• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Capa
    Blondie82 skrev 2011-06-12 20:35:41 följande:
    Skönt att du verkar ta allt med lugn och ro myrangbg Glad. Dom är experter på östra så det måste kännas tryggt att man är så omhändertagen. Vet många som sagt att på spec på östra hade de velat föda Flört. Måste ändå vara en underbar känsla att mitt i allt jobbigt så vet du att du kommer få se  din älskade lilla pojke snart {#emotions_dlg.flower}

Här går det i samma anda som för Capa. Värkarna är stark och täta. Börjar bli riktigt jobbiga nu för jag har svårt att andas när dom kommer och de gör riktigt jäkla ont. Det är nästa så jag kände idag att nej nu orkar jag fasiken snart inte mer, hur skall jag klara av en förlossning på det här? Men det är nog bara tröttheten som tar över en sekund för sen lugnar man ju ner sig igen. Men man börjar ju fundera smått på hur mycket mer ont kan det göra sen när det verkligen är dags?? Det är skönt när det vissa dagar är lite lugnare men sådana dagar som idag, eller allra värst nu i kväll när de kommer med mindre än en minut mellan då har man svårt att hålla humöret uppe. Lite nervös faktistk över läkarbesöket och undersökningen av tappen på tisdag skall visa. Men jag hoppas på det bästa för jag vill hinna med bröllopet innan bebisen kommer!
    Haha jag kände samma som du idag, att nu orkar jag inte mer bara kom uuuut istället då!! haha Skönt det inte bara är jag som lessnar på det Flört Hur har du det i Gotland nu, går det att slappna av lite innan bröllopet eller det är full rulle?? Skönt att höra att du ska till läkaren snart igen o kolla tappen o blodtryck antar jag?? Håll dig ifrån havandeskapsförgiftning nu tycker jag, tycker du har lidit tillräckligt denna graviditeten!! Läste på fb om gotländska jordgubbar..... blev så sugen att jag inte kan få ut det ur skallen nu haha Tror jag måste iväg IGEN o köpa upp hela ståndet haha
    Myrangbg skrev 2011-06-12 20:30:40 följande:
    Tack söta du! Jag har en bra hög med böcker, filmer och min dator så det går ingen vidare nöd på mig. Jag och min sambo konstaterade ganske snabbt att det var tur att det var jag som blev inlåst för han får klaustrofobi bara av tanken på att inte kunna gå ut här ifrån. Man får ju tyvärr inte ha besök här... Det är dock ett rätt skönt ställe att vara på, många gravida som är i samma sits eller har det värre och en massa pytte bebisar som faktiskt är helt välmående. Visst de som inte mår bra är ju inte här men det är skönt att se att det är helt möjligt att vara så liten och må bra. Min mamma lovade att gå och shoppa minikläder imorgon och skicka upp för han lär ju drunkna i storlek 50 och 56 som ligger hemma och väntar...
    Va skönt att du inte är helt sysslolös iaf!! Vi får försöka underhålla dig lite på denna sidan datan då Solig
    Vilken snäll mamma du har som gå o köper kläder åt dig!! Medans du ligger där kan jag rekommendera att du surfar in på la redoute, har för mig dom hade många jättesöta prematurkläder. Sen har hm också börjat sälja en del såg jag idag, minsta storlek 44 iofs inga "speciella" utan vanliga bodys, men allt är ju supersött på en liten bebis Skrattande
    Hur känner du det nu då med tanken på att han snart är här hos er, börjar det bli nervöst??
    stoltcissi skrev 2011-06-12 20:20:52 följande:
    välkommen till klubben med haft kraftiga värkar...
    Haha tackar eller.... haha Jag vet iofs att dom ska bli väääldigt mycket mer kraftiga än såhär men idag tog fan priset alltså, hade så jädra ont tätt samtidigt som lillkillen slog på mitt bäcken, kändes som han tänkte slå sig ut elller nåt haha
    Hur går det för dig med dina, har du fortfarande ofta??
    Fru R skrev 2011-06-12 20:19:58 följande:
    stoltcissi: visste inte att man kan se om någon är inloggad! Mitt problem är att jag ofta loggar in på morgonen men sedan så lägger jag ifrån mig datorn. Haha

