• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Capa
    Devotion skrev 2011-05-23 15:17:19 följande:
    Capa: piccolo pub har kinamat!
    Thank yoooou!! Tungan ute
    emelielj skrev 2011-05-23 14:30:49 följande:
    Kul med 3D/4D! Det vill jag också göra :P

På TUL i vecka 29 sa hon att min bebis vägde 1705, vilket är 17% över medelvikten för den veckan.
    Lite panik har jag nu för att trycka ut en megabebis!
    VA, får du ett TUL!! Så orättvist!! Det får inte jag ju, detta gör vi privat på Emmakliniken men tror dom räknar ut där med hur stor bebisen beräknas bli...... fast du ska nog inte lita alltför mycket på det, dom hade 1 kg fel på min tjej Obestämd
    Myrangbg skrev 2011-05-23 14:44:18 följande:
    Åh vad kul med ett ultraljud nu, jag har fått se lillen många gånger men nu var det länge sedan...

Jag håller på att bli galen, köpte för länge sedan täcke på IKEA och det har ju ett helt tokigt mått. Hade ju varit ok om man velat köpa sängkläderna på IKEA men deras påslakan tycker jag tyvärr inte om. Vart har ni handlat täcke och påslakan? Jag vill he ett så enfärgat som möjligt och inte allt för dyrt...
    Jag köpte vårt på ullared, gjorde misstaget första gången att köpa fel mått på sängkläderna jämfört med täckets mått så nu lärde jag mig allt haha. Dom hade en hel del och allt va såklart billigt med Flört
  • emelielj

Nej det var ett bokat tillväxtultraljud på emma ultraljudklinik, samma som du då väl? :)

Jag hoppas dom hade lite fel så han inte växer massa till och blir en jätte!
    En liten knubbis har jag inget emot, det är bara själva förlossningen jag nojjar över haha!

• ciccile
    Capa skrev 2011-05-23 15:29:52 följande:
    Thank yoooou!! Tungan ute
    Kul med 3D/4D! Det vill jag också göra :P

På TUL i vecka 29 sa hon att min bebis vägde 1705, vilket är 17% över medelvikten för den veckan.
    VA, får du ett TUL!! Så orättvist!! Det får inte jag ju, detta gör vi privat på Emmakliniken men tror dom räknar ut där med hur stor bebisen beräknas bli...... fast du ska nog inte lita alltför mycket på det, dom hade 1 kg fel på min tjej ObestämdJag köpte vårt på ullared, gjorde misstaget första gången att köpa fel mått på sängkläderna jämfört med täckets mått så nu lärde jag mig allt haha. Dom hade en hel del och allt va såklart billigt med Flört
    Vilket mått är det på täcke och påslakan från Ullared? Har planerat att åka dit när jag slutar jobba om två veckor...
  • stoltcissi
    Capa skrev 2011-05-23 14:00:29 följande:
    stoltcissi skrev 2011-05-23 10:49:42 följande:
    han föddes i v34+5 pga havandeskapsförgiftning,hade ej vattnet gått så hade han ej överlevt..
    nej fick hem vagnen igår min kompis körde hit den.. ser ut som vanlig punka o behlver ba hitta en pump nånstans
    fru r o devotion ska kolla upp de om de bara e vanlig punka el om de e slangen som ev behöver bytas ..
    fick hem den igår t mig.. känns skönt.. då de börjar närma sig..
    Jisses det låter som ett riktigt äventyr!! Visse dom inte att du hade havandeskapsförgiftning eller??
    Traska bort till närmsta tapp och pumpa på luft där, det är ju dessutom kostnadsfritt Flört Men ta det nu FÖRSIKTIGT med tanke på dina förvärkar!!
    nepp ja visste ja hade gravidklåda men ingen visste varför ja hade det.
    de fick ja reda på nu när ja kom tillbaka med andra barnet tillmin barnmorska.. hon ba dina levervärden var ju höga du hade ju havandeskapsförgiftning.. ja ba:aha hade ja de.. jooo sa hon hade ej vattnet gått så hade han ej överlevt.. ba hmm okej tack ni säger det nu..
    ahh ja inte ens tänkt på bensinmackar.. snacka om ja ej har huvudet med mig
    ja lovar ja ska ta de försiktigt :)
    hur e de me dig då
  • Blondie82

