, för att inte tala om sparkarna neråt på blåsan Flört.

Men oj oj oj vad benen var svullna efteråt. Fötterna hade täckt mer än hela tygskorna och det var nästan svårt att få av dem... Idag blir det en sväng på stan och sen blir det lyxen att få lite pedikyr och bäst av allt: fotmassage!! Gud vad skönt det skall bli Solig. Hoppas även på att mina stödstrumpor kommer med posten idag. Att bara ha ett par verkar inte räcka långt.
    var åxå på bio för ett tag sen såg dock insidious.. skräckfilm.. inte bra fick ju sd efter sd.. då ja blev livrädd stup i kvarten..
  • stoltcissi

hej tjejer ni mminns ju ja va inlagd på östra?? iaf e de vanligt man får blödningar? nån mer än jag som har fått det? ja fick de sist den 12e o blev inlagd sen den 17e pga sd... men nu e det dags igen..
    haft smärta under natten kring magen o nu när ja vakna gick på toa hade ja blödning o röda klumpar när ja torkade mig.. har smärta kring livmodern o magen... men ändå känt av lillen lite igår o lite idag.. dock ovanligt lite
    ska ja ringa min bm så ja får kolla mig så de sen får skicka mig vidare isf?
    el ska ja ringa östra igen?

• Fru R
    stoltcissi skrev 2011-05-26 08:23:57 följande:
    hej tjejer ni mminns ju ja va inlagd på östra?? iaf e de vanligt man får blödningar? nån mer än jag som har fått det? ja fick de sist den 12e o blev inlagd sen den 17e pga sd... men nu e det dags igen..
    haft smärta under natten kring magen o nu när ja vakna gick på toa hade ja blödning o röda klumpar när ja torkade mig.. har smärta kring livmodern o magen... men ändå känt av lillen lite igår o lite idag.. dock ovanligt lite
    Jag hade blödningar fram till v 20 ungefär, men inga klumpar eller rikliga mängder och ändå var jag varje gång och kollade upp det. Personligen hade jag ringt in och pratat med dem och bett om en koll. Speciellt om du har ont också!

Blondie: va kul med bio! Men jag kan tänka mig att det kanske inte är så himla bekvämt...  Lyx med fotvård också! Måste komma ihåg att jag också ska beställa en tid. Hmmm, ska vi gissa på att jag har glömt av det om si så där fem minuter!?!?

Måste bara få gnälla av mig lite... Hade så fruktansvärt ont igår eftermiddag och kväll. Kunde inte ens vända mig i soffan utan att börja gråta. Börjar bli riktigt tungt vissa dagar...
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Capa

Nu upprepar jag mig för er jag har på facebook haha
    Men ni andra, jag har lagt upp bilderna från ultraljudet igår!! Solig
    Fortfarande en solklar liten pojke som nu vägde 1134 gram och beräknas väga 3,5 kg vid förlossningen, ändå låg han på -8% än vad normalvikten är i min vecka..... vet inte hur hon fick det att gå ihop...
    Men allt var bra iaf, inga synliga "fel" på bebisen. Han låg och lekte med fötterna över huvudet och drog navelsträngen fram och tillbaka. Svalde lite vatten och sträckte på huvudet haha En kopia av sin pappa, så sööööt, längtar mig tokig efter honom nu Baby

• Capa
    Nej, du åker till östra nu på direkten!! Det kan vara moderkakan som lossnat lite och då anses det AKUT tillstånd både för dig och bebisen!!
  • L86
    RING ÖSTRA!!
  • L86
    Capa skrev 2011-05-26 10:01:43 följande:
    Nu upprepar jag mig för er jag har på facebook haha
    Men ni andra, jag har lagt upp bilderna från ultraljudet igår!! Solig
    Fortfarande en solklar liten pojke som nu vägde 1134 gram och beräknas väga 3,5 kg vid förlossningen, ändå låg han på -8% än vad normalvikten är i min vecka..... vet inte hur hon fick det att gå ihop...
    Men allt var bra iaf, inga synliga "fel" på bebisen. Han låg och lekte med fötterna över huvudet och drog navelsträngen fram och tillbaka. Svalde lite vatten och sträckte på huvudet haha En kopia av sin pappa, så sööööt, längtar mig tokig efter honom nu Baby
    Åh så mysigt! HjärtaGrattis till ett lyckat UL! Förstår att ni längtar ännu mera nu! Blev det någon ändring gällande BF-datumet?
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011