capa: det låter inget vidare det där!! Har funderat lite vart du tagit vägen

Idag har vi variti väg och kollat på bil. Fy fasen va jobbigt, trodde aldrig jag skulle tycka det. De är antignen för dyra, för plstiga eller har gått för långt. Köpa ny är ingen ide känns det som när man snart ska gå på "helvete-är-det-vad-jag-får-ut-lönen" eller månadens förolämpning som jag också kallar den.
    Haha, jadu normalt sett brukar jag surfa in här på jobbet med men ssssch haha Har däremot inte haft tid till det nu då det är tusentals saker som ska fixas innan jag går på semester. Sen har syrran fyllt 30 så det var massa planerande där med, men nu är jag allt tillbaka, fast vi har ju varandra på fb med så helt utanför är jag inte Flört haha
    Det där med bil är verkligen inte det lättaste kan jag tänka mig. Vi köpte vår beg för ett år sen, en toyota avensis, en riktigt mysig familjebil, rekommenderas varmt. Sen är kruxet bara att hitta en som du säger som inte är för dyr eller gått för långt vilket kan va ett jädra problem ja, det hade vi med haha Tomte
  • Blondie82
    Capa skrev 2011-06-12 20:51:10 följande:
    Haha jag kände samma som du idag, att nu orkar jag inte mer bara kom uuuut istället då!! haha Skönt det inte bara är jag som lessnar på det Flört Hur har du det i Gotland nu, går det att slappna av lite innan bröllopet eller det är full rulle?? Skönt att höra att du ska till läkaren snart igen o kolla tappen o blodtryck antar jag?? Håll dig ifrån havandeskapsförgiftning nu tycker jag, tycker du har lidit tillräckligt denna graviditeten!! Läste på fb om gotländska jordgubbar..... blev så sugen att jag inte kan få ut det ur skallen nu haha Tror jag måste iväg IGEN o köpa upp hela ståndet haha
    Ja det är skönt att vara hemma men nackdelen är väl att man inte är lika still som man faktiskt är när man är i göteborg och sitter i lägenheten. Nu åker man runt och träffar kompisar och även om man sitter still hemma hos dem och fikar så är det ju ändå det där men in och ut i en bil och fara fram och tillbaka. Men försöker ta det lugnt också. Så himla irriterande när de kommer såhär tätt bara. Man har på något sätt tröttnat och jag känner mig mer och mer frustrerad över att jag inte kan röra mig eller göra saker. Och jag kan ju säga som så att om jag skulle gå över tre veckor nu uppåpå allt detta så kommer jag bli galen Tungan ute.
    Hihi gotländska jordgubbar ja... hur lyxigt som helst när man har ett land hemma på gården och det bara är att gå och plocka. Insåg hur bortskämd jag är när mamma meddelade idag att hon gett bort dagens skörd och jag inte skulle få några och jag genast blev lite gravidarg Flört. Får hålla mig till vatten melon ikväll och det är inte helt fel de heller.

Nej nu blir det sängen för mig så värkarna kanske kan lugna ner sig lite. Brukar hjälpa lite när man lägger sig ner och jag är inte sugen på att åka till förlossningen i morgon så jag måste få dem att stanna av! Var och varannan minut känns inte riktigt okej, men lillen bökar på så rejält där inne och triggar igång dem Flört jäkla busunge Hjärta
  • Devotion

Hej tjejer!

Vad jobbigt med era värkar.. :( jag är väldigt glad att jag inte har känt av något sådant än... Men man kanske inte ska säga för mycket...

Min helg har mest ägnats åt att kurera graviditetens första förkylning (halsont och hosta). Ingen hit alls, men jag ska stanna hemma från jobbet imorgon...