Nytt läkarbesök avklarat idag. Har "längtat" efter denna tid bara för att få veta att allt ser bra ut. Men nu vet jag inte om jag är lugn eller om jag borde vara lite nervös Flört. Tappen hade ju sist gått från 4,5 till 3,3 och läkaren sa att det var helt normalt medan min BM blev lite orolig och tyckte att det var oroväckande att den gått ner så mycket och sa att vi måste vara observanta och se till att den inte sjunker ytterligare. Idag var den 3,1 och okej det är ju bara 2 mm mindre än för tre veckor sedan men ändå... Läkaren var helt lugn och sa att han var nöjd med det även fast jag dubbelfrågade flera gånger. Får väl se vad min BM säger nästa vecka men jag känner mig lite nervös ändå att den fortsätter sjunka Obestämd

Skall tillbaka till honom den 5/7 för att förlänga sjukskrivningen de sista veckorna fram till 36+6 men han sa att jag måste ha en koll i juni hos mvc på Gotland. Han skrev ut en remiss dit och nu återstår bara att se om de tar emot mig ändå. Vet ju att det där med remisser kan ta lite tid och sjukvården på Gotland har jag tyvärr inte mycket höga tankar om (en av sakerna jag saknarde minst med att flytta Flört). Men han sa att jag måste göra en koll till där så jag antar att om de inte ger mig någon tid så får man väl åka in till förlossningen på akuttid även om det känns dumt att ta upp sånna tiden. Så nu har jag i alla fall OK från min läkare att få åka hem. Väntar med skräckblandad spänning på vad testerna hos min BM visar nästa vecka!!

• SandraP1990

hej! jag tänkte se om någon av er har några tips om vart man kan boka föräldrar kurser och profylax kurser i göteborg????

• Fru R
    Men hur ofta brukar de ha rätt!?! De uppskattade min systers bebis till 3,7kilo och hon föddes 3kilo, så jag har inte något mega förtroende direkt...

Myran: Oj, jag trodde i min enfald att alla barntäcken var standard... En djungel till att sätta sig in i...

Blondie: Men det var väl goda nyheter eller?! Om du känner att du litar på läkaren så får du ta det som ett gott besked, i annat fall be om en andra bedömning. Det har du rätt till. Men personligen tycker jag att det låter jättebra! Och en remiss också, nästan så du borde köpa en triss lott.

Ett tips till er som har barn, Stadium.se har 15% rabatt på juniorskor.
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Blondie82
    Fru R skrev 2011-05-24 10:30:33 följande:
    Blondie: Men det var väl goda nyheter eller?! Om du känner att du litar på läkaren så får du ta det som ett gott besked, i annat fall be om en andra bedömning. Det har du rätt till. Men personligen tycker jag att det låter jättebra! Och en remiss också, nästan så du borde köpa en triss lott.
    Ja egentligen har jag förtroende för läkaren men ännu mer för min BM och hon var ju oroad av att den förtsätter sjunka. Jaja kan inte göra något annat än att vila och fortsätta kolla. Remissen var ju ett stort plus men jag avvaktar nog med att köpa trisslotten tills jag fått til på Gotland. Vet hur deras väntetiden är där och med tanke på att tiden bör vara om ca 3 veckor så har jag inte allt för stort hopp, men de kanske kan överraska Glad
  • emelielj
    Fru R skrev 2011-05-24 10:30:33 följande:
    Men hur ofta brukar de ha rätt!?! De uppskattade min systers bebis till 3,7kilo och hon föddes 3kilo, så jag har inte något mega förtroende direkt...

Myran: Oj, jag trodde i min enfald att alla barntäcken var standard... En djungel till att sätta sig in i...

Ett tips till er som har barn, Stadium.se har 15% rabatt på juniorskor.
    haha jag har ingen aning om de brukar ha rätt eller fel.
    I vecka 29, enligt deras beräkningar vägde han så mycket men hon sa ju inget om hur mycket han väger när han föds, antagligen för att hur ska hon veta det! Så jag har ju inget rätt eller fel att gå efter till förlossningen.
  • lawendel

Då har foglossning börjat för mig med, har kommit smygande men idag har det gjort riktigt ont, ser ju ut som om det hänt en olycka i byxan när jag går... Någon som blivit hjälpt av att gå till sjukgymnasten? Dags för första föräldragruppen idag! Spännande :)

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011