Blondie82 skrev 2011-05-19 09:36:53 följande:
Tråkigt att du missar yogan men jag vet precis hur det är när det blivit lite för mycket. Då kan även en lugn yoga kännas stressande. Själv har mina sd varit lugna men nu på morgonen har jag fått ganska många utan att ens kliva ur sängen :( men jag hoppas de lugnar ner sig så jag kan fika med er ikväll!!
Mys med en bebis som sprattlar runt för dig idag Jenny :) man kan ligga och stirra på magen hur länge som helst och bara njuta och fundera på var det är för ett litet liv som kommer ut till oss om några månader! Min är väldigt lugn idag, J gjorde några tappra väckningsförsök på den i hopp om att få en liten spark tillbaka så han var inte helt nöjd över att gå till jobbet utan mys först ;) tror han börjar känna sig lite utanför och man märker hur mycket han längtar till aug!
Haha kom på det att detta år är nog första någonsin som man innan sommaren längtar till aug kommer... Första sommaren som faktiskt får lov att gå riktigt fort :)
Ja, knasigt egentligen att yogan stressar - när den egentligen lugnar...

Men jag behöver tiden till att fixa med lite annat. Jobbigt för dig med sammandragningarna nu på morgonen, hoppas det lugnar ner sig under dagen!
Ja, nu har hon faktiskt varit igång mer eller mindre hela morgonen...! Och så fort jag rör vid magen kommer mer buffar, hahaha... Men sedan har jag ibland flera dagar som det är väldigt lugnt och stilla med bara nån liten rörelse då och då. Kan ni få för er att det är "olika typer" av buffar? Ibland tycker jag det verkar som att hon rör sig för att hon är pigg och glad, och ibland känns det mer som om hon är lite ilsken/arg

men det är nog bara något jag fått för mig, hahaha...
Ja, visst längtar man till "efter" sommaren, knasigt juh!!!

Capa skrev 2011-05-19 09:46:51 följande:
Hahaha, jaa jag och Daniel pratade om det för någon dag sen, konstigt att man redan nu längtar tills hösten är på väg haha. Jag hoppas däremot att lillen ska komma i slutet på juli istället då jag börjar tröttna på att jämt och ständigt ha ont

Igår hade jag riktiga förvärkar, blev väldans nervös men det var tack och lov inga regelbundna och försvann efter en stund men aaaj så ont!! Idag är jag öm med sd men det får väl gå, sitter på jobb och försöker yogaandas mig igenom dom bara haha
Fika efter yogan kan jag tyvärr inte idag, men som sagt vi har maaaaassa fikor i sommar att se fram emot då vi alla (förhoppningsvis) är lediga
Näää fyyy, jag var själv ensamstående ett tag innan jag träffade Daniel och jag beundrar verkligen alla ensamstående som får det att gå runt!! Hur gammal är din första?? Är det samma pappa till bebisen i magen eller det kanske förhoppningsvis är någon annan som du kan få mer hjälp av??
Nä fy bövelen det lät inget kul med punka i ösregn!! Men snart flyttdax oooh så kul!! Ännu bättre att du inte behöver bära nu ju och bara får stå o peka vart allt ska stå haha
Idag verkar jag också ha en väldans livlig liten i magen hihi Nästa vecka är det ul 3D/4D och jag läääängtar så efter att få en liten pusselbit vad det är för en liten kille som bökar runt så i magen

Oj, har du förvärkar nu?! Jobbigt

Funkar det med yogaandningen när det börjar göra ont?
Nej, punka är nog min förbannelse - så många gånger det hänt mig under mina 30 år är nog inte normalt...
Men flytten ska bli kul - särskilt som jag slipper bära, precis som du säger hehehe... Vi har för den sakens skull hyrt lastbil med två flyttgubbar. Eric hjälper ju till att bära och två av hans kompisar har även erbjudit sig att komma och hjälpa till. Så det kommer nog gå med racerfart

Sen ska man ju bara "få ordning" på det nya stället, men det mesta har man ju redan möblerat i huvudet, haha. Hade önskat att vi kunde göra oss av med vårt gamla köksbord och stolar, och köpa nått snyggt nytt - men med tanke på alla andra utgifter som kommer bli kring bebisen får vi kanske lugna oss med sådana "onödiga" saker lite...