• TantKerstin
    Blondie: Weeee Gött med trycket där! Har du sett doptavlorna som finns på Ateljé Margaretha förresten? Vissa av dom är ju bara så tokfina så det finns inte!

Myran: Herregud! Vad skönt att allt såg bra ut när ni åkte in ändå, hoppas bebisen får ligga kvar så länge det bara går utan att det blir någon fara

Inda: Ja gör gärna det! Det skulle vara kanon!

Liisaan: Men sa hon att du inte behövde Niferex? Det fick jag börja med varannan dag trots att jag låg på 130 i värde. Och nu ligger jag på samma som dig och det är inga problem. Börjar du med Niferexen så tror jag det kommer gå superbra

Cissi: Vi kanske kan ta en lekdag nån dag med våra små galningar?

Och nu har jag äntligen sommarlov!! Med världens pluggabstinens och jag är såå rastlös Men det är bra på samma gång för då får man saker gjorda!

Hoppas ni alla får en underbar dag, att bebisarna stannar kvar i magarna och mår bra, att värkarna inte blir för smärtsamma och att allas järnvärden stiger!
  • Capa

Hmm.... måste rådfråga er om en sak..... Vi är mitt inne i jakten på DET rätta namnet vilket INTE är lätt till en kille har vi märkt, tjejnamn hade vi klart redan innan jag blev gravid, Linnéa men nu kämpar vi som tusan med killnamn..... Svårt att matcha Leonora med ju då man jämt får höra hur "ovanligt" det är......
    Nåja, iaf så det vi är mest överens om nu är ett namn från bådas drömland Australien nämligen Lias.......
    Leonora & Lias, the 2 L:s haha. Nämner man Lias för familjen tar alla för givet att man säger Elias vilket vi också gillar...... Vad tycker ni, Elias eller Lias?? Är Lias alldeles för konstigt??

• TantKerstin

Jag tycker verkligen inte Lias är konstigt, det är ju bara att folk inte är vana vid det.
    Men Leonora och Lias går ändå hand i hand på nåt sätt, det är väldigt fint ihop tycker jag.

