• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Capa
    Devotion skrev 2011-05-23 09:27:25 följande:
    Capa: vi köpte kinamat i Mölndal igår! Men när jag bodde i Partille handlade vi alltid kinamat på kyrktorget! Inte så trevligt att äta där kanske men de har bra mat om man vill hämta med sig hem!
    Åh fy nä dom är svinäckliga på kyrktorget!! När vi flyttade hit var dom okej men dom sista gångerna vi varit där är det så äcklig mat, jag brukar inte va kräsen men dom har verkligen gått ner sig tyvärr =( Jag får leta vidare efter ett bra ställe då Glad
  • Blondie82

Hallå tjejer! Hoppas ni haft en bra helg Solig
    Tänkte kolla med er om ni märker skillnad i bebisens rörelsemönster i magen? I ett par veckor nu har jag inte känt så mycket sparkar utan det är mer små sträckningar eller mest av allt ett bökande, precis som den snyrrar runt eller bara rör på armar, armbågar, knä, fötter mm. Så alltså få sparkar - mycket bökande??

• stoltcissi
    Capa skrev 2011-05-22 20:46:28 följande:
    Ojdå, hur prematur var sonen??
    Jisses nä det är verkligen inte billigt med vagn!! Men kolla blocket annars, vi köpte vår billigt där, kanske finns det bara begagnade däck att köpa??
    han föddes i v34+5 pga havandeskapsförgiftning,hade ej vattnet gått så hade han ej överlevt..
    nej fick hem vagnen igår min kompis körde hit den.. ser ut som vanlig punka o behlver ba hitta en pump nånstans
    fru r: ska kolla upp de
    fru r o devotion ska kolla upp de om de bara e vanlig punka el om de e slangen som ev behöver bytas ..
    fick hem den igår t mig.. känns skönt.. då de börjar närma sig..
  • Devotion

Capa: ok! Ja jag har ju inte varit där på ett tag... Hur är det i sävedalen då? Där finns ju också ett ställe som har kinamat mm!

Blondie: jag känner bebben mycket och ofta nu.. Vet inte exakt vad den gör där inne men det känns ju att den har mer kraft än tidigare.

• emelielj
    Blondie82 skrev 2011-05-23 10:07:55 följande:
    Tänkte kolla med er om ni märker skillnad i bebisens rörelsemönster i magen? I ett par veckor nu har jag inte känt så mycket sparkar utan det är mer små sträckningar eller mest av allt ett bökande, precis som den snyrrar runt eller bara rör på armar, armbågar, knä, fötter mm. Så alltså få sparkar - mycket bökande??
    Min bebis rör sig exakt som du skriver!
    Inga sparkar alls utan bara bökande och petandeSkrattande
    Dom måste ju ha växt en hel del så det börjar bli trångt!
    Känner även att han petar nere i underlivet samtidigt som uppe vid bröstkorgen, han måste nog vara stor nu!
  • Capa
    Blondie82 skrev 2011-05-23 10:07:55 följande:
    Japp, precis så känner jag min lille nu. Blir ju så när dom växer, nu ligger dom små med benen uppdragna och har inte riktig sats för att sparka som innan. 2 dgr kvar tills mitt 3D/4D, lägger ut bilder sen så kan vi alla sitta och jubla över hur stora våra bebisar är, antar att alla här måste vara jämnstora iaf Skrattande
    stoltcissi skrev 2011-05-23 10:49:42 följande:
    han föddes i v34+5 pga havandeskapsförgiftning,hade ej vattnet gått så hade han ej överlevt..
    nej fick hem vagnen igår min kompis körde hit den.. ser ut som vanlig punka o behlver ba hitta en pump nånstans
    fru r: ska kolla upp de
    fru r o devotion ska kolla upp de om de bara e vanlig punka el om de e slangen som ev behöver bytas ..
    fick hem den igår t mig.. känns skönt.. då de börjar närma sig..
    Jisses det låter som ett riktigt äventyr!! Visse dom inte att du hade havandeskapsförgiftning eller??
    Traska bort till närmsta tapp och pumpa på luft där, det är ju dessutom kostnadsfritt Flört Men ta det nu FÖRSIKTIGT med tanke på dina förvärkar!!
    Devotion skrev 2011-05-23 10:52:18 följande:
    Capa: ok! Ja jag har ju inte varit där på ett tag... Hur är det i sävedalen då? Där finns ju också ett ställe som har kinamat mm!

Blondie: jag känner bebben mycket och ofta nu.. Vet inte exakt vad den gör där inne men det känns ju att den har mer kraft än tidigare.
    Jasså i Sävedalen, det måste jag kolla upp!! Var nånstans ligger den?? Blev himla sugen på kinamat nu ju Tungan ute
  • emelielj

Kul med 3D/4D! Det vill jag också göra :P

På TUL i vecka 29 sa hon att min bebis vägde 1705, vilket är 17% över medelvikten för den veckan.
    Lite panik har jag nu för att trycka ut en megabebis!

• ciccile

Åh vad kul med ett ultraljud nu, jag har fått se lillen många gånger men nu var det länge sedan...

Jag håller på att bli galen, köpte för länge sedan täcke på IKEA och det har ju ett helt tokigt mått. Hade ju varit ok om man velat köpa sängkläderna på IKEA men deras påslakan tycker jag tyvärr inte om. Vart har ni handlat täcke och påslakan? Jag vill he ett så enfärgat som möjligt och inte allt för dyrt...

• L86

Kul med 3D ultraljud! Så spännande!

Gud så gott med kinamat! Nu blir jag också sugen!

Idag traskar vi in i vecka 30! Känns bra!!! Längar som en tok nu! Hjärta

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011