Myrangbg skrev 2011-05-23 15:47:44 följande:
Vilket mått är det på täcke och påslakan från Ullared? Har planerat att åka dit när jag slutar jobba om två veckor...
Minns inte.... ska kolla när jag kommer hem!! Påminn mig gärna om gravidtanten glömmer haha
stoltcissi skrev 2011-05-23 16:52:08 följande:
nepp ja visste ja hade gravidklåda men ingen visste varför ja hade det.
de fick ja reda på nu när ja kom tillbaka med andra barnet tillmin barnmorska.. hon ba dina levervärden var ju höga du hade ju havandeskapsförgiftning.. ja ba:aha hade ja de.. jooo sa hon hade ej vattnet gått så hade han ej överlevt.. ba hmm okej tack ni säger det nu..
ahh ja inte ens tänkt på bensinmackar.. snacka om ja ej har huvudet med mig
ja lovar ja ska ta de försiktigt :)
hur e de me dig då
Jisses, så skumt att ingen sa det till dig innan då!! Fyyy så obehagligt!! Tar dom extra tester på dig nu då??
SandraP1990 skrev 2011-05-24 09:58:54 följande:
hej! jag tänkte se om någon av er har några tips om vart man kan boka föräldrar kurser och profylax kurser i göteborg????
Iiiiingen aning faktiskt..... men om du är förstagångsmamma så borde väl din bm ha pratat med dig om det?? MVC brukar väl ha föräldrakurser?? Hör med henne annars!!
Blondie82 skrev 2011-05-24 09:06:08 följande:
Nytt läkarbesök avklarat idag. Har "längtat" efter denna tid bara för att få veta att allt ser bra ut. Men nu vet jag inte om jag är lugn eller om jag borde vara lite nervös

. Tappen hade ju sist gått från 4,5 till 3,3 och läkaren sa att det var helt normalt medan min BM blev lite orolig och tyckte att det var oroväckande att den gått ner så mycket och sa att vi måste vara observanta och se till att den inte sjunker ytterligare. Idag var den 3,1 och okej det är ju bara 2 mm mindre än för tre veckor sedan men ändå... Läkaren var helt lugn och sa att han var nöjd med det även fast jag dubbelfrågade flera gånger. Får väl se vad min BM säger nästa vecka men jag känner mig lite nervös ändå att den fortsätter sjunka
Skall tillbaka till honom den 5/7 för att förlänga sjukskrivningen de sista veckorna fram till 36+6 men han sa att jag måste ha en koll i juni hos mvc på Gotland. Han skrev ut en remiss dit och nu återstår bara att se om de tar emot mig ändå. Vet ju att det där med remisser kan ta lite tid och sjukvården på Gotland har jag tyvärr inte mycket höga tankar om (en av sakerna jag saknarde minst med att flytta

). Men han sa att jag måste göra en koll till där så jag antar att om de inte ger mig någon tid så får man väl åka in till förlossningen på akuttid även om det känns dumt att ta upp sånna tiden. Så nu har jag i alla fall OK från min läkare att få åka hem. Väntar med skräckblandad spänning på vad testerna hos min BM visar nästa vecka!!
Hmm skumt med tappen.... men jag hade nog litat mer på proffset med tappen än bm, dom kan lätt förvirra en, haha iaf kan min det även om hon är go

Jättebra att du fick en remiss i handen ju!! Fick du med en betalningsförbindelse från läkaren?? Det kan behövas ibland nämligen för att dom ska ta emot dig, står han för kostnaden nekar dom aldrig, annars kan det bli tjaffs att dom behöver en betalningsförbindelse för att kunna ta emot dig. Ring dom redan nu och säg att du har en remiss och behöver undersökas om 3 veckor så dom kan boka in dig redan nu!! Belive me som jobbar som läkarsekr.... men som sagt, åker du in akut får dom ALDRIG neka dig!! Skönt iaf att du blir sjukskriven!!

emelielj skrev 2011-05-24 11:19:31 följande:
haha jag har ingen aning om de brukar ha rätt eller fel.
I vecka 29, enligt deras beräkningar vägde han så mycket men hon sa ju inget om hur mycket han väger när han föds, antagligen för att hur ska hon veta det! Så jag har ju inget rätt eller fel att gå efter till förlossningen.
Imorron har jag mitt ul, får se vad dom räknar ut att min lille väger då, är iofs bara i vecka 28 men ligger dom runt samma vikt så borde det kanske klassas som en normalvikt hos bebisarna nu och blir kanske inte alltför stora när dom ska klämmas ut