• L86
    Capa skrev 2011-06-13 09:27:41 följande:
    Hmm.... måste rådfråga er om en sak..... Vi är mitt inne i jakten på DET rätta namnet vilket INTE är lätt till en kille har vi märkt, tjejnamn hade vi klart redan innan jag blev gravid, Linnéa men nu kämpar vi som tusan med killnamn..... Svårt att matcha Leonora med ju då man jämt får höra hur "ovanligt" det är......
    Nåja, iaf så det vi är mest överens om nu är ett namn från bådas drömland Australien nämligen Lias.......
    Leonora & Lias, the 2 L:s haha. Nämner man Lias för familjen tar alla för givet att man säger Elias vilket vi också gillar...... Vad tycker ni, Elias eller Lias?? Är Lias alldeles för konstigt??
    Ja visst är det svårt med namn! Håller helt klart med om att det är svårare med killnamn än tjejnamn. Personligen tycker jag jättemycket om Elias! Men Lias var också tufft. Kan ju vara skönt att ha 2 namn och sen se vad den lille ser ut som när han kommer ut Glad
  • stoltcissi
    Capa skrev 2011-06-13 09:27:41 följande:
    lias tycker ja ej e alls konstigt.. vet en gammal kompis som döpte sin son till valentino o de har inte alls nån påbrå el nåt  till att de valde just de namnet
  • stoltcissi
    Fru R skrev 2011-06-12 20:19:58 följande:
    stoltcissi: visste inte att man kan se om någon är inloggad! Mitt problem är att jag ofta loggar in på morgonen men sedan så lägger jag ifrån mig datorn. Haha
    fru r ja ser allt mohahah:P nee man ser ju på namnet o så t höger är det anttingen en grön prick(online) el röd prick(offline)
    ja sån datafreak i min ensamhet ja kolllar på forumet om nån e online el ej:P
    Myrangbg skrev 2011-06-12 20:30:40 följande:
    Tack söta du! Jag har en bra hög med böcker, filmer och min dator så det går ingen vidare nöd på mig. Jag och min sambo konstaterade ganske snabbt att det var tur att det var jag som blev inlåst för han får klaustrofobi bara av tanken på att inte kunna gå ut här ifrån. Man får ju tyvärr inte ha besök här... Det är dock ett rätt skönt ställe att vara på, många gravida som är i samma sits eller har det värre och en massa pytte bebisar som faktiskt är helt välmående. Visst de som inte mår bra är ju inte här men det är skönt att se att det är helt möjligt att vara så liten och må bra. Min mamma lovade att gå och shoppa minikläder imorgon och skicka upp för han lär ju drunkna i storlek 50 och 56 som ligger hemma och väntar...
    så synd att ja slängde mina 44 bodys för ett bra tag sen då ja rensade lådorna annars hade du kunnat få av mig
  • stoltcissi
    Capa skrev 2011-06-12 20:51:10 följande:
    stoltcissi skrev 2011-06-12 20:20:52 följande:
    välkommen till klubben med haft kraftiga värkar...
    Haha tackar eller.... haha Jag vet iofs att dom ska bli väääldigt mycket mer kraftiga än såhär men idag tog fan priset alltså, hade så jädra ont tätt samtidigt som lillkillen slog på mitt bäcken, kändes som han tänkte slå sig ut elller nåt haha
    Hur går det för dig med dina, har du fortfarande ofta??Haha, jadu normalt sett brukar jag surfa in här på jobbet med men ssssch haha Har däremot inte haft tid till det nu då det är tusentals saker som ska fixas innan jag går på semester. Sen har syrran fyllt 30 så det var massa planerande där med, men nu är jag allt tillbaka, fast vi har ju varandra på fb med så helt utanför är jag inte Flört haha
    Det där med bil är verkligen inte det lättaste kan jag tänka mig. Vi köpte vår beg för ett år sen, en toyota avensis, en riktigt mysig familjebil, rekommenderas varmt. Sen är kruxet bara att hitta en som du säger som inte är för dyr eller gått för långt vilket kan va ett jädra problem ja, det hade vi med haha Tomte

ahh varsegod el nåt hehe.. ja har titt som tätt vissa dagar mer än andra.. beroende på om min äldsta son är medgörlig.. bråkar han får ja mer värkar.. o de e ju vääärlkigen inte kul:P störd humor har ja..
    asså du surfar på jobbet du nu kom ja allt på dig:P

TantKerstin skrev 2011-06-13 09:25:27 följande:
    Blondie: Weeee Gött med trycket där! Har du sett doptavlorna som finns på Ateljé Margaretha förresten? Vissa av dom är ju bara så tokfina så det finns inte!

Myran: Herregud! Vad skönt att allt såg bra ut när ni åkte in ändå, hoppas bebisen får ligga kvar så länge det bara går utan att det blir någon fara

Inda: Ja gör gärna det! Det skulle vara kanon!

Liisaan: Men sa hon att du inte behövde Niferex? Det fick jag börja med varannan dag trots att jag låg på 130 i värde. Och nu ligger jag på samma som dig och det är inga problem. Börjar du med Niferexen så tror jag det kommer gå superbra

Cissi: Vi kanske kan ta en lekdag nån dag med våra små galningar?

Och nu har jag äntligen sommarlov!! Med världens pluggabstinens och jag är såå rastlös Men det är bra på samma gång för då får man saker gjorda!

Hoppas ni alla får en underbar dag, att bebisarna stannar kvar i magarna och mår bra, att värkarna inte blir för smärtsamma och att allas järnvärden stiger!

absolut ta en lekdag nån dag:) medans man fortf kan röra på sig hehe.. bara säga till när ni kan:)
    hehe vilken soft hälsning  ha en bra dag du med:)